Sista minuten-kontoll innan beställning. (Uppgradering ca 10-12k)

Permalänk
Medlem

Sista minuten-kontoll innan beställning. (Uppgradering ca 10-12k)

Hejsan.
Hade tänkt beställa lite nya grejer till datorn inför alla nya spel som kommer i höst/vinter och ville bara kolla med er om det är nått som ser dåligt ut.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/904910/spela
Kollade först på GTX 580 men det verkar vara mer prisvärt att köra 2xGTX560 så jag valde att köra sli istället.

Chassi har jag redan, likaså skärm & annan kringutrustning.
Är det nått jag borde justera innan jag lägger beställningen?

Mvh Jocke

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obbe:

Hejsan.
Hade tänkt beställa lite nya grejer till datorn inför alla nya spel som kommer i höst/vinter och ville bara kolla med er om det är nått som ser dåligt ut.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/904910/spela
Kollade först på GTX 580 men det verkar vara mer prisvärt att köra 2xGTX560 så jag valde att köra sli istället.

Chassi har jag redan, likaså skärm & annan kringutrustning.
Är det nått jag borde justera innan jag lägger beställningen?

Mvh Jocke

Fördelen med Z68 moderkort vs P67 är SSD sammarbetet annars går det lika bra med P67 moderkort.
Du behöver ändast 650W för att driva 560 Ti OC i SLi..
Skulle gått för en eftermarknads CPU-kylare om du skall köra SLi..

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem

En annan fördel med Asus Z68 kort är att den har en function som gör att datorn switchar över till Processorns interna grafik del när prestandan inte behövs. som t.ex vid surfning. Och på så sätt sparar ström och sliter mindre på grafikkorten.

(50W är allt för mycket om du ska köra 560 Ti i SLI. 650W räcker. 750W om du vill framtids säkra lite. Men 650W ska räcka. Du bör hamna på optimala 50% verknings grad när du spelar då. 850W är allt för mycket.
Du kan spara en extra 300:- och ta 1600MHz minne istället. Dom extra 233MHz gör inte ett smack i spel prestandan.
Och det följer redan med kylpasta för applicerat på kuhler kylaren. Och det är bra kvalitet på pastan.

Ser annars jättebra ut.

Skrivet av NightFred:

Skulle gått för en eftermarknads CPU-kylare om du skall köra SLi..

Han har en Kuhler 620 kylare i paketet som funkar hur bra som helst för tung överklockning

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Tack för svaren. Fixar till ordern litegranna då innan jag beställer

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.