Acer Aspire S3 Ultrabook till Sverige

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Instämmer helt... Vill dock först se en recension innan jag beställer. Mina tidigare erfarenheter av Acer har inte varit direkt lyssande och det krävs något extra för att jag ska köpa en ny laptop från dem igen.

Har själv inte ägt en men min brors erfarenheter av Acer var allt annat än bra. Fast det är rätt subjektivt. Jag har haft samma syn på HP av egen erfarenhet. Your mileage may vary.

Denna dock, enklare konstruktion = förhoppningsvis mindre som kan gå fel. Visst, kretsar kan ge sig de med men det får alla tillverkare leva med på ett eller annat sätt.

Permalänk
Medlem

Ja, har man ingen fantasi så kan man ju alltid kopiera någon annan.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk

Enda SSD:n är på 240 GB? Crazy.

Visa signatur

markushedlund.com

Workstation: Define R4, KFA2 GTX 670, FSP Aurum 400W, AMD Phenom2 X6 1055T, Asus M4A89GTD PRO/USB3, Corsair 8 GB 1666 MHz, Samsung 830 128GB, Intel X25-M G2 80GB, Scythe Mugen 2
Server: PicoPSU, Intel Atom 330, 4 GB ram, Intel SSD 40 GB + olika diskar

Permalänk
Medlem

Så kommer man kunna köpa den billigare modellen och sätta dit en egen SSD eller kör de macbook stil och löder fast eller kör ett eget fysiskt gränssnitt?

Permalänk
Skrivet av Mor5ives:

Har själv inte ägt en men min brors erfarenheter av Acer var allt annat än bra. Fast det är rätt subjektivt. Jag har haft samma syn på HP av egen erfarenhet. Your mileage may vary.

Denna dock, enklare konstruktion = förhoppningsvis mindre som kan gå fel. Visst, kretsar kan ge sig de med men det får alla tillverkare leva med på ett eller annat sätt.

acer har förbättrat sin kvalitet markant de senare åren av vad jag har märkt.
Mycket robustare byggen som funkar.

Min egen 3820tg har jag inte haft ett enda problem med

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

acer har förbättrat sin kvalitet markant de senare åren av vad jag har märkt.
Mycket robustare byggen som funkar.

Min egen 3820tg har jag inte haft ett enda problem med

Låter ju positivt... Mina problem har snarare varit med mjukvaran och drivrutiner. De skickade tex med beta drivrutiner för wifi.... Samt att skärmen var helt urusel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FredrikMH:

Men det är nog inget som rör Steve Jobs i ryggen

To Zune, atleast iDon't joke about dead people...

Permalänk

På de videor som finns ute nu av maskinen så ser gångjärnen flimsiga ut.

Permalänk
Skrivet av Pnorberg:

Vad är oddsen?

Förövrigt tycker jag då det där ser ut som en Macbook Air.

alla ultrabooks kommer att bli det då

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem

Tar hellre en Asus UX31 med 1600x900 upplösning. Större arbetsyta än 1366x768 är guld värt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotfuzz08:

Ja, har man ingen fantasi så kan man ju alltid kopiera någon annan.

Kopiera är inte samma sak som liknande. Ordet kopiera säger alla om allt nu förtiden, använd din fantasi istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bakemonster:

To Zune, atleast iDon't joke about dead people...

haha kunde inte hålla mig för garv!

OnT: Ser rätt nice ut, finns det liknande 15 eller 17 tum?

Permalänk

Nu kan nog appel stämma acer för 2saker... Kopia i design och överpris kanske?...

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Kopiera är inte samma sak som liknande. Ordet kopiera säger alla om allt nu förtiden, använd din fantasi istället.

Ja, förlåt, de hade ju faktiskt tagit bort äpplet och skrivit dit acer, men visst my bad, liknande it is.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Jämfört med en air så är priset 1000 kronor mindre, större HD, långsammare CPU, sämre batteritid (iaf på papper) & sämre upplösning.
Tråkigt att de inte lyckades pressa priset mer inkl SSD. Hade det varit under 10 000 hade jag övervägt

Visa signatur

"Jag har funnit det"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotfuzz08:

Ja, förlåt, de hade ju faktiskt tagit bort äpplet och skrivit dit acer, men visst my bad, liknande it is.

Om du inte kan se fler skillnader så vet jag inte vad.......

Permalänk
Medlem

Skulle vara fint med ett ultrabook test av swec inom en nära framtid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Om du inte kan se fler skillnader så vet jag inte vad.......

Oj, trampade jag någon på tårna?

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Med dessa billiga komponenter måste tillverkningskostnaden vara väldigt låg. Ändå saftas det på rejält till kund. Hur tänker Acer här?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Med dessa billiga komponenter måste tillverkningskostnaden vara väldigt låg. Ändå saftas det på rejält till kund. Hur tänker Acer här?

Maximera vinsten? Det finns ju trots allt inte så många kopior, förlåt, liknande(tack RobCar för rättningen!) macbook air datorer ännu så lite kan de nog klämma ut.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Sweclockers, videorecension av denna Acer samt av Lenovo Ideapad U300S & Toshiba Portege Z830.

Visa signatur

Ju mera digitaliserad & högteknologiskt vår omgivning blir,
desto mera önskar man sig något handfast & jordnära.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Piece of Cake:

Borde inte alla mac-haters whinea nu för att en windowsdator är för lik de mac's som de hatar så?

Ang nyheten så tycker jag att detta är rätt väg, fler sådana här datorer och död åt netbooks!

Det är väl kul att även ni PC-ägare får ta del av den fantastiska design som Apple tillhandahållit oss Apple-användare i över ett decennium?

OBS! Ovanstående skrivet med ironi i baktanke. Svara inte om du precis dunkat näven i bordet och ska kasta dig över tangentbordet.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotfuzz08:

Maximera vinsten? Det finns ju trots allt inte så många kopior, förlåt, liknande(tack RobCar för rättningen!) macbook air datorer ännu så lite kan de nog klämma ut.

Haha, lite?

Ett pris på 2990:- hade varit "on pair" med komponenterna. 3990:- hade gett "lite" vinst. Är konsumenterna så vana att betala överpriser tack vare MBA?

Är det bara jag som reagerar på priset?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Det är väl kul att även ni PC-ägare får ta del av den fantastiska design som Apple tillhandahållit oss Apple-användare i över ett decennium?

OBS! Ovanstående skrivet med ironi i baktanke. Svara inte om du precis dunkat näven i bordet och ska kasta dig över tangentbordet.

Dessa tendenser verkar inte vara allt för ovanliga här

Skrivet av Fredag:

Haha, lite?

Ett pris på 2990:- hade varit "on pair" med komponenterna. 3990:- hade gett "lite" vinst. Är konsumenterna så vana att betala överpriser tack vare MBA?

Är det bara jag som reagerar på priset?

Pja, prispressa är ju onödigt ifall man inte måste(ur ett företagsperspektiv). Vidare så lär det ju visa sig ifall konsumenterna kan tänka sig betala priset för denna om inte annat så sänker de väl priserna.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotfuzz08:

Ja, förlåt, de hade ju faktiskt tagit bort äpplet och skrivit dit acer, men visst my bad, liknande it is.

http://www.youtube.com/watch?v=Gq-e0getf4M&feature=player_emb...

And everybody was kung fu fighting.

Ont

Jag har svårt att se hur man gör en tunn dator i aluminium som inte ät lik mba, för det är ju vad mba är en tunn dator i aluminium.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Skrivet av FredrikMH:

Men det är nog inget som rör Steve Jobs i ryggen

Han vrider sig nog i graven ska du se!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Det är väl kul att även ni PC-ägare får ta del av den fantastiska design som Apple tillhandahållit oss Apple-användare i över ett decennium?

OBS! Ovanstående skrivet med ironi i baktanke. Svara inte om du precis dunkat näven i bordet och ska kasta dig över tangentbordet.

Det är väl trevligt att mac-användare som nu är såååå inne i designen att kunna få tag i något liknande? Få testa något med mer än en knapp

!!!OBS!!!

ironin.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotfuzz08:

Ja, förlåt, de hade ju faktiskt tagit bort äpplet och skrivit dit acer, men visst my bad, liknande it is.

Hur tycker du en laptop ska se ut då ? Ska de sticka ut stridsyxor från baksidan och vara hjul under med motor så den kan flytta sig själv ? => Om nu ett företag hittar en stil och clean look som går hem varför borde inte acer göra nåt liknande ?.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-ryttge:

http://www.youtube.com/watch?v=Gq-e0getf4M&feature=player_emb...

And everybody was kung fu fighting.

Ont

Jag har svårt att se hur man gör en tunn dator i aluminium som inte ät lik mba, för det är ju vad mba är en tunn dator i aluminium.

Hehe, ja det var en kul video.

Jag tror det är svårt att tänka sig hur man gör en tunn dator på ett annat sett innan någon annan faktiskt har gjort det. Nu råkade Apple ligga i startgroparna för väldigt tunna och smakfulla datorer i alu. Men kommer designen se ut såhär om fem år? Nja, har jag svårt att tänka mig.

Jag säger varken bu eller bä om att de har.... få se nu, ett formulering som inte retar gallfeber på folk... hämtat lite inspiration! Från MBA. Fler snygga datorer till folket, toppen!

Skrivet av Palme_570:

Hur tycker du en laptop ska se ut då ? Ska de sticka ut stridsyxor från baksidan och vara hjul under med motor så den kan flytta sig själv ? => Om nu ett företag hittar en stil och clean look som går hem varför borde inte acer göra nåt liknande ?.

Jag har inte sagt att det är fel. Men jag medger att det vore sjuk innovativt, men praktiskt? Nja, kanske inte, såvida man inte vill hålla klåfingriga barns tassar från burken.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Fredag:

Med dessa billiga komponenter måste tillverkningskostnaden vara väldigt låg. Ändå saftas det på rejält till kund. Hur tänker Acer här?

Chassit bidrar mycket till priset. Att gjuta plastchassin är snorbilligt. Att fräsa aluminiumstycken är mycket mycket dyrare.
Själv hoppar jag gladeligen metallchassit och tar ett vettigt pris. Behöver mer batteritid också. Min laptop hade typ det dubbla när den var ny.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24