Hjälp mig konfigurera HFM med vmware

Permalänk

Hjälp mig konfigurera HFM med vmware

Har installerat Ubuntu via Vmware nu för att få ut max ur min 2600K. Själva foldingen har jag fått igång men det står helt still när jag ska fixa till HFM. Försökte installera i Ubuntu, men fick bara något error. Har nu försökt i Windows, men har absolut ingen aning vad jag ska skriva under "log folder". Läste något om \IP adress\fah men blev inte klokare på det. Har kryssat i "client is on virtual machine" :/

edit: \home\rickard\folding ligger mappen i. då skriver man väl \\ip-adress som jag inte vet\home\rickard\folding\
har dessutom kryssat i att "share folder" i ubuntu.

edit2: fick igång hfm i ubuntu. kan ju vara intressant att få reda ändå hur man gör i windows

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Jag gjorde så att jag delade ut FAH-mappen direkt i mitt VM-Ubuntu (via GUI) och sedan navigerade till den i utforskaren för att få rätt adress.

Tror du behöver enable shared folder i konfig för din VM, i VMware innan du startar upp din VM.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Skrivet av Rba:

Jag gjorde så att jag delade ut FAH-mappen direkt i mitt VM-Ubuntu (via GUI) och sedan navigerade till den i utforskaren för att få rätt adress.

Tror du behöver enable shared folder i konfig för din VM, i VMware innan du startar upp din VM.

Och hur gör man för att dela ut FAH-mappen?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Om du kör Ubuntu så är det bara att högerklicka på mappen och välja "Sharing options" och sedan kryssa i alla rutor och den låt den hämta och installera Samba (som behövs för att dela ut). Och sen navigerar du till den som vilken nätverksenhet som helst i Utforskaren.

Kör du en specialare, typ den här: http://www.linuxforge.net/docs/crunching/fah-vmware.php står det när du startar vilket IP-adress din virtuella maskin har fått och hur du fixar övervakning från HFM. Där ser du även att du kan sätta en statisk IP genom ett webgränssnitt så att HFM alltid hittar den, den disten är inställd på DHCP som default och då kan ju IPn ändras om du startar om datorn eller så.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Skrivet av Rba:

Om du kör Ubuntu så är det bara att högerklicka på mappen och välja "Sharing options" och sedan kryssa i alla rutor och den låt den hämta och installera Samba (som behövs för att dela ut). Och sen navigerar du till den som vilken nätverksenhet som helst i Utforskaren.

Kör du en specialare, typ den här: http://www.linuxforge.net/docs/crunching/fah-vmware.php står det när du startar vilket IP-adress din virtuella maskin har fått och hur du fixar övervakning från HFM. Där ser du även att du kan sätta en statisk IP genom ett webgränssnitt så att HFM alltid hittar den, den disten är inställd på DHCP som default och då kan ju IPn ändras om du startar om datorn eller så.

Kanoners. Funkade genom att dela ut mappen

42k ppd nu med P6900. Känns lite lågt med en tpf på 23:50 men det blir nog bättre.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Bra att du fick igång det. Menar du att PPD känns lågt/TPF hög? Tycker det låter rimligt för en 2600K@4.6 som kör via VM, vad fick du i Winblows? Hur mycket annat hade du på gång under tiden?

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Skrivet av Rba:

Bra att du fick igång det. Menar du att PPD känns lågt/TPF hög? Tycker det låter rimligt för en 2600K@4.6 som kör via VM, vad fick du i Winblows? Hur mycket annat hade du på gång under tiden?

Fick runt 34k i Windows så det har ju ökat som förväntat. Det är bara det att man läser hur folk får 50k ppd med samma klock i vmware och över 40k ppd i windows så blir man lite fundersam. Får ju runt 36k nu när det är vanlig SMP, kan ju tycka att bigadv borde ge lite större boost än 6k Detta är när datorn inte används alls.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Vad jag har sett är ~50k Linux native och snarare ~4.8GHz och på det snabbt minne (som hjälper en hel del i FAH, jämfört med andra program). Men jag har inte testat 2600K själv iof, men får 25:54@6901 avg TPF med en 2500K@4,9 i native Ubuntu med 2133-RAM.

En del SMP ger faktiskt riktigt bra PPD nuförtiden också, men det finns ju även dom som ger riktigt kasst med poäng också.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10