Hjälp mig få igång BF3 (!)

Permalänk
Medlem

Hjälp mig få igång BF3 (!)

Hejsan

Jag har kört BF3 utan nå som helst problem från release tills någon dag för ~2-3 veckor sedan.
Då fick jag ‎"game disconnected: you have been kicked from the server" eller "game disconnected: annan orsak blabla"
Först trodde jag det var punkbuster, så avinstallerade/uppdaterade det, men nej..
Sedan avinstallerade jag och installerade spelet...även origin..
Nya drivrutiner..
Annan webbläsare (lol)..

Efter att googlat en massa på problemet och försökt _ALLT_ så får jag endå inte igång det, jag har även installerat om hela datorn utan framgång..

(Jag läste att man kunde disable UPnP i routern, men jag har ingen router, sitter direkt i vägguttaget)

Vad ska jag göra!?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

http://www.evenbalance.com/downloads/pbsvc/pbsvc.exe har du testat denna punkbuster koll?..den går igenom o kollar så allt står rätt till med sakerna

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Vad har du för internet leverantör och vilken typ av uppkoppling ?
Verkar ju mysko om problemen har kommit av sig själv och du inte har haft problem från början.
Har du någon brandvägg eller antivirus som trilskas med portar kanske ?!
Sista utväg installera om windows och antivirus

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 5 3600X 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Hejsan

Jag har kört BF3 utan nå som helst problem från release tills någon dag för ~2-3 veckor sedan.
Då fick jag ‎"game disconnected: you have been kicked from the server" eller "game disconnected: annan orsak blabla"
Först trodde jag det var punkbuster, så avinstallerade/uppdaterade det, men nej..
Sedan avinstallerade jag och installerade spelet...även origin..
Nya drivrutiner..
Annan webbläsare (lol)..

Efter att googlat en massa på problemet och försökt _ALLT_ så får jag endå inte igång det, jag har även installerat om hela datorn utan framgång..

(Jag läste att man kunde disable UPnP i routern, men jag har ingen router, sitter direkt i vägguttaget)

Vad ska jag göra!?

Börja med att kolla vilka delar i BF3 det är som inte fungerar:
* Singelplayer
* Co-op
* Multiplayer
Det ger dig en fingervisning om var problement kan ligga

Permalänk
Medlem

Jag har Bahnhof 100/100 genom uttaget i väggen, jag har ingen router emellan.
Jag har kört den där punkbuster exen flera gånger...
jag har inte heller någon brandvägg eller antivirus installerat... datorn är nu nyinstallerad.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Testa att dra igång spelet med ett grafikkort i taget. Har ju varit hur mycket problem som helst med diverse GPU'er då spelet är otroligt känsligt för GPU OC. Som sagt, ett grafikkort i taget, prova också gärna att dra upp spänningen något på kortet också och se om det gör någon skillnad.

Visa signatur

Fractal Design Define S - ASUS STRIX GTX 1060 6GB - Core i5 6600K @ 4.5GHz - be quiet! Pure Rock - Corsair 16GB CL13 2133MHz - Samsung 250GB SSD (OS) - ASUS Z170 PRO Gaming - Corsair RM750x 750W

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Det är punkbuster som stökar. Jag fick uppdatera punkbuster manuellt för att få det att fungera. Det står hur du ska göra på evenbalance.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gashemi:

Det är punkbuster som stökar. Jag fick uppdatera punkbuster manuellt för att få det att fungera. Det står hur du ska göra på evenbalance.

han har redan uppdaterat pb på alla sätt som går säger han jue.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

Vet inte om det hjälper, men har du testat att stänga av nätverksidentifiering i Nätverks -och Delningscenter-menyn?

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte om det kanske bara är aktuellt om man har en router men... Har du stängt av Upnp-tjänsten i services? Alltså inte i routern utan windows service-lista. Upplevde precis dina problem och upnp off i services (och i router för mig) fixade det.

Visa signatur

Dator1: Core i7 9700k | RTX 2080 | Asus z390-f | 16gb DDR4 3200 | 2 x 500gb ssd | RM 750x
Dator2: Core i7 6700k | MSI GTX1080 8gb | 2x8gb DDR4 2100mhz | 850 EVO 500gb | Corsair CS550W | Fractal D R3 | 3tb samsung lagring
Dator3: Core i5 4690k | ASUS GTX1070 8gb | 2x8gb DDR3 2400mhz | 850 EVO 500gb | Corsair CS550W | mini itx node 304

Permalänk
Medlem

Haaaaaa! jag kom på det! ... jag lära joina en server som körde utan punkbuster, och väl ingame där, gå in i Options och ta Enable Punkbuster, eftersom den på något klurit sätt stängts av... nu kan jag köra på alla servrar utan att bli disconnected..

Jag tog även kontakt med EA support och pratade med dom i 30-40 minuter och provade en massa olika saker, men inget funkade..

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Haaaaaa! jag kom på det! ... jag lära joina en server som körde utan punkbuster, och väl ingame där, gå in i Options och ta Enable Punkbuster, eftersom den på något klurit sätt stängts av... nu kan jag köra på alla servrar utan att bli disconnected..

Jag tog även kontakt med EA support och pratade med dom i 30-40 minuter och provade en massa olika saker, men inget funkade..

Lust och dela med dig av vilken server det var? hittar inga som inte kör utan pb

Edit: var lite för snabb där.. hittade server utan pb

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X][MSI X470 GAMING PRO CARBON] [Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB ] [MSI Radeon RX 5700 XT Mech OC] [Fractal design Define R2] [Asus VP278] Logitech G502][Razer Ornata chroma]

Permalänk
Medlem

jag har punkbuster på kört alla möjliga ominstalationer prövat allt jag kommer på men det blir fortfanda kickad av pb för 2 min efter 5 min på servern max ?? vad gör man åt det här

ps börja nu kl 1700 i kväll

edit starta om datorn sen verkar det funka igen vet inte vad det var som var fel men borta nu