Samma gubbe singel/multiplayer

Permalänk

Samma gubbe singel/multiplayer

Sitter här och hypar upp mig själv mer och mer men blev lite fundersam. Kommer man kunna köra låt säga först 3 timmar singelplayer sen byta till multiplayer och fortsätta där man slutade?

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Som jag förstått är alla karaktärer på battle.net, så singleplayer är du som kör ensam i ett spel och det går att byta hur du vill (utom mellan soft/hardcore). Det är väl dock ett tak på lvl 13 i betan.

Permalänk
Medlem

Alla spel startas som multiplayerspel. Du själv väljer om spelare ska kunna joina dig eller om du vill bjuda in folk.
Det kan du göra precis närsomhelst.
Det finns alltså inget singleplayer läge.

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Alla spel startas som multiplayerspel. Du själv väljer om spelare ska kunna joina dig eller om du vill bjuda in folk.
Det kan du göra precis närsomhelst.
Det finns alltså inget singleplayer läge.

Tackar för de

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Alla spel startas som multiplayerspel. Du själv väljer om spelare ska kunna joina dig eller om du vill bjuda in folk.
Det kan du göra precis närsomhelst.
Det finns alltså inget singleplayer läge.

Så med andra ord kommer man inte att kunna spela offline?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liraren:

Så med andra ord kommer man inte att kunna spela offline?

Skickades från m.sweclockers.com

Korrekt.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Jepp, Offlinespelande är utplånat.

Permalänk
Medlem

Det finns ett par till nackdelar förutom avsaknaden av offline-läge, har för mig att på AH så säljer blizzard items för riktiga pengar, är inte hundra på det än dock. Detta bidrar inte något då folk med pengar kan "köpa sig bra", blir helt annat om endast spelare kan sälja saker och INTE Blizzard, återstår att se hur det blir. Men ett AH kommer att finnas garanterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Det finns ett par till nackdelar förutom avsaknaden av offline-läge, har för mig att på AH så säljer blizzard items för riktiga pengar, är inte hundra på det än dock. Detta bidrar inte något då folk med pengar kan "köpa sig bra", blir helt annat om endast spelare kan sälja saker och INTE Blizzard, återstår att se hur det blir. Men ett AH kommer att finnas garanterat.

Ser inte direkt varför det är dåligt.
Om du vill få awesome saker utan att köpa dem (till exempel om man är arbetslös/studerar), så finns kan du göra det.
Om man har mindre tid att sitta vid datorn till exempel pga. barn eller what not. Så fine.

Det har INGET med DIN egen spelupplevelse att göra. Förutom att du kanske kommer få spela med någon som köpt sina saker på AH. Dock kommer du väldigt sällan att veta om det.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Det finns ett par till nackdelar förutom avsaknaden av offline-läge, har för mig att på AH så säljer blizzard items för riktiga pengar, är inte hundra på det än dock. Detta bidrar inte något då folk med pengar kan "köpa sig bra", blir helt annat om endast spelare kan sälja saker och INTE Blizzard, återstår att se hur det blir. Men ett AH kommer att finnas garanterat.

Mest för att du ska vara up to date i dessa diskutioner.
Det är ENDAST spelare som kan sälja saker på RMAH blizz tar en transaktionsavgift eller något liknande. Det finns även ett AH som inte använder sig av "real money". Ingen aning om varför detta skulle vara negativt, om inte annat så minskar anledningen för spambots som ska berätta om deras "gold selling site" då allt sånt redan sköts in-game.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Det finns ett par till nackdelar förutom avsaknaden av offline-läge, har för mig att på AH så säljer blizzard items för riktiga pengar, är inte hundra på det än dock. Detta bidrar inte något då folk med pengar kan "köpa sig bra", blir helt annat om endast spelare kan sälja saker och INTE Blizzard, återstår att se hur det blir. Men ett AH kommer att finnas garanterat.

Avsaknaden av offline-läge har jag för mig att Blizzard sa att det var för att minska piratkopiering av deras spel och för att det är svårare att göra nya fusk till spel i multiplayer, om dom hade haft singleplayer(offline) så hade man ju kunnat testat de man har gjort osv..

Tänk på det från den ljusa sidan, vi som hittar bra gear och inte behöver kan sälja det för riktiga pengar om vi så vill, och lilla kalle-p12 vill verkligen ha den, då betalar han för delen och vi kan bli förmöga.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Avsaknaden av offline-läge har jag för mig att Blizzard sa att det var för att minska piratkopiering av deras spel och för att det är svårare att göra nya fusk till spel i multiplayer, om dom hade haft singleplayer(offline) så hade man ju kunnat testat de man har gjort osv..

Tänk på det från den ljusa sidan, vi som hittar bra gear och inte behöver kan sälja det för riktiga pengar om vi så vill, och lilla kalle-p12 vill verkligen ha den, då betalar han för delen och vi kan bli förmöga.

Det var den tanke jag hade, har inget mot att vi måste ha Internet för att spela egentligen. Tack för förklaringen i alla fall, vet att det hindrar folk från att fuska, tycker det är väldigt bra då jag starkt ogillar fuskare. Har du mer information gällande AH som är ackurat? Tack för citatet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Det var den tanke jag hade, har inget mot att vi måste ha Internet för att spela egentligen. Tack för förklaringen i alla fall, vet att det hindrar folk från att fuska, tycker det är väldigt bra då jag starkt ogillar fuskare. Har du mer information gällande AH som är ackurat? Tack för citatet.

Så lite så! Har läst på väldigt mycket om Diablo 3 men inte om just AH den delen är jag inte så intresserad av, men dom har sagt att det kommer finnas 2 olika AH ett RMAH och ett vanligt för in-game pengar, som med vanliga AH tror jag blizzard kommer skära bort en del av priset på varan och ta den för sig själva. På så sätt tjänar dom pengar på det också. mer än så har jag nog ingen aning om hur det blir

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Så lite så! Har läst på väldigt mycket om Diablo 3 men inte om just AH den delen är jag inte så intresserad av, men dom har sagt att det kommer finnas 2 olika AH ett RMAH och ett vanligt för in-game pengar, som med vanliga AH tror jag blizzard kommer skära bort en del av priset på varan och ta den för sig själva. På så sätt tjänar dom pengar på det också. mer än så har jag nog ingen aning om hur det blir

Den delen Blizzard tar till sig själva är ju själva listing feen som kommer finnas.
Det kommer ju kosta pengar att lägga upp items på RMAH för att undvika att allt skräp hamnar där också (vem vill lägga upp ett item som aldrig kommer ha en chans att sälja om det kostar riktiga pengar?) precis som det gör om man läggar upp en auktion på t.ex Ebay.
Tror RMAH kommer bli riktigt bra, tjänade gott me pengar i Diablo 2 under första laddern (runt 10 tusen under de 2 första ladder veckorna) även om man egentligen inte fick sälja items.

http://us.blizzard.com/en-us/company/events/diablo3-announcem...
http://us.blizzard.com/en-us/company/events/diablo3-announcem...

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Off topic...

Det här med RMAH kommer bli en väldigt spännande utveckling... Jag hade en bestämt negativ inställning till det i början, men börjar anamma idén mer och mer. Är dock fortfarande lite skeptisk till vissa delar. Jag tycker generellt sett inte om att integrera funktioner med riktiga pengar i spel, men det kan ju bli en hit för det.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

frågan är ju hur listing feen påverkas i storlek om det är en % av vad man lägger ut saken för eller om det blir en fast summa för alla auctioner , kommer man handla med dollar eller euro?

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av undrande:

frågan är ju hur listing feen påverkas i storlek om det är en % av vad man lägger ut saken för eller om det blir en fast summa för alla auctioner , kommer man handla med dollar eller euro?

Fast fee såvitt jag förstått på alla auktioner utöver de du får gratis varje vecka.

Jag har för mig Blizzard har sagt att du handlar i lokal valuta, alltså SEK om vi får svenska AH servrar, annars Euro.

Permalänk
Medlem

Ge oss ett offline läge. jag har spelat d2 i så många år även battle.net. Men skall ha ett offlineläge så man kan spela i lugn och ro utan att tänka på internet con.. Hopaps detta bar e rykte^^ för det är en del i spelet. Ändrar de diablos grunder är det inet samma sak. jaja. jag själv e emot att man kan köpa saker men lägger ingen energi på det. de får väll ha det. för jag kommer aldrig köra. Man förstör spel när man köper saker för riktiga pengar. endast riktiga spelnjutare kör utan irl pengar:) Även om det inte är till denna del men är det någon här som vet om någon svensk fått betakey:)? kan ju vara roligt å veta om de fördelat dem bra.

EDIT:Men det skall verkligen inte vara samma gubbe single som multi. skall vara väldigt fördelat som i d2 tycker jag:D

Permalänk
Hjälpsam

Det är bekräftat, ingen offline mode. Det är blizzards anti-piracy kontroll. Föredrar det långt framför läskiga DRM och annan skrot som vissa trycker in (Spore någon?).

Jag kan se att några skulle vilja ha möjlighet till att köra offline. Men i förhållande är det inte en make/break, för att vara ärlig, hur många potentiella spelare har inte uppkoppling med fast avgift i dag?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av wolper:

Ge oss ett offline läge. jag har spelat d2 i så många år även battle.net. Men skall ha ett offlineläge så man kan spela i lugn och ro utan att tänka på internet con.. Hopaps detta bar e rykte^^ för det är en del i spelet. Ändrar de diablos grunder är det inet samma sak. jaja. jag själv e emot att man kan köpa saker men lägger ingen energi på det. de får väll ha det. för jag kommer aldrig köra. Man förstör spel när man köper saker för riktiga pengar. endast riktiga spelnjutare kör utan irl pengar:) Även om det inte är till denna del men är det någon här som vet om någon svensk fått betakey:)? kan ju vara roligt å veta om de fördelat dem bra.

EDIT:Men det skall verkligen inte vara samma gubbe single som multi. skall vara väldigt fördelat som i d2 tycker jag:D

det är flera svenskar som fått beta keys men enligt vad jag hört så är det via kompisars kompisar typ och inte direkt ett mail från blizzard.

finns flera svenska live streams också med D3 Beta.

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Men i förhållande är det inte en make/break, för att vara ärlig, hur många potentiella spelare har inte uppkoppling med fast avgift i dag?

Ungefär 95% av alla jag känner saknar uppkoppling med fast avgift i flyget, båten, på tåget och sommarstugan.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Ixos:

Ungefär 95% av alla jag känner saknar uppkoppling med fast avgift i flyget, båten, på tåget och sommarstugan.

flyg och båt är väll ytterst marginellt antal timmar per person och år. Och hur många har inte dataplan på sina mobiler och kan använda dem som modem?

TBH, att jämföra detta med äcklig DRM så tar jag detta vilken dag som helst.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

flyg och båt är väll ytterst marginellt antal timmar per person och år. Och hur många har inte dataplan på sina mobiler och kan använda dem som modem?

320 timmar för mig förra året (veckopendling).

Då kostar det 99kr per resa att ha internet i några timmar... Och folk betalar eftersom mottagningen med mobil-data är rätt värdelös.

Skrivet av Fluf:

TBH, att jämföra detta med äcklig DRM så tar jag detta vilken dag som helst.

Jag ser inte vad de har att göra med varandra öht.
Spelet kommer garranterat piratas med en singleplayervariant i vart fall så DRM är helt verkningslös (som det alltid vart).

Och varför skall man acceptera en dålig sak för man slipper en annan värre? När det hade varit fullt möjligt att slippa båda.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Ixos:

320 timmar för mig förra året (veckopendling).

Då kostar det 99kr per resa att ha internet i några timmar... Och folk betalar eftersom mottagningen med mobil-data är rätt värdelös.

Jag ser inte vad de har att göra med varandra öht.
Spelet kommer garranterat piratas med en singleplayervariant i vart fall så DRM är helt verkningslös (som det alltid vart).

Och varför skall man acceptera en dålig sak för man slipper en annan värre? När det hade varit fullt möjligt att slippa båda.

Som sagt, det finns absolut folk som har behov av Singelplayer pga dåliga möjligheter till uppkoppling. Men ni är förhållandevis få, inte så att man skall negligera kundgrupper men man får ofta ta ut val av prioriteringar.

Någon form av kopieringsskydd är tyvärr mer eller mindre ett måste för att spelutveckling skall funka. Då är alternativen oftast online eller DRM. Och jag är glad att valet landade på DRM.

Det finns undantag med indiespel, shareware, "pröjsa om du gillar det" etc. Dessa spel är oftast på en hobbynivå inte från en global industri. Så jag förstår behovet av att ha någon form av kopieringsskydd. Och onlinevarianten är den som med största sannolikhet påverkar minst personer negativt. Ledsen att dina pendlingar hamnar i kläm och att du inte kan köra D3 under den tiden på ett smidigt sätt.

Blizzard får se till den stora massan av vad som funkar bäst, och alltid kommer några i kläm. Tyvärr.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Någon form av kopieringsskydd är tyvärr mer eller mindre ett måste för att spelutveckling skall funka. Då är alternativen oftast online eller DRM. Och jag är glad att valet landade på DRM.

Ja har man inget kopieringsskydd som i Diablo II och Starcraft utan förlitar sig på att extra innehåll såsom gratis Multiplayer skall få folk att köpa en äkta nyckel så säljer man inga kopior. Det har historien utvisat. (slut på massiv ironi)

"Diablo II was one of the most popular games of 2000"
"Diablo: Battle Chest was the 19th best selling PC game of 2008", 7 år efter release
"11 million users still play Diablo II and StarCraft over Battle.net." (2010)

Detta skulle fungerat ännu bättre i Diablo III eftersom de lagt till ännu mer online funktionalitet såsom Auktionshus med mera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av undrande:

det är flera svenskar som fått beta keys men enligt vad jag hört så är det via kompisars kompisar typ och inte direkt ett mail från blizzard.

finns flera svenska live streams också med D3 Beta.

Synd att det skall vara så men ändå roligt att någon svensk får testa så man vet att det är lite utspritt ialalfall och inte bara till "speciella":)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Det är bekräftat, ingen offline mode. Det är blizzards anti-piracy kontroll. Föredrar det långt framför läskiga DRM och annan skrot som vissa trycker in (Spore någon?).

Jag kan se att några skulle vilja ha möjlighet till att köra offline. Men i förhållande är det inte en make/break, för att vara ärlig, hur många potentiella spelare har inte uppkoppling med fast avgift i dag?

Jo men då är man beroende av en stabil uppkoppling jämt. Jag själv tycker att det påverkar spelkvaliten nämvärt. Tycker sj att det är en del av diablo att man skall kunna spela offline mode. Visst tycker att battle.net e grymt men som sagt det är en del av spelet. för som i d2 tycker jag att det är en väldig skildnad på onlinespel och offline spel. Blir lite som olika spel och berikar mer:) Man får väll skaffa snabbare då^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Ja har man inget kopieringsskydd som i Diablo II och Starcraft utan förlitar sig på att extra innehåll såsom gratis Multiplayer skall få folk att köpa en äkta nyckel så säljer man inga kopior. Det har historien utvisat. (slut på massiv ironi)

"Diablo II was one of the most popular games of 2000"
"Diablo: Battle Chest was the 19th best selling PC game of 2008", 7 år efter release
"11 million users still play Diablo II and StarCraft over Battle.net." (2010)

Detta skulle fungerat ännu bättre i Diablo III eftersom de lagt till ännu mer online funktionalitet såsom Auktionshus med mera.

Visar ju vilket underbart spel Diablo är:) hoppas de verkligen håller sig till att inte ändra för mycket i spelet:) Roligt med nytt men ändå skall grunden vara samma. Diablo är inget evighetsspel heller. (i banor) kom lite offtopic men menar att jag hoppas att de håller grunden kvar:P

Permalänk
Medlem

Så man kommer inte kunna pause:a spelet? Inte ens om man kör ensam?

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk
Medlem

Tydligen icke men hoppas det inte blir så^^ läste om att de skall ändra färgerna på items med sjukt. får fan inet bli som wow. jag sj (och det står för mig) tycker WOW är värdelöst. Bara testat kort men är som att slå en pingisboll mot en vägg i timme efter timme. Bara för mycket. Så hoppas de låter diablo vara diablo. det är det som gjort spelet så bra och känt!!!!!!