6970 Crossfire, låg frekvens/användning?

Permalänk

6970 Crossfire, låg frekvens/användning?

Hej! Jag kollar på GPU-Z när jag har igång BF3. Jag har 2 6970 och det första är det inget fel på. Användningen ligger på 99% och temperaturen på 70. Men när jag kollar på det andra kortet så ligger användningen på 5 - 10%, temperaturen på 30 grader, core clock på 250mhz och memory clock på 150% fast jag har igång BF3 och kör på Ultra.
Bör det inte vara högre, som första kortet?
Ska det vara så eller är det något jag måste göra?
Installerade: http://www.sweclockers.com/forum/126-radeon/1063520-amd-12-1-...
men det blir ingen skillnad.

Mina specs:
MSI P67A-GD80 B3
i7 2600k
Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB
2X Sapphire 6970

Tack för svaret.

Visa signatur

Dator: FD Define S | i7 5820k | Noctua NH-D15 | 16GB DDR4 | AMD Fury X | MSI X99A GAMING 9 | CM V1000 | Samsung 850PRO 256GB | 3TB WDRED
NAS: FD Node 304 | Pentium G3220 | 2X WD RED 2TB + 2X HGST 4TB | 16GB 1600MHz | FreeNAS

Permalänk
Medlem

Jag är inte jättebra på CF frågar, kan lite basics, men om jag inte har förstått fel under mitt "lärande" så tar man väll först upp allt från det första grafikkortet och det andra senare, jag vet inte om det är ett fel när du har skrivit men du menar väll inte att din core clock ligger på 250MHz?

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk

Just det jag menar, core clock ligger på 250MHZ både nu i idle och när jag spelar.

Visa signatur

Dator: FD Define S | i7 5820k | Noctua NH-D15 | 16GB DDR4 | AMD Fury X | MSI X99A GAMING 9 | CM V1000 | Samsung 850PRO 256GB | 3TB WDRED
NAS: FD Node 304 | Pentium G3220 | 2X WD RED 2TB + 2X HGST 4TB | 16GB 1600MHz | FreeNAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mighty Nerd:

Just det jag menar, core clock ligger på 250MHZ både nu i idle och när jag spelar.

Jag har EXAKT samma problem, men med hd 6959 2gb x2 och MSI z68 GD 55 och intel 2500k:S Är detta normalt!? Jag får typ 30 fps på BF3 på ultra. Inet trodde att det var moderkortet som strula så jag ska skicka in mitt.

Permalänk
Medlem

Pröva trycka alt + enter så du verkligen kör fullscreen crossfire fungerar ju ej i window mode

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan det bli problem om man kör på fullscreen på 1 av 3 skärmar i eyefinity då också kanske?

Permalänk

Det kan nog vara det som är problemet. Jag kör med 2 skärmar och kör i windowed mode på den högra. Men om jag kör i fullscreen så får jag ju crosshairet mellan dem :/ Går det inte att göra något så jag kan köra i fullscreen bara på den högra skärmen?

Visa signatur

Dator: FD Define S | i7 5820k | Noctua NH-D15 | 16GB DDR4 | AMD Fury X | MSI X99A GAMING 9 | CM V1000 | Samsung 850PRO 256GB | 3TB WDRED
NAS: FD Node 304 | Pentium G3220 | 2X WD RED 2TB + 2X HGST 4TB | 16GB 1600MHz | FreeNAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mighty Nerd:

Det kan nog vara det som är problemet. Jag kör med 2 skärmar och kör i windowed mode på den högra. Men om jag kör i fullscreen så får jag ju crosshairet mellan dem :/ Går det inte att göra något så jag kan köra i fullscreen bara på den högra skärmen?

This!!!

Permalänk
Medlem

Sök runt lite i forumet på något som kallas ulps och stäng av det Har 2st 6950 och ligger på 99% användning på båda!

Visa signatur

Chassi: Fractal r3 | Moderkort:MSI P67A-GD55 REV B3 | CPU: Intel i7 2600k @ 4,5ghz| CPU kylare: Antec kuhler h20 620 | Minne: Corsair 8gb 1600mhz | GPU: Crossfire Sapphire Flex Radeon HD6950 2GB |PSU: Cooler Master GX 750W |

Permalänk

Beror på vad för drivrutin du kör. Kanske det är dags att ta upp stridsyxan och mitt korståg mot flashplayer igen. Den troliga lösningen på ditt problem är att stänga av webbläsaren när du spelar eftersom flashplayer (åtminstone tidigare versioner med tidigare ati drivare) klockade ner grafikkortet och tog prioritet över 3D program.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mighty Nerd:

Det kan nog vara det som är problemet. Jag kör med 2 skärmar och kör i windowed mode på den högra. Men om jag kör i fullscreen så får jag ju crosshairet mellan dem :/ Går det inte att göra något så jag kan köra i fullscreen bara på den högra skärmen?

Så länge du kör windows utökade skärmar och inte har Eyefinity på ska det väl inte vara några problem?

Jag har tre skärmar, varav två används för det mesta, surf till vänster, spelar spel på den i mitten i window mode eller fullskärm.
Den högra sitter en bit uppe på väggen, eftersom det är vår datorrums-TV, så den kör jag mest filmer/serier/youtube på ibland.

Föredrar maximerat fönster, men Skyrim t.ex. kör jag bara i mitten i fullskärm.

Som, sagt, ingen vits att ha på eyefinity för två skärmar.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX