Förslag på nytt WW2 spel till battleifled serien (Frostbite 2.0 )

Permalänk
Medlem

Varför jag främst vill se WW2 spel är för att det finns oändligt med helt outforskade intressanta kampanjer. Både historiska och ännu fler icke historiska.

Hur många FPS låter dig spela som finsk soldat mot Sovjet, Norsk soldat mot Tyskarna eller varför inte Fransman/Kines?

Eller vad hade hänt om Tyskarna tagit över storbrittanien och börjat bygga slagskepp för att invadera USA?

Just Omaha beach är jag dock också trött på, dock är det väl tyvärr vad majortieten av marknaden vill spela (flaggviftande amerikaner)

Permalänk

Kom nyss på att en map med Pearl Harbor skulle va hur nice som helst i ett sånt spel Skulle kunna vara så att USA måste skydda vissa Skepp, byggnader och annat

Permalänk
Medlem

Saknar även "campaign" conceptet från tidigare BF spel.
Förr var det bara att erövra varje bana i bestämd ordning, med sinnessjukt mycket att skjuta på om man så önskade.
Följa snitslade banor som det är numer kan CoD fortsätta med.

Sedan saknar jag de riktigt fordonsfokuserade banorna i 1942, Battle of Britain tyckte jag var underbar, samt någon med nästan bara skepp och flyg. Glömt vad den heter.
Kunde styra stora slagskepp och ubåtar

Det var bättre förr!

Visa signatur

Intel Core i7 920, Asus Rampage III Gene, 6GB DDR3 1333MHz, GTX280

Permalänk
Skrivet av emKa:

Saknar även "campaign" conceptet från tidigare BF spel.
Förr var det bara att erövra varje bana i bestämd ordning, med sinnessjukt mycket att skjuta på om man så önskade.
Följa snitslade banor som det är numer kan CoD fortsätta med.

Sedan saknar jag de riktigt fordonsfokuserade banorna i 1942, Battle of Britain tyckte jag var underbar, samt någon med nästan bara skepp och flyg. Glömt vad den heter.
Kunde styra stora slagskepp och ubåtar

Det var bättre förr!

Håller med Bana du tänker på heter Coral Sea, tyckte också det var grymt kul

Permalänk
Medlem

det är en del som tröttnat på o vänta på ett bra bf1943 till pc och börjat kolla lite på UDK istället. vet inte om det nånsin blir färdigt dock.

Permalänk

Verkar nice

Permalänk
Medlem

Dom har väll inte sagt än vad end-game expansionen ska vara. man kam ju hoppas på ww2 eller Vietnamn

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

dator 1: Cooler master Elite 430 || AMD 8120 || 8Gb corsair 1600MHz || ASUS radeon7950 dcu II || integera 500w ||
dator 2: Rasurbo BC-10 || Intel Core 2 Duo E7500 2,93GHz || 2gb corsair 800mhz || geforce 8600 gt || || Corsair cx430
ladtop: Samsung R580-JS03SE