Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk

retur

hej. jag köpte ett ASUS Crosshair V Formula, Socket-AM3+ i söndags,
leveransen gick fort och jag fick paketet redan på tisdagen. Men när jag startade
datorn fick jag meddelandet ( Intel Boot Agent GE V.1.3.5.1 PXE-E05 has not started. LAN NVM configuration corrupted or has not been initialized.)
och när jag väl installerat windows hade jag inte till gång till Internet.
själv klart kollade jag bios och allt var aktiverat. enheten visade dock meddelandet Code 10'
drivrutinerna var de senaste från asus-hemsida och jag googlade för att hitta om det fanns fler som hade samma problem.
då fann jag http://www.asusrog.com/forums/showthread.php?2764-Crosshair-V...
ägare till samma moderkort med liknande problem ersattes med ett nytt kort som sedan funkade,

Jag har pratat med kundservice och jag har fyllt i en "retur enkät" vi mitt inlogg på sidan.
med tanke på att jag har samma problem så undrar jag hur länge ett sådant ärende kan ta på komplett.se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tastyandy:

Dom första månaderna satt jag och jämförde priserna mot varandra, men sådant trams orkar jag inte med längre utan går helt enkelt in på Komplett och väljer det jag vill ha.

Hört om en sida kallad prisjakt?

Permalänk
Medlem

Kan man lämna in en produkt man vill returnera enligt ångerrätten till någon av era Pick-up-point, eller måste man betala frakt genom att själv skicka den till ert centrallager? Och hur dyr blir isåfall frakten för en produkt som väger 1,9kg?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Tastyandy:

Sjukt gott företag !

Komplett.se är en beroendeframkallning, handlar man en sak 1 gång, så måste man handla 2 saker nästa gång osv. Sjukt nöjd det senaste året. Hemsidan är lätt-navigerad, snabba leveranser,väl paketerade varor och blir det strul är det simpelt att slå support-numret och få hjälp.

Det enda som slår ner var den siffran som kom upp i frakt-kostnad. Siffran var förståelig när det vart uppdelat i 2 paket plus att Posten är inte billiga.. Om det är möjligt ska jag be er nästa gång att öppna upp chassi-kartongen och stoppa ner samtliga komponenter i den. ( I kartonger ).

Dom första månaderna satt jag och jämförde priserna mot varandra, men sådant trams orkar jag inte med längre utan går helt enkelt in på Komplett och väljer det jag vill ha.

Simpelt och Enkelt, keep it up!

Ni måste få beröm för detta paket, jisses vad jag skrattade till när jag fick syn på det.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=646676

Hade Chilli!

Tack för berömmet - kul att du gillar oss!

Skrivet av kennyduong:

hej. jag köpte ett ASUS Crosshair V Formula, Socket-AM3+ i söndags,
leveransen gick fort och jag fick paketet redan på tisdagen. Men när jag startade
datorn fick jag meddelandet ( Intel Boot Agent GE V.1.3.5.1 PXE-E05 has not started. LAN NVM configuration corrupted or has not been initialized.)
och när jag väl installerat windows hade jag inte till gång till Internet.
själv klart kollade jag bios och allt var aktiverat. enheten visade dock meddelandet Code 10'
drivrutinerna var de senaste från asus-hemsida och jag googlade för att hitta om det fanns fler som hade samma problem.
då fann jag http://www.asusrog.com/forums/showthread.php?2764-Crosshair-V...
ägare till samma moderkort med liknande problem ersattes med ett nytt kort som sedan funkade,

Jag har pratat med kundservice och jag har fyllt i en "retur enkät" vi mitt inlogg på sidan.
med tanke på att jag har samma problem så undrar jag hur länge ett sådant ärende kan ta på komplett.se.

Hej,

Tråkigt att du fått problem med ditt moderkort. Normal hanterningstid är c:a 5 arbetsdagar.

Skrivet av Krazko:

Kan man lämna in en produkt man vill returnera enligt ångerrätten till någon av era Pick-up-point, eller måste man betala frakt genom att själv skicka den till ert centrallager? Och hur dyr blir isåfall frakten för en produkt som väger 1,9kg?

Hej,

Ta med ditt returnummer till Pich-up-Point så hjälper vi dig. Utan kostnad.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej komplett undrar om ni/du kan svara på en fråga, hittade detta paket - http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=620613 och allt finns i lager förutom chassit, det är inte i ert sortiment, hur påverkar detta paketet?

Visa signatur

Notebook: Macbook Pro 15'' Mid 2015 AMD M370X
För svar, citera relevant inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laffe3070:

Det var en fuling med fakturaavgiften som framgick först när jag hade godkänt beställningen. Nu hade jag väl förutsett det och var bered men i princip är jag förbannad, orkar bara inte vara det rent fysiskt.

Hoppas nu att ni sköter resten av arbetet bra ... Och i framtiden tycker jag att det slutliga priset ska framgå tydligt!

Skrivet av Laffe3070:

Ja juste, typiskt otydligt. Direkt när man godkänt köpet framgår det hur tydligt som helst i summeringen, i orderbekräftelsen likaså, men i kassan måste man minsann in i undermenyer och läsa det finstilta.

Står det inte tydligt utan lagt i det dunkla så har du rätt att överklaga beslut till domstol där enligt lag så måste företag TYDLIGT förklara enskild summa.
I ditt fall så står det tydligen inte förens du godkänt köpet vilket låter rent lagvidrigt.

Skrivet av Komplett:

Hej, aviavgiften för Klarna faktura och köpvillkoren för det betalsättet finns när du klickar på "Mer info om Klarna faktura" i kassan.

/Mikael

Hej Mikael igen.
Att jobba på support kräver många roller, men att agera en roll som man inte besitter skapar bara otrygghet å obalans.
Ang denna smygavgift så hoppas jag för kunder å eran skull att ni förtydligar detta rent i köp innan bekräftelse.
Det är långt från alla som läser klausuler/regler osv.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Ytabil:

Hej komplett undrar om ni/du kan svara på en fråga, hittade detta paket - http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=620613 och allt finns i lager förutom chassit, det är inte i ert sortiment, hur påverkar detta paketet?

Hej, chassit finns i vårt sortiment men går endast att köpa i paket. Därför ser det ut som att det utgått när du klickar in på det. Just nu är det tyvärr slut men finns åter på lager 22 september.

Skrivet av Bloopy:

Står det inte tydligt utan lagt i det dunkla så har du rätt att överklaga beslut till domstol där enligt lag så måste företag TYDLIGT förklara enskild summa.
I ditt fall så står det tydligen inte förens du godkänt köpet vilket låter rent lagvidrigt.

Hej Mikael igen.
Att jobba på support kräver många roller, men att agera en roll som man inte besitter skapar bara otrygghet å obalans.
Ang denna smygavgift så hoppas jag för kunder å eran skull att ni förtydligar detta rent i köp innan bekräftelse.
Det är långt från alla som läser klausuler/regler osv.

Hej Bloopy,

Förutom i villkoren som man kan klicka fram så står avgiften för faktura tydligt angiven i ordersammandraget i kassan:

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Hej Bloopy,

Förutom i villkoren som man kan klicka fram så står avgiften för faktura tydligt angiven i ordersammandraget i kassan:

http://www.komplett.se/mlf/diverse/se/facebook/ordersammandra...

Vänligen
/Mikael

Jag testade igen, och nu ser jag den faktiskt. Men jag tycker det är konstigt, för jag kollade specifikt efter det när jag la min order förra veckan och såg den först efteråt. Fraktavgiften såg jag direkt men inte fakturaavgiften. Kan tänkas var jag trött, kan tänkas tittade jag efter fakturaavgiften under Orderdetaljer vid knappen "Slutför".

Jag står fast vid att det kan bli tydligare, men jag ber om ursäkt för felaktigt anklagande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej, chassit finns i vårt sortiment men går endast att köpa i paket. Därför ser det ut som att det utgått när du klickar in på det. Just nu är det tyvärr slut men finns åter på lager 22 september.

Ok, tack, men varför står inte leveransdatumet på hemsidan? Och en lite patetisk fråga, man kan beställa även om det inte är i lager?

Visa signatur

Notebook: Macbook Pro 15'' Mid 2015 AMD M370X
För svar, citera relevant inlägg.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Ytabil:

Ok, tack, men varför står inte leveransdatumet på hemsidan? Och en lite patetisk fråga, man kan beställa även om det inte är i lager?

Det beror på att det inte går att köpa chassit löst. Preliminärt leveransdatum är 22 september. Och ja - det går att beställa även om inte alla produkter finns på lager. Ett exemplar reserveras till dig och skickas så fort det finns på lager.

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej!

Ni har gjort ett ganska stort stavfel på era flash-annonser som finns här på Swec!

Det står "Swedeish Copy paket" istället för "Swedish copy paket".

Ajja baja

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nikkop:

Hej!

Ni har gjort ett ganska stort stavfel på era flash-annonser som finns här på Swec!

Det står "Swedeish Copy paket" istället för "Swedish copy paket".

Ajja baja

Det ser väl inte så snyggt ut oavsett? Swedish Copy är engelska, paket svenska. Engelskan särskriver normalt, men svenskan gör det inte. Copy paket borde vara kopieringspaket, i Sverige iaf. Alternativt med bindestreck om man menar att Swedish Copy är ett begrepp. Hur man än vänder sig har man ändan bak.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Men nu har jag fog för att vara besviken!

La ordern i onsdagskväll, fanns 100+ i lager. Fredag eftermiddag hade paketet fortfarande inte skickats och jag mailar kundtjänst. Dom svarar fort på måndag morgon och säger att dom ska höra med lagret om vad som gått snett. Imorse blev jag trött på att vänta på svar, och nu är ni inte billigast så jag vill avbeställa produkten. Kan inte göras på hemsidan så jag mailade i morse 9:30, men då vill ni inte svara!

Kan du avbeställa min order? Order nr 17763640

EDIT:
Kan inte avbeställa varan pga "systemtekniska begränsningar"??? Tar 24 timmar innan man får besked om att ni inget kan göra än att vänta på att "liggetiden löper ut" pga "systemtekniska begränsningar"

Edit 2:
Nu svarade dom riktigt snabbt och sa att jag inte behövde oroa mig för att få hem varan, så praktiskt taget avbeställt. Kunde gärna framgått tydligare i första brevet

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Nikkop:

Hej!

Ni har gjort ett ganska stort stavfel på era flash-annonser som finns här på Swec!

Det står "Swedeish Copy paket" istället för "Swedish copy paket".

Ajja baja

Hej,
Tack för att du upptäckt detta! Nu är annonserna uppdaterade.

Skrivet av Laffe3070:

Men nu har jag fog för att vara besviken!

La ordern i onsdagskväll, fanns 100+ i lager. Fredag eftermiddag hade paketet fortfarande inte skickats och jag mailar kundtjänst. Dom svarar fort på måndag morgon och säger att dom ska höra med lagret om vad som gått snett. Imorse blev jag trött på att vänta på svar, och nu är ni inte billigast så jag vill avbeställa produkten. Kan inte göras på hemsidan så jag mailade i morse 9:30, men då vill ni inte svara!

Kan du avbeställa min order? Order nr 17763640

EDIT:
Kan inte avbeställa varan pga "systemtekniska begränsningar"??? Tar 24 timmar innan man får besked om att ni inget kan göra än att vänta på att "liggetiden löper ut" pga "systemtekniska begränsningar"

Edit 2:
Nu svarade dom riktigt snabbt och sa att jag inte behövde oroa mig för att få hem varan, så praktiskt taget avbeställt. Kunde gärna framgått tydligare i första brevet

Hej,
Vi ber ödmjukast om ursäkt för leveransförseningen. För snabbast möjliga hjälp i sådana här fall så rekommenderar jag att ringa oss på 031-710 20 00 om möjlighet finns.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Hej,
Vi ber ödmjukast om ursäkt för leveransförseningen. För snabbast möjliga hjälp i sådana här fall så rekommenderar jag att ringa oss på 031-710 20 00 om möjlighet finns.

Vänligen

/Mikael

Jag tror att det blev ett fel med alla mailadresser ni har. Första orderbekräftelsen skickades från komplett@komplett.se men hade ett svarsfält så att när man tryckte på svarsknappen gick det automatiskt till order@komplett.se, mycket smidigt. Men när jag sen fick brev tillbaka och skulle svara på det så saknades det där svarsfältet varför mitt andra brev gick till komplett@komplett.se. När jag upptäckte detta skicka jag på nytt till order@komplett.se och fick snabbt svar. Det ser i mina ögon ut som det är ett litet problem där som ganska enkelt skulle kunna fixas.

Och om du frågar mig så är det sjukt smidigt att bara kunna skicka iväg ett mail lite snabbt i sånna här ärenden; tar lite tid, man får allt i text och kan svara när man har tid. Torde väl vara enklare från företagets sida också?

Sen är det klart att i just detta fall hade det varit allra enklast att kunna gå in och avbeställa från hemsidan, eller skicka in begäran om att avbeställa så det kan göras mer automatiskt.

Permalänk
Medlem

Köpt 3 stycken kompletta PC och 1 bärbar dator hos komplett de senaste 6-7 åren och det har funkat felfritt, just nu håller jag på med min fjärde och enligt deras sida ska det ta 5 arbetsdagar. nu har det gått 12 arbetsdagar och från vad jag fick av supporten skulle han tro att det lär ta upp till 15-16 arbetsdagar från beställningen. Jag kunde förstått om delar fattades, men nu är det så att alla delar fanns i lager och dagen efter beställningen sa tjejen i supporten att dem lär börja med monteringen samma dag. Ringde igen fredagen samma dag och killen sa att den bär vara klar på måndagen den 29 aug. tänk också på att det är en dator utan OS så inga drivrutiner och inga installationer av programvara, så komplett har i mina ögon fått ett stort minus iallafall.

uppdaterad. verka som att den är monterad nu och på väg att skickas.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Seta:

Köpt 3 stycken kompletta PC och 1 bärbar dator hos komplett de senaste 6-7 åren och det har funkat felfritt, just nu håller jag på med min fjärde och enligt deras sida ska det ta 5 arbetsdagar. nu har det gått 12 arbetsdagar och från vad jag fick av supporten skulle han tro att det lär ta upp till 15-16 arbetsdagar från beställningen. Jag kunde förstått om delar fattades, men nu är det så att alla delar fanns i lager och dagen efter beställningen sa tjejen i supporten att dem lär börja med monteringen samma dag. Ringde igen fredagen samma dag och killen sa att den bär vara klar på måndagen den 29 aug. tänk också på att det är en dator utan OS så inga drivrutiner och inga installationer av programvara, så komplett har i mina ögon fått ett stort minus iallafall.

uppdaterad. verka som att den är monterad nu och på väg att skickas.

Hej Seta,

Vi ber om ursäkt för att din Komplett PC blivit försenad. Hoppas att du blir nöjd.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Jag beställde 2 grafikkort och en cpu kylare från komplett kl 20 i söndags (4de). På måndagen satt jag å vänta på ett mail från komplett där man få kollinummer men fick inget. Tisdag: ringde jag till komplett och fråga varför inte mitt paket va skickat och han på kundtjänst sa att dom skulle skicka paketet den dagen men jag fick fortfarande inget mail. Onsdagen: YaY jag fick ett mail med kollinummer. Jag spåra paketet och det stog Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen så jag höll koll på det under resten av dagen och kvällen men inget hände. Torsdag: Spåra paketet kl 12 på dagen men inget hade hänt. Blev lite irriterad och ringde till posten och gav dom mitt kollinummer men hon sa att det va nått fel på det så jag ringde till komplett och dom gav mig rätt kollinummer. Sen när jag fick det så spåra jag det men det stog samma Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen. Så jag ringde till posten igen och frågade vars paketet va och hon på kundtjänst sa att paketet var inte skickat eller så va det försenat. Senare på kvällen stog det 8 sep kl 21:24 Örebro, Sorterad. Fredag: 9 sep kl 09:13 Ånge, Sorterad. I vanliga fall så är jag en rätt så lugn person men detta fick mig att gå i taket. Varför jag gick i taket var helt enkelt för att om det står ånge på en fredag så betyder att att jag måste vänta tills på måndag innan jag kan hämta ut paketet. Samtidigt som jag beställde från komplett så beställde jag ett chassi från inet och det hämtade jag ut i onsdags.

Visa signatur

/ 9700k / Z390-F / Dom Plat Rog 3200@3333mhz / 2070s / Seasonic Prime 1000w T / Define-S / Custom loop / acer predator xb270hu

Permalänk

Finns det något sätt att få fri frakt hos er? tänker inte betala 500kr+ i frakt för en dator :/

Permalänk
Medlem

Hej Komplett/Mikael!

Av ren nyfikenhet undrar jag hur det går till med frakt från er. Igår kväll beställde jag diverse prylar (postpaket) och jag fick bekräftelse redan kl 11 i förmiddags på att paketet skickats. Antar dock att det innebär att det packats och inväntar upphämtning av posten, inte att det faktiskt gått iväg.

Går leveranser ut från centrallagret flera gånger om dagen, eller bara en? Det bör väl i så fall vara någon gång tidig eftermiddag (med tanke på orderstopp kl 12)?

Vidare undrar jag om all leverans går från centrallagret i Norge, och hur detta i så fall påverkar leveranstiden.

Det är kanske att vara lite väl optimistisk att hoppas på att paketet ska hamna hos uthämtningsstället redan idag, men grymt jobbat att ordern fixades direkt på förmiddagen!

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av varporx:

Jag beställde 2 grafikkort och en cpu kylare från komplett kl 20 i söndags (4de). På måndagen satt jag å vänta på ett mail från komplett där man få kollinummer men fick inget. Tisdag: ringde jag till komplett och fråga varför inte mitt paket va skickat och han på kundtjänst sa att dom skulle skicka paketet den dagen men jag fick fortfarande inget mail. Onsdagen: YaY jag fick ett mail med kollinummer. Jag spåra paketet och det stog Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen så jag höll koll på det under resten av dagen och kvällen men inget hände. Torsdag: Spåra paketet kl 12 på dagen men inget hade hänt. Blev lite irriterad och ringde till posten och gav dom mitt kollinummer men hon sa att det va nått fel på det så jag ringde till komplett och dom gav mig rätt kollinummer. Sen när jag fick det så spåra jag det men det stog samma Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen. Så jag ringde till posten igen och frågade vars paketet va och hon på kundtjänst sa att paketet var inte skickat eller så va det försenat. Senare på kvällen stog det 8 sep kl 21:24 Örebro, Sorterad. Fredag: 9 sep kl 09:13 Ånge, Sorterad. I vanliga fall så är jag en rätt så lugn person men detta fick mig att gå i taket. Varför jag gick i taket var helt enkelt för att om det står ånge på en fredag så betyder att att jag måste vänta tills på måndag innan jag kan hämta ut paketet. Samtidigt som jag beställde från komplett så beställde jag ett chassi från inet och det hämtade jag ut i onsdags.

Vi beklagar ödmjukast att dina varor blivit försenade. Slå oss gärna en signal om du har fler frågor om ordern.

Skrivet av GameOverBitch:

Finns det något sätt att få fri frakt hos er? tänker inte betala 500kr+ i frakt för en dator :/

Vi har inget erbjudande om fri frakt. Bor du i eller i närheten av Stockholm, Göteborg eller Malmö så kan jag tipsa om det billigare fraktalternativet Pick-up-Point. Läs mer här: http://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=hamtbut...

Skrivet av lebear:

Hej Komplett/Mikael!

Av ren nyfikenhet undrar jag hur det går till med frakt från er. Igår kväll beställde jag diverse prylar (postpaket) och jag fick bekräftelse redan kl 11 i förmiddags på att paketet skickats. Antar dock att det innebär att det packats och inväntar upphämtning av posten, inte att det faktiskt gått iväg.

Går leveranser ut från centrallagret flera gånger om dagen, eller bara en? Det bör väl i så fall vara någon gång tidig eftermiddag (med tanke på orderstopp kl 12)?

Vidare undrar jag om all leverans går från centrallagret i Norge, och hur detta i så fall påverkar leveranstiden.

Det är kanske att vara lite väl optimistisk att hoppas på att paketet ska hamna hos uthämtningsstället redan idag, men grymt jobbat att ordern fixades direkt på förmiddagen!

Hej,

Vi har två leveranser per eftermiddag som går med postpaket. Alla varor skickas från vårt centrallager i Sandefjord. Normal leveranstid med postpaket är 1-3 dagar medan leverans till Pick-up-Point tar 1 dag. Det förutsätter att ordern är lagd innan stopptiden. Läs mer här: http://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=delover...

Såhär ser det föresten ut på vårt lager

http://www.youtube.com/komplettse#p/u/9/fQbNZnjEENc

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Dator på lagning

Jag skrev detta i en annan tråd men jag skriver det här också så kanske komplett svarar
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hej!

Jag beställde en dator från Komplett den 15 juli. Datorn jag köpte var en Komplett Gamer a20 Monthly Edition Juli. Jag tror datorn kom den 25 juli. När datorn hade kommit så startade och installerade jag den, och sen installerade jag GTA 4. Direkt när jag började spela så var det ränder över skärmen och datorn stängde av sig efter att man hade spelat en kvart eller nåt sånt. Datorn började blinka på framsidan och ibland när den starta så startade den utan USB och ibland sa den checksum bad. Jag ringde Komplett och de sa att jag skulle testa med ett annat spel. Jag testa med Minecraft och det var precis samma fel. Efter det skickade jag in den. Datorn var inne hos Komplett ett tag men i mailet tillbaka skrev de att lamporna på datorn ska blinka och att det inte var nåt fel. Jag skickade in den igen och denna gången bytte de nätaggregatet. Det var fortfarande ränder på spelen men nu stängde inte datorn av sig längre, nu hängde den sig istället. Komplett sa att jag skulle testa med ett annat spel igen och jag testa med Cod Mw2. Det var samma fel. Cod hängde sig inte men det var ränder, och de andra spelen hängde sig också bara ibland. Idag pratade jag med Komplett och de sa att jag inte kunde få pengarna tillbaka utan att de måste kolla på datorn igen. Ska inte en helt ny dator funka först, eller iallafall efter 2 lagningar?!?!?!?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Såhär ser det föresten ut på vårt lager

http://www.youtube.com/komplettse#p/u/9/fQbNZnjEENc

Vänligen

/Mikael

Tackar det var intressant.
Men går inte rullarna lite väl sakta?
Kanske dags o overklocka

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Varför tog ni upp pick up pointen i uppsala?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Adamn10:

Jag skrev detta i en annan tråd men jag skriver det här också så kanske komplett svarar
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hej!

Jag beställde en dator från Komplett den 15 juli. Datorn jag köpte var en Komplett Gamer a20 Monthly Edition Juli. Jag tror datorn kom den 25 juli. När datorn hade kommit så startade och installerade jag den, och sen installerade jag GTA 4. Direkt när jag började spela så var det ränder över skärmen och datorn stängde av sig efter att man hade spelat en kvart eller nåt sånt. Datorn började blinka på framsidan och ibland när den starta så startade den utan USB och ibland sa den checksum bad. Jag ringde Komplett och de sa att jag skulle testa med ett annat spel. Jag testa med Minecraft och det var precis samma fel. Efter det skickade jag in den. Datorn var inne hos Komplett ett tag men i mailet tillbaka skrev de att lamporna på datorn ska blinka och att det inte var nåt fel. Jag skickade in den igen och denna gången bytte de nätaggregatet. Det var fortfarande ränder på spelen men nu stängde inte datorn av sig längre, nu hängde den sig istället. Komplett sa att jag skulle testa med ett annat spel igen och jag testa med Cod Mw2. Det var samma fel. Cod hängde sig inte men det var ränder, och de andra spelen hängde sig också bara ibland. Idag pratade jag med Komplett och de sa att jag inte kunde få pengarna tillbaka utan att de måste kolla på datorn igen. Ska inte en helt ny dator funka först, eller iallafall efter 2 lagningar?!?!?!?!

Hej,
Beklagar att du haft problem med din dator och att vi inte kunnat avhjälpa felet direkt. Kontakta oss på 031-710 20 00 så hjälper vi dig.

Skrivet av Jggr:

Varför tog ni upp pick up pointen i uppsala?

Skickades från m.sweclockers.com

Tyvärr gick inte Pick-up-Pointen i Uppsala så bra som vi hade hoppats. För att hålla nere kostnaderna och kunna fortsätta hålla låga priser var vi därför tvungna att stänga i Uppsala.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Lade en order 13:32 idag,finns den och hämta på pickup point Göteborg imorgon?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av BergLake:

Lade en order 13:32 idag,finns den och hämta på pickup point Göteborg imorgon?

Alla order lagda innan klockan 14 levereras normalt dagen därpå till Pick-up-Point Göteborg. Invänta leveransbesked via mail/SMS om att ordern är klar att hämtas ut.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

En snabb fråga. Köpte för nästan två år sen ett grafikkort av er (Radeon 5850).
Det gick sönder efter några månader så jag skickade in det och fick ett nytt.
Det nya kortet jag fick (kort nummer två) gick sönder efter drygt ett år. Och nu för ca en månad sen skickade jag in det och fick ett nytt (kort nummer tre), denna gången ett Demo-exemplar eftersom ni inte hade några andra 5850 kort i lager. Detta kortet var knasigt redan när jag fick hem det. Fläkten går inte högre än 39% om man inte kör på manuell fläkt styrning, så tillslut i krävande spel börjar det flimra och sedan kraschar datorn. Det går ju att använda men det är omständigt att behöva ställa in fläkten på 80% varje gång man drar igång ett spel och sedan sänka igen när man stänger av det. Dessutom är jag rädd att det drar ner värdet på kortet den dagen man ska sälja det. Det ska helt enkelt inte vara så.

Jag har inte orkat ta itu med att skicka tillbaka det sista kortet än. Kör två 5850 i CF och ska det andra kortet med börja krabba och gå sönder så blir jag galen. Därför nöjer jag mig med bara ett kort och har då denna fråga.
Kan man få pengarna tillbaks när produkten gått sönder tre gånger?

Tack!

Permalänk
Medlem

Hej komplett, såg idag att PC i delar - Intel Core i5 2500K (http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=620613) fanns i lager nu, och jag har beställt den men när kommer den skickas? Har nämligen inte fått något mail om det.

Visa signatur

Notebook: Macbook Pro 15'' Mid 2015 AMD M370X
För svar, citera relevant inlägg.

Permalänk
Medlem

hej fel på eran banner? enligt tiden på den så ska det vara imorgon men står torsdag?

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d