SweClockers layout centreras i natt

Permalänk
Medlem

Väldigt trevlig liten tweak.

Visa signatur

"Is man merely a mistake of God's? Or God merely a mistake of man's?" ~Friedrich Nietzsche

Permalänk
Medlem

Hmm... så här blev flikarna för mig...

IE7 förövrigt, sitter på jobbet.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

Hoppas ni passar på att bredda sidan lite också, den är bra smal ;p Tar upp mindre än halva skärmen

Skrivet av Arne-Mohammed:

fortfarande inte optimalt på 2560x1600

vitt på båda kanterna nu

Skrivet av Krimsarn:

Nej fy... Om ni ska centrera sidan så kan ni väl iallafall göra sidan lite bredare, tar inte ens upp hälften av skärmen.
Dock kul att ni anpassar er efter moderna standarder.
Nej, tillbaka till vänsterjustering.

Man skaffar väll sig en högupplöst skärm för att göra mer än en sak samtidigt dvs inte ha webbläsaren i full bred
Jag siter på 2560x1440 och jag vill definitivt inte att sidor ska bli bredare en 1280 dvs hälften av 2560
Kör alltid webbläsaren 1280 bre så kan jag göra anat på andra delen av skärmen slötitta på en tv serie ha MSN fönster mm medan man surfa

Till SweC centreringen var bra men behåll denna design ett bra tag till och gör definitivt inte som många andra amerikanska sidor som fyller ut med masa kolumner och fönster i fönster som gör sidorna röriga och svår lästa

exempel på sider med rörig design
http://www.tomshardware.com/
http://www.xbitlabs.com/
http://www.nordichardware.se/

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk
Medlem

Fortsätter med vänster.. mer bekvämt

Permalänk
Medlem

SweC vart ju aldrig designad för centerjusterad placering, extremt fult och kasst utnyttjande av skärmutrymmet. Fixa en ordentlig layout för oss med fler än 1000pixlar breda skärmar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ckghagen:

Man skaffar väll sig en högupplöst skärm för att göra mer än en sak samtidigt dvs inte ha webbläsaren i full bred
Jag siter på 2560x1440 och jag vill definitivt inte att sidor ska bli bredare en 1280 dvs hälften av 2560
Kör alltid webbläsaren 1280 bre så kan jag göra anat på andra delen av skärmen slötitta på en tv serie ha MSN fönster mm medan man surfa

Till SweC Centreringen var bra men behåll denna design ett bra tag till och gör definitivt inte som många andra amerikanska sidor som fyller ut med masa kolumner och fönster i fönster som gör sidorna röriga och svår lästa

Bra sagt, håller med dig till 100%
Trodde det bara var gamlingar som i fullskärm

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

tycker det vart bra med centrering men den blev inte 100% center för mig...

ca 6cm på ena sidan och 12cm på andra.

http://img703.imageshack.us/img703/7085/felcentrerat.th.png

använder firefox 5.0.1

Samma här kör också på FF.

Permalänk
Medlem
Skrivet av neot:

Samma här kör också på FF.

Samma här

OnT:

Fortsätter med vänster tills ni uppdaterar sidan, ser skitfult ut som den är nu Gärna en "Center-super-snygg-Sweclockers"-uppdatering i framtiden
Och som en bit ovan sagt, snälla förstör inte detta med reklam osv t.ex som Toms Hardware och absolut inte som Nordic Hardware! I så fall lägger jag ner med allt vad datorer heter ifall min favvohemsida i några år nu ser ut som Nordic Hardware's...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Upplösning?

1280 x 1024

Visa signatur

[Moderkort: ASUS Rog Strix Z390-F] - [CPU: Intel i7 9700k] - [Minnen: Corsair 16GB CL15 Vengeance] - [GPU: Palit Geforce RTX 2080 OC] - [SSD: Samsung EVO 120GB] - [PSU: Corsair AX1200] - [Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG278QR] - [Skärm: Samsung SA700]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Copsi:

1280 x 1024

Det förklarar saken
Blev ingen skillnad på min sekundära skärm (19" 1280x1024), men på min primära (22" 1680x1050)

EDIT: Bildexempel: http://loxus.thruhere.net/swec.jpg

Permalänk
Medlem

Ja alltså, anledningen att jag kör i fullskärm är för att jag kollar igenom de sidor jag kollar igenom varje dag, tar kanske 30 minuter, sen stänger jag ner webbläsaren. Jag sitter inte med webbläsaren uppe och trycker F5 i något forum, använder något chatprogram eller annat medan jag tittar på ett TV-program.

Jag skaffade mig några högupplösta skärmar för att jag gillar hur de ser ut när de hänger på vägen, Apple gör snygga produkter. Inte för att jag vill göra många saker samtidigt.

Jag är säkert inte ensam om detta heller.
Och i mitt fall fungerar denna nya centrering dåligt.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Hedersmedlem

Upptäcker att jag nu lutar huvudet åt höger så att jag kan hålla min "normala" vinkel vid "swecsurfandet"... svårt att lära gamla hundar att sitta... blir nog att köra vänsterjusterat

Permalänk
Medlem

Någon som är kunnig på greasemonkey script och kan patcha tillbaka utsendet? Gillar inte mitten centrerade sidor, speciellt inte sidor som är anpassade för mikroskopiska upplösningar.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MugiMugi:

Någon som är kunnig på greasemonkey script och kan patcha tillbaka utsendet? Gillar inte mitten centrerade sidor, speciellt inte sidor som är anpassade för mikroskopiska upplösningar.

Det finns instruktioner längst ner i nyheten:

Återgå till vänsterjustering

Den som vill kan gå tillbaka den gamla vänsterjusterade layouten. Följ nedanstående instruktioner (efter uppdateringen) för att få SweClockers.com att se ut "som vanligt".

Logga in
Välj "inställningar" i sidhuvudet
Välj "alternativ" i undermenyn
Kryssa i "vänsterställd layout"

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av MugiMugi:

Någon som är kunnig på greasemonkey script och kan patcha tillbaka utsendet? Gillar inte mitten centrerade sidor, speciellt inte sidor som är anpassade för mikroskopiska upplösningar.

Om du inte vill använda kontrollpanelen så bara kör layout.left(); efter att headern är laddad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av shelter:

Hmm... så här blev flikarna för mig...
http://forumbilder.se/images/7b9201111955Pb7ec.jpg

IE7 förövrigt, sitter på jobbet.

Noterat, tack för rapporten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

väldigt ovant men det blir bättre i längden!

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Rouge of Darkness:

tycker det vart bra med centrering men den blev inte 100% center för mig...

ca 6cm på ena sidan och 12cm på andra.

http://img703.imageshack.us/img703/7085/felcentrerat.th.png

använder firefox 5.0.1

De här fenomenen beror på att den även tar hänsyn till spalten till höger om tråden (ovanför bild).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Tycker framsidan ser väldigt konstig ut... det är för mycket reklam på höger sida. Där själva nyheterna står är för smalt och speciellt "Nya platsannonser", "Senaste nyheterna" och "Nytt i forumet" längst ner på framsidan är alldeles för smalt. Men tex forumet är i ganska bra bredd imo.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk

Mja, föredrar att forumet breddar ut sig över hela skärmen från vänster. Finns inget värre än smala forum Riktigt fränt iaf att man får välja själv hur man vill ha det! Annars hade jag blivit ledsen.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Det blev gräsligt ful. Återställde till vänster layout

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejsann:

Till Swec:
Kan ni ordna så centreringen blir korrekt även med blockerad reklam, som t.ex FZ och andra sidor?
(Jag menar många (70%?) använder ju trots allt reklamblockerare idag).

Jag kör med reklamblockerare men har valt att inaktivera pluginet på Sweclockers och lite andra sidor som jag besöker väldigt mycket. Om en annons blockeras så får Swec inga pengar för den och intäkterna försvinner vilket i förlängningen kan göra att Sweclockers försvinner.

Av samma anledning tror jag det är uteslutet att Sweclockers själva skulle erbjuda en layout för de med adblockers.

Visa signatur

Ryzen 5600X, Gigabyte RTX 3070 GAMING OC, 32GB Ballistix (3600 CL16)
Fractal Design Meshify C Mini, MSI MAG B550M MORTAR, Kraken X53, WD Black SN850

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejsann:

Till Swec:
Kan ni ordna så centreringen blir korrekt även med blockerad reklam, som t.ex FZ och andra sidor?
(Jag menar många (70%?) använder ju trots allt reklamblockerare idag).

Jag vet bara en enda person som kör med AD-blocker eller liknande :S

Sweclockers kan säkert se det i sin statistik eftersom man får ett meddelande om inte reklamen laddas (OffT. jag satt på en extremt långsam dator som inte hann ladda in annonserna innan jag fick ett felmeddelande )

Själv offrar jag mer än gärna lite skärmutrymme för att min favorit skall förbli min favorit och dess redaktörer skall få lön även när de recenserar annat än datorhårdvara

En fundering till Mr. Webbutvecklare, när ni centrerar sidan, vrf kan ni inte ta och lägga en av de två listerna till höger på vänster sida? På så sätt kan ju de som inte vill se reklamen bara zooma in (ctrl + scroll) när de vill se forum, nyheter etc. i fullstorlek

Mycket bra att ni utvecklar och driver sidan framåt annars!

/misiler

Permalänk
Medlem

Swec - Hejhej rakaka, hej på dig rakaka!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det blir nog bra när det blir färdigt.
Vänster för mig iallafall, ser töntigt ut med en smal tand på mitten i 1920x1200

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Kom hem nu och såg eländet , skärmens bredd nyttjas bara till ~1/3 (2560*1440 , Opera) , vänsterjusterat så brer sej forumet ut över hela skärmen igen

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Btw, kom just på en fråga, jag kör ALLTID med 150 % storlek på webbläsaren, annars blir alla sidor bara som en rand i mitten/rand i kanten :S

1920 * 1080 och IE9

Någon som vet vad det beror på eller är det som de ovan säger, att många webbsidor inte har hunnit anpassa sig till de högre upplösningar som vi idag har på våra skärmar?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av misiler:

Btw, kom just på en fråga, jag kör ALLTID med 150 % storlek på webbläsaren, annars blir alla sidor bara som en rand i mitten/rand i kanten :S

1920 * 1080 och IE9

Någon som vet vad det beror på eller är det som de ovan säger, att många webbsidor inte har hunnit anpassa sig till de högre upplösningar som vi idag har på våra skärmar?

Tvärtom, användare med 1080p eller högre är i minoritet. Måste utgå ifrån minsta (acceptabla) gemensamma nämnare, vilket är 1024-1280 px, för att det ska se bra ut för så många som möjligt.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Det var bland de mest irriterande ändringarna jag sett.

"en enkel centrering för att designen ska fungera bättre med maximerade webbläsare i kombination med högupplösta skärmar."

"Doublespeak" kombinerat med floskler har hittat till Sweclockers, så otrevligt. Vem som helst kan ju se att "fungera bättre" inte betyder att 50% av skärmytan inte skall användas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Tvärtom, användare med 1080p eller högre är i minoritet. Måste utgå ifrån minsta (acceptabla) gemensamma nämnare, vilket är 1024-1280 px, för att det ska se bra ut för så många som möjligt.

Okej, jag förstår er tankegång, jag har inte börjat ngt större med programmering/webbdesign men tycker ändå att det borde finnas någon form av "stretch"-kommando som gör så att användarens ruta automatiskt fylls upp, oberoende av upplösning..

Å andra sidan kom jag på nu att om man nu skulle lägga ett sånt kommando så skulle vitsen med att köra den på halvskärm försvinna iom att allt skulle bli så litet när det anpassas för skärmstorleken :-S

Kanske inte var en höjdaridé ändå xD

Om du har lust/tid/ork så kanske du kan förklara följande: är det så att alla visningar i halvskärm (960 * 1080) räknas som en 1080p-skärm eller räknas den visningen som om den skett med en skärm med upplösningen 960 * 1080? Borde vara det senare eftersom jag antar att ni inte vet vilka skärmar allt folket har.

Tack iaf för responsen, det ät detta som är så underbart med SweC!

/misiler

Skickades från m.sweclockers.com