From: quotes@letmerepair.se
To: X@live.se
Subject: SV: SV: SV: SV: SV: SV: Kostnadsförslag RN38504297_CE3352687 SEB11A2627
Date: Wed, 9 Nov 2011 14:04:51 +0100
Hej
Som jag skrev tidigare. Kostnadsförslaget kvarstår.
Med vänliga hälsningar/Ystävällisin Terveisin/Best regards
X
LetMeRepair Nordic AB
Hållnäsgatan 15
S 752 28 Uppsala
E-mail: quotes@letmerepair.se
Tel.: +46 (0)18 8439901
Fax.: +46 (0)18 600112
Från: X [mailto:X@live.se]
Skickat: den 9 november 2011 13:50
Till: quotes@letmerepair.se
Ämne: RE: SV: SV: SV: SV: SV: Kostnadsförslag RN38504297_CE3352687 SEB11A2627
Varför måste man byta ut eladaptern? Det är väl bara att pilla ut pinnen ur adaptern om den nu brutits och inte smälts av?
From: quotes@letmerepair.se
To: X@live.se
Subject: SV: SV: SV: SV: SV: Kostnadsförslag RN38504297_CE3352687 SEB11A2627
Date: Wed, 9 Nov 2011 12:44:56 +0100
Hej
Vi kan inte göra det här hos oss då vi inte löder delar utan byter ut dessa. Om ASUS inte går med på att denna ska lagas inom garantin så kvarståt kostnadsförslaget.
Med vänliga hälsningar/Ystävällisin Terveisin/Best regards
X
LetMeRepair Nordic AB
Hållnäsgatan 15
S 752 28 Uppsala
E-mail: quotes@letmerepair.se
Tel.: +46 (0)18 8439901
Fax.: +46 (0)18 600112
Från: X [mailto:X@live.se]
Skickat: den 9 november 2011 12:21
Till: quotes@letmerepair.se
Ämne: RE: SV: SV: SV: SV: Kostnadsförslag RN38504297_CE3352687 SEB11A2627
Om det bara är så att kontaktpiggen har gått av så kan ni väl löda fast den igen? Då behöver jag inte betala för ett nytt moderkort. Men om den har smält fast i sladden så går det ju förstås inte.
From: quotes@letmerepair.se
To: X@live.se
Subject: SV: SV: SV: SV: Kostnadsförslag RN38504297_CE3352687 SEB11A2627
Date: Wed, 9 Nov 2011 12:23:33 +0100
Hej
Denna skada har inte uppkommit på grund av överhettning.
Med vänliga hälsningar/Ystävällisin Terveisin/Best regards
X
LetMeRepair Nordic AB
Hållnäsgatan 15
S 752 28 Uppsala
E-mail: quotes@letmerepair.se
Tel.: +46 (0)18 8439901
Fax.: +46 (0)18 600112
Från: X [mailto:X@live.se]
Skickat: den 9 november 2011 10:47
Till: quotes@letmerepair.se
Ämne: RE: SV: SV: SV: Kostnadsförslag RN38504297_CE3352687 SEB11A2627
Kontrollera att den inte har smält fast p.g.a. överhettning. Jag har inte brutit av något. Strömmen bara la av mitt under högintensiv användning. Skulle som sagt inte ha något problem med att stå för skadan om jag ansåg att det var jag som orsakat den.
From: quotes@letmerepair.se
To: X@live.se
Subject: SV: SV: SV: Kostnadsförslag RN38504297_CE3352687 SEB11A2627
Date: Wed, 9 Nov 2011 10:55:14 +0100
Hej
DC-kontaktens mittpinne sitter kvar i adaptern. Det är inget som sker av vanlig användning. Den har brutits av som det ser ut.
Med vänliga hälsningar/Ystävällisin Terveisin/Best regards
X
LetMeRepair Nordic AB
Hållnäsgatan 15
S 752 28 Uppsala
E-mail: quotes@letmerepair.se
Tel.: +46 (0)18 8439901
Fax.: +46 (0)18 600112
Från: X [mailto:X@live.se]
Skickat: den 9 november 2011 10:34
Till: quotes@letmerepair.se
Ämne: RE: SV: SV: Kostnadsförslag RN38504297_CE3352687 SEB11A2627
Hur påstår ni att jag orsakat skadan?
From: quotes@letmerepair.se
To: X@live.se
Subject: SV: SV: Kostnadsförslag RN38504297_CE3352687 SEB11A2627
Date: Wed, 9 Nov 2011 09:58:13 +0100
Hej
Går ASUS-support på våran linje så kvarstår kostnadsförslaget. Om det vore ett typfel för denna modell så skulle det täckas av garantin.
Med vänliga hälsningar/Ystävällisin Terveisin/Best regards
X
LetMeRepair Nordic AB
Hållnäsgatan 15
S 752 28 Uppsala
E-mail: quotes@letmerepair.se
Tel.: +46 (0)18 8439901
Fax.: +46 (0)18 600112
Från: X [mailto:X@live.se]
Skickat: den 9 november 2011 09:41
Till: quotes@letmerepair.se
Ämne: RE: SV: Kostnadsförslag RN38504297_CE3352687 SEB11A2627
Hej!
Jag talade med Asus Support idag och dem säger att de går på erat yttrande att jag själv genom ett icke-korrekt och normalt användande av produkten tillfogat skada som fått elenheten att sluta fungera. Jag menar att jag inte tillfogat någon skada utan endast brukat datorn med försiktighet på ett korrekt och normalt sätt. På vilket sätt menar ni att jag vållat skadan? Vad påstår ni att jag gjort?
Som ni säkert vet så är just detta fel väldigt vanligt och uppkommer ofta utan yttre påverkan; läs t.ex. inläggen med alla Asus G53 användare som haft samma problem här: http://www.asusrog.com/forums/showthread.php?1800-power-conne.... Huruvida den täcks av garantin verkar dock variera från fall till fall. Felet tycks uppkomma av överhettning som orsakar skadan. Jag försäkrar på heder och samvete att jag inte vållat detta fel. Det skulle vara lättare för mig att betala den summa det är fråga om och få tillbaka datorn. Men eftersom jag inte vållat felet genom oförsiktighet så ser jag det som sannolikt att felet kommer att uppkomma igen. Jag vill helst att konstruktionsfelet ska bli åtgärdat eller bli ersatt för datorn. Iaf ska jag inte tvingas betala ännu mer pengar för vad som sannolikt är en temporär lösning. Jag hoppas att ni i ljuset av dem exempel som finns i min länk kan göra en ny bedömning angående skadans uppkomst. Annars ber jag er att ni tydligare beskriver hur jag skulle ha orsakat denna skada.
Hälsningar,
X
From: quotes@letmerepair.se
To: X@live.se
Subject: SV: Kostnadsförslag RN38504297_CE3352687 SEB11A2627
Date: Tue, 8 Nov 2011 16:25:07 +0100
Hej
Delen som benämns är ett moderkort. För att få detta ändrat till en garanti reparation så får du kontakta ASUS-support. De tar dessa beslut.
Med vänliga hälsningar/Ystävällisin Terveisin/Best regards
X
LetMeRepair Nordic AB
Hållnäsgatan 15
S 752 28 Uppsala
E-mail: quotes@letmerepair.se
Tel.: +46 (0)18 8439901
Fax.: +46 (0)18 600112
Från: X [mailto:X@live.se]
Skickat: den 8 november 2011 15:54
Till: quotes@letmerepair.se
Ämne: RE: Kostnadsförslag RN38504297_CE3352687 SEB11A2627
Hej!
Vad är G53JW MAIN_BD._0M/AS (6L)?
Kan ni kontrollera att ni inte förväxlat min dator med någon annan för det var inga pinnar sönderbrutna på min dator? Till det yttre var datorn snarast i nyskick.
Om något gått sönder pga slitage under normalt bruk så täcks det, om inte av garantin, av konsumentköplagen som konstruktionsfel.
Men detta fel bör täckas av garantin. Så här står det i Asus garantivillkor: "Om produkten slutar fungera under normalt och korrekt användande inom garantitiden kommer ASUS på eget bevåg, reparera eller byta ut de defekta delarna alternativt hela produkten mot motsvarande originaldelar." Mitt användande har varit normalt och korrekt. Alltså ska Asus bära kostnaden för reperationen.
En sak jag glömde anmäla i min första felanmälan är att höger usb 2 port inte fungerar.
Hälsningar,
X
From: Quotes@LetMeRepair.se
To: X@live.se
Date: Tue, 8 Nov 2011 11:12:45 +0100
Subject: Kostnadsförslag RN38504297_CE3352687 SEB11A2627
Bäste ASUS kund
Vänligen finn bifogat PDF dokument med kostnadsförslag för reparation av Er produkt.
Skriv ut och kryssa i lämpligt alternativ, skriv under och skicka till oss.
Villkor
- Godkänt eller avböjt kostnadsförslag måste sändas till LetMeRepair Nordic AB antingen med post, fax 0046 18 600 112 eller E-post Quotes@LetMeRepair.se
- LetMeRepair förbehåller sig rätten att returnera produkten om inte beställaren har svarat på kostnadsförslaget efter 2 påminnelser. Produkten returneras då mot efterkrav eller i tillämpliga fall faktura för uppkomna frakt och undersökningskostnader.
- Kostnadsförslaget är giltigt i 14 dagar och är baserat på en initial undersökning . Priset kan stiga efter att de i kostnadsförslaget ingående delarna monterats då andra fel kan visa sig. LetMeRepair kommer i så fall att informera innan vidare åtgärder utföres.
- LetMeRepair skall inte hållas ansvarig för förseningar , eller avbrutet uppdrag , orsakat av brist på eller utgångna komponenter från leverantör.
- LetMeRepair skall inte hållas ansvarig för förlust av Data, Mjukvara eller något applikationsprogram som kan förloras under reparationsprocessen.
- Ovanstående villkor anses som accepterat i och med godkännande/avböjande av kostnadsförslaget.
Med vänlig hälsning
LetMeRepair Nordic AB