Permalänk

Ny speldator, ~11-12k

http://www.inet.se/kundvagn/visa/830692/2011-09-05
Detta är det jag satt ihop själv, tror att det ska vara ganska bra. Jag har fyra frågor.

1. Kommer allt att funka ihop?

2. Min nuvarande är i sig, kommer det bli stor skillnad?

3. Jag har en dator nu, borde jag behålla något från den och bara köpa en billig ersättare till det? (tänkte sälja den gamla)

4. Datorn är tänkt att köpas i samband med nästa lön, så det är några veckor kvar. Är det något man borde vänta in och byta ut i så fall?

OBS. Är inte tänkt att överklockas!

EDIT: Glömde att nämna: Jag har precis köpt en SSD som jag tänkte ha i min nuvarande, men bestämde mig nyligen för att köpa nytt, så den kommer åka in i den nya. Därför ligger det inte med en här.

Permalänk
Medlem

två gtx 460 presterar som ett gtx 580 om du kan tänka dig nackdelarna med SLI

Visa signatur

2600k @3,8 med stockkylare, msi p67-gd55, sparkle gtx580, FD newton r2 650w, nzxt phantom, seagate baracuda 7200rpm 500gig, xms3 1600mhz 4gig, episk doftgran!
Kringutrustning: Packard-Bell Viseo 240DX, Razer Deathadder, Sidewinder X6, SteelSeries QcK Iron.lady(budget..),SteelSeries Siberia V.2 blå, Kenwood KRF-V6100D, Proson Libra 653(x2), MDS FSB300(x2), sunkiga fronthögtalare(x2), sunkig center. kolla gärna här

Permalänk
Medlem

Personligen hade jag valt ett Radeon grafikkort.

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Skrivet av divadl96:

två gtx 460 presterar som ett gtx 580 om du kan tänka dig nackdelarna med SLI

Vad är de nackdelarna då?

Skrivet av MiKEARN:

Personligen hade jag valt ett Radeon grafikkort.

Har alltid föredragit nVidia, av någon anledning... Har dessutom bättre koll på hur deras kort presterar

Skrivet av Snowsve:

Har aldrig förstått folk som lägger pengar på operativsystem, en tusenlapp mer kan ju faktiskt öka prestandan i din burk något, eller spara dig pengar. Just saying.

För att vissa personer har en gnutta hederlighet i sig och tycker att utvecklare bör få de pengar de förtjänar? Jag tycker inte om att ha stulna saker. (Snälla, inte den otroligt utjatade "piratkopiering är inte stöld"-debatten igen)

Permalänk

Kör på två st GTX 560 i SLI ist, presterar ca 30% bättre än ett GTX 580!
Kör själv på det och kan säga att det är sjukt värt pengarna! Du lär ju också kunna lira krävande spel ett bra tag framöver!

Visa signatur

"When I get sad I stop being sad and be awesome instead"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maldergho:

Vad är de nackdelarna då?

varmare, låtere mer, får så lagg trorts att det inte har något med fps att göra (vissa märker det, vissa inte) inte alla spel har stöd för sli, men de flesta

Visa signatur

2600k @3,8 med stockkylare, msi p67-gd55, sparkle gtx580, FD newton r2 650w, nzxt phantom, seagate baracuda 7200rpm 500gig, xms3 1600mhz 4gig, episk doftgran!
Kringutrustning: Packard-Bell Viseo 240DX, Razer Deathadder, Sidewinder X6, SteelSeries QcK Iron.lady(budget..),SteelSeries Siberia V.2 blå, Kenwood KRF-V6100D, Proson Libra 653(x2), MDS FSB300(x2), sunkiga fronthögtalare(x2), sunkig center. kolla gärna här

Permalänk
Medlem
Skrivet av divadl96:

varmare, låtere mer, får så lagg trorts att det inte har något med fps att göra (vissa märker det, vissa inte) inte alla spel har stöd för sli, men de flesta

Spel som kan tänkas behöva juicen från SLI kommer ju att ha stöd för det också

Visa signatur

Fractal Design Define S - ASUS STRIX GTX 1060 6GB - Core i5 6600K @ 4.5GHz - be quiet! Pure Rock - Corsair 16GB CL13 2133MHz - Samsung 250GB SSD (OS) - ASUS Z170 PRO Gaming - Corsair RM750x 750W

Citera för svar