Permalänk
Medlem

Nivån på SWEC servern....

Har kört väldigt mycket på servern. Jag blir bara mer och mer chockad för var dag som går. Konstanta TKs, Knappt någon som joinar squads, knappt någon som försöker vinna, få som lyssnar, folk som bara tar bilarna och kör helt ensamma. Ont om spots och revives. Knappt något teamplay överhuvudtaget, det verkar nästan som att alla tror de är rambo och är odödliga.

Vad har hänt? Från vad jag kommer ihåg var det i princip aldrig problem med något liknande i varken BF2, Vietnam eller 2142. Folk satsade på att ta objectivs, gick mot de markerade flaggorna och tog över dem. Folk som framför allt spelade som lag, istället för att spela som 64 vargar som springer vilt omkring och letar efter mat.

Jag blev precis bannad för språket. Detta stör mig just nu mer än någonting annat. Det är ett krigsspel, inte barbie 2. Gubbarna i spelet svär tillochmed hela tiden. Det är väl ändå inte tolvåringar som sitter och spelar eller? Jag hamnar först i laget varenda runda jag kör, för ingen verkar göra något. Spelar jag med mina vänner i en squad hamnar hela squaden på plats 1-4 i laget. Ändå förlorar vi för att resterande lagkamrater verkar stå och hoppa i hörnet av ett hus någonstans.

Det är nästan så att man tröttnar på att spela. När jag köpte spelet förväntade jag mig det där taktiska som förgyller battlefieldserien. Men jag får ju intrycket av att större delen av spelarna verkar tro att de spelar antingen CoD eller CS. Jag vet inte om folk verkligen inte kan, eller om de inte ens försöker. Det är nästan så att man får en tår i ögat av att se en serie som denna förstöras. Nobrainers som kör över en varannan minut eller inte märker att det står någon från ens lag emellan sig och fienden och öpnnar eld för att sedan springa iväg utan att ens be om ursäkt för TKn. Spelare som inte ens verkar ge tanken till att hjälpa laget

Visa signatur

Chassi Corsair Obsidian 800d Moderkort ASUS Z170-A RAM Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2400Mhz CL14 Vengeance GPU ASUS Radeon R9 390 8GB DC3 STRIX OCPSU EVGA Supernova G3 750W CPU Intel Core i5 6600K @ 4.6GHz, Noctua NH-D14 Skärm Acer 34" Predator XR341CK Curved

Permalänk
Medlem

Håller med till 100%

Visa signatur

tihihihi

Permalänk
Medlem

Jag håller också med, 1+!

Permalänk
Medlem

Det är inte fel på Swec's server. Det är fel på spelet, eller det lockar mycket "barn" som egentligen inte ska spela sådana spel.
BF42 och BF2 saknar man bara mer och mer efter varje nytt Battlefield.

Håller med om att det är löjligt det med reglerna om språket. Det finns en gräns givetvis, men jag tycker den är nog spelaren mogen nog att sätta själv eftersom spelet ska egentligen bara spelas utav 18+. Men tyvärr är det inte så...

Håller med dig till 100%...

Sämsta Battlefield skapat hittills. Visst det har fancy grafik osv osv osv... Men gameplay är värdelöst just pga folk springer runt som huvudlösa höns och alla kör sitt egna lilla uppdrag.

Permalänk
Medlem

det jag hatar är alla som campar för choppers! står typ 10 pers och väntar på attack helin... medans alla våra flaggor blir tagna... suger!

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Azum:

det jag hatar är alla som campar för choppers! står typ 10 pers och väntar på attack helin... medans alla våra flaggor blir tagna... suger!

+ alla dom som ligger me sniper i spawn..

Visa signatur

YOU SHALL NOT PASS!!

Permalänk
Medlem

Tycker SweC adminsen skall ta bort en sådan barnslig bann --> Det står på fodralet att det kan innehålla ovårdat språk.

Visa signatur

Dator 1: i9 9900k, 16gb 3600Mhz, 2x970 Evo 500gb, RTX 2070 etc.
Dator 2: Macbook Pro late 2018

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Det är inte fel på Swec's server. Det är fel på spelet, eller det lockar mycket "barn" som egentligen inte ska spela sådana spel.
BF42 och BF2 saknar man bara mer och mer efter varje nytt Battlefield.

Håller med om att det är löjligt det med reglerna om språket. Det finns en gräns givetvis, men jag tycker den är nog spelaren mogen nog att sätta själv eftersom spelet ska egentligen bara spelas utav 18+. Men tyvärr är det inte så...

Nej att det är servern det är fel på menar jag inte direkt, men det är upplevelsen jag fått av servern jag beskrivit. Har spelat mest på Swec servern så jag kan inte direkt yttra mig om resterande servrar. Men detta är det intrycket jag har fått.

Kan hålla med om att det tyvärr lockar en yngre publik, vilket är väldigt tråkigt. I battlefieldserien är man ju nästan lite van vid en äldre och mognare spelargrupp. Men så som det är nu så är det ju nästan så att man lika gärna skulle kunna spela MW3, för skillnaden i nuläget är ju i princip bara att det inte finns fordon. Blir nästan lite ledsen över att behöva säga det men det är ju nästan sant...

Visa signatur

Chassi Corsair Obsidian 800d Moderkort ASUS Z170-A RAM Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2400Mhz CL14 Vengeance GPU ASUS Radeon R9 390 8GB DC3 STRIX OCPSU EVGA Supernova G3 750W CPU Intel Core i5 6600K @ 4.6GHz, Noctua NH-D14 Skärm Acer 34" Predator XR341CK Curved

Permalänk
Medlem
Skrivet av G4NDALF:

+ alla dom som ligger me sniper i spawn..

jo dom är också irriterande...

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreaper:

Kan hålla med om att det tyvärr lockar en yngre publik, vilket är väldigt tråkigt. I battlefieldserien är man ju nästan lite van vid en äldre och mognare spelargrupp. Men så som det är nu så är det ju nästan så att man lika gärna skulle kunna spela MW3, för skillnaden i nuläget är ju i princip bara att det inte finns fordon. Blir nästan lite ledsen över att behöva säga det men det är ju nästan sant...

Håller med dig till 100%! Man blir nästan lite ledsen varje gång man ger spelet ett nytt försök... Ja jag har gett upp hoppet för gott nu i alla fall för BF3. Kommer köpa Arma 3, för det vet jag att det är få 12-åringar som klarar av det.

Permalänk
Medlem

Känner igen situationen som ts beskriver, dock så är det spelarnas fel och inte server adminsens. Enda lösningen är att fler bra spelare börjar spela på servern eller att teamen är perfekt balanserade. Ett lösenord så att bra sweclockare kunde spela på servern vore trevligt fast då kan servern inte vara rankad:(. Hoppas att DICE ändrar på detta i framtiden.
Kvaliten på servern variera stort, ibland så är det underbart teamplay och ibland lika lilla som på en random server.

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders127:

Känner igen situationen som ts beskriver, dock så är det spelarnas fel och inte server adminsens. Enda lösningen är att fler bra spelare börjar spela på servern eller att teamen är perfekt balanserade. Ett lösenord så att bra sweclockare kunde spela på servern vore trevligt fast då kan servern inte vara rankad:(. Hoppas att DICE ändrar på detta i framtiden.
Kvaliten på servern variera stort, ibland så är det underbart teamplay och ibland lika lilla som på en random server.

En bättre idé kanske hade vart ett rankkrav eller någon sorts whitelist, så man slipper 10 spelare på rank 2 med 0-20 i stats efter en runda

Visa signatur

Chassi Corsair Obsidian 800d Moderkort ASUS Z170-A RAM Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2400Mhz CL14 Vengeance GPU ASUS Radeon R9 390 8GB DC3 STRIX OCPSU EVGA Supernova G3 750W CPU Intel Core i5 6600K @ 4.6GHz, Noctua NH-D14 Skärm Acer 34" Predator XR341CK Curved

Permalänk
Medlem

Ta bort TK, sätt password på servern. Kanske hjälper.

Har också blivit permbannad för språk btw. Pga folk som tkat mig osv... Klart man blir arg... -_-

Kunde dock få bannen lyft, men valde att inte bli unbannad.

Permalänk
Medlem

Hoppas du inser att det inte bara är sweclockers medlemmar som spelar på servern?!

Efter den nya patchen går bara hälften av alla (brukar vara 8 st på en 32 server) med i squads, eftersom man inte hamnar i dem automatiskt.

Bf3 har blivit "mainstream" och casual-spelarna som kommer med det skiter i sqauds, teamplay, utdelning av ammunition och framförallt så kan de inte för sitt liv, återuppliva någon som ligger framför näsan på dem!

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Benchmaskin 🍞

jag föreslår ett lösenord på servern som man lätt kan komma åt här på forumet, så det är mer prio på SweClockers medlemmar!

förslag: Benny

Permalänk
Medlem

Tyvärr är det alltid svårt att hitta bra spelare som kör teamplay när man kör public. När man väl gör det så är det hur kul som helst, så det är inte spelets fel att det finns idioter överallt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limo:

Hoppas du inser att det inte bara är sweclockers medlemmar som spelar på servern?!

Efter den nya patchen går bara hälften av alla (brukar vara 8 st på en 32 server) med i squads, eftersom man inte hamnar i dem automatiskt.

Bf3 har blivit "mainstream" och casual-spelarna som kommer med det skiter i sqauds, teamplay, utdelning av ammunition och framförallt så kan de inte för sitt liv, återuppliva någon som ligger framför näsan på dem!

Jo självklart vet jag det.

Kan hålla med om det sista, det är även bland det sämsta i det här spelet. Sen att de har mergat assault med medic är ju bara löjligt, förstör ju hela tanken.
Folk fattar inte att de är medics utan läser "Assault" för att sedan springa och skjuta på allt som rör sig.

Jag har till och med flera gånger varit med om att folk har kommit fram till mig med defrib och sedan sett en fiende. Det har nästan varje gång resulterat att de ställer sig upp och fullständigt ignorerar att jag ligger där och springer iväg och börjar skjuta febrilt. Det är ju sämre organisation i spelet än guerillan i kongo.

Visa signatur

Chassi Corsair Obsidian 800d Moderkort ASUS Z170-A RAM Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2400Mhz CL14 Vengeance GPU ASUS Radeon R9 390 8GB DC3 STRIX OCPSU EVGA Supernova G3 750W CPU Intel Core i5 6600K @ 4.6GHz, Noctua NH-D14 Skärm Acer 34" Predator XR341CK Curved

Permalänk

Jag håller med. Även om jag kanske är yngre än medelspelaren (21) så blir jag jäkligt förbannad på folk som kör one-man army-stuket och bara kör hejvilt och tror att det är helt acceptabelt att man råkar TK en person för att man pepprar kartan med mortar. iofs så har jag inte varit inne på servern på ett par veckor då jag inte hunnit spela så värst mycket. Köpte det på releasen och är bara rank 17.

Permalänk
Medlem

Antar att det är många yngre personer som spelar som kanske inte tar det lika seriöst. Självklart finns det undantag.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhalla:

Antar att det är många yngre personer som spelar som kanske inte tar det lika seriöst. Självklart finns det undantag.

Sorgligt nog sant, det har ju resulterat i två inofficiella klasser som verkar vara följande - "JAG ÄR EN ROCKET LAUNCHER" och "Någonting rörde sig där - SKJUT! SKJUT!"

Visa signatur

Chassi Corsair Obsidian 800d Moderkort ASUS Z170-A RAM Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2400Mhz CL14 Vengeance GPU ASUS Radeon R9 390 8GB DC3 STRIX OCPSU EVGA Supernova G3 750W CPU Intel Core i5 6600K @ 4.6GHz, Noctua NH-D14 Skärm Acer 34" Predator XR341CK Curved

Permalänk
Avstängd

Det är typiskt svenska serverar. Webhallen, Gotland och Swec är skräp serverar. Svenskt folk klarar man inte av att spela med, de brukar vara sjukt ignoranta. Och typiskt svenska serverar så är folk rätt dryga i mun.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem

TS, borde du inte söka dig till nån sorts organiserad klan som kör klanmatcher eller liknande? Om du inte är nöjd med nivån på publicservrar det vill säga...
Känns som det logiska steget istället för att harva pubs.

Permalänk
Skrivet av Limo:

Bf3 har blivit "mainstream" och casual-spelarna som kommer med det skiter i sqauds, teamplay, utdelning av ammunition och framförallt så kan de inte för sitt liv, återuppliva någon som ligger framför näsan på dem!

Tänkte skriva samma sak. Jag tycker dock om spelet, men det är för att jag ofta spelar med polare då vi använder Skype hela tiden, man hjälps åt och i en 32 player server kan det faktiskt avgöra om det blir vinst/förlust, mindre resultat i 64player.

Reklamen/allt prat kring Battlefield 3 har aldrig varit lika stor med de tidigare spelen. Allt snack om en ny grafikmotor etc lockade flera av dem som aldrig har kört Battlefield tidigare. De är dessa som inte bryr sig om sitt team eller squad, bara sig själva. Ressar aldrig, droppar bara ammolådor om dem själva behöver, tar bara bilar och kör iväg för att dem inte orkar springa.. Detta förstör Battlefield, helt klart.

Alla releases idag har så otroligt mycket mer reklam än tidigare, via youtube, tidningar, TV reportage och liknande. Därav når det ut till mer människor som i sin tur köper spelet. Det blir helt enkelt mer "mainstream".

Edit: Detta gäller givetvis inte bara på SweC servern, detta gäller Battlefield 3 i helhet. Och för att förtydliga, jag gillar spelet något otroligt och det är nog mycket för att man spelar med kompisar. Tyvärr så spelar jag inte på SweC servern så mycket som jag hade velat och det mesta beror på att jag inte gillar vissa inställningar, för att det missbrukas till det negativa. Istället för att bli sur över en TK eller TD (utan health regen) så väljer jag därför att spela på andra servrar istället.

Permalänk
Hedersmedlem

Var inte ett dugg bättre i BF42 public. Folk sprang omkring som yra höns, teamkillade, snodde fordon man höll på att reppa osv osv osv. Inget nytt under solen ens i Battlefield. Är nog mest en glorifiering av hur det var i gamla tider..

Ska man spela public får man acceptera att folk är idioter och gör vad de vill, även om jag håller med om att man kan bli förbannad på muppar som inte gör det jag tycker att de borde. Dock så spelar alla för att ha roligt och att spela "seriöst" varierar beroende på vem man frågar.
Vill man ha kontrollerat teamplay så kör man klanspel, public är, har alltid varit och kommer alltid att vara ett okontrollerat kaos.

Personligen tycker jag det nästan är mindre dåligt nu än förr då många farmar poäng till sin klass med att göra det som de ska.

Visa signatur

]| Ryzen 2700x | 16GB Ram | 1080Ti Founders Edition 11GB |[
]| Intel D5400XS | 2xQx9775 | 2xD-Tek Fuzion V2 | 8GB Ram | HD4890CF |[

Permalänk
Inaktiv

Börjar att hålla med, i början av BF3 hyllade jag allt, nu när man lirat lite mer ser man bristerna tydligt. Vad vi har fått är någon blandning mellan COD:MW (ej gamla COD) och BF2.

Tråkigt, men får väl panga i BF3 ett par timmar till, men känner nu att det inte blir något långvarigt lirande för mig och att BF3 samt COD är döda. (på det sättet som jag vill ha dom). Får väl ge ARMA en chans, det verkar ju vara beroende av strategi och teamplay och har en hög inlärningströskel vilket skrämmer bort alla noobs.

Tack för dom tidigare bf spelen iaf, det har varit kul!

Permalänk
Medlem

Om den ändras till icke HC kanske det lockar mer folk kidsen verkar älska hc servrar över allt annat.

själv undviker jag hc servrar just för att slippa kidsen och den tråkiga spel miljön

Permalänk
Medlem

Fan vad ni tar det på allvar. Jag brukar mest springa solo och mata granatgevär eller köra så mycket fordon som möjligt. Har kul så. Om man måste bli förbannad och gnälla på folk över ett spel så har man ta mig fan mentala problem och borde göra något annat än spela.

Permalänk

Jag har tyvärr inte hunnit lira på swec server, men andra servrar är likadana. Jag tycker det bästa BF spelet är BF2, så jag kör det på kvällarna nu istället för BF3 nästan.

Jag såg fram till BF3 skit mycket speciellt för det uppföljaren för BF2 så jag vart ju skit glad när jag fick veta det
Sen så såg jag grafiken och hur verkligt det är, så vart jag såklart lite ännu mer peppad för BF3

Och jag har spelat ALPHA o BETA innan det släpptes och väntade stort tills det skulle släppas

Men nu när det är släppt så tycker jag nästan dom inte borde släppt det. För jag hatar alla JÄVLA IDOTER som campar och som ni säger springer runt som höns på slagfältet... Tycker dom har failat med spelet. Men om man hittar en bra server så kan jag nästan spela hur länge som helst.
Så jag tycker det inte är fel på spelet, utan på spelarna som bara bryr sig om sig själva. Själv så har man spelat nästan all tid på medic för att hjälpa alla andra..

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Tycker det är helt rätt med bann för ovårdat språk, chatten är till för att snacka taktik imo. Inte att klanka ner på andra och till er som inte kan ge kritik utan svordomar så är det bara skönt att slippa er. Sen borde fler joina mumble när dom spelar.

Permalänk
Hedersmedlem

Tror ni får ta och inse att det är ni själva som är problemet, inte spelet eller dice.

Visa signatur

]| Ryzen 2700x | 16GB Ram | 1080Ti Founders Edition 11GB |[
]| Intel D5400XS | 2xQx9775 | 2xD-Tek Fuzion V2 | 8GB Ram | HD4890CF |[