Permalänk

Kontaktade supporten som gav mig denna länk ftp://ftp.asus.com.tw/PUB/ASUS/nb/Drivers/Audio/Realtek/Audio...

Körde den och startade om datorn och nu fungerar det som det ska.

Permalänk

Har jenkarna en modell med 3d skärm, såg nämligen att i något packet fick man emd nvidia 3d glasögon, razor mus och väska.

Musen och väskan e ju inte hela världen men 3d skärm vore ju smutt

Permalänk
Medlem

Ska nog köpa en g53jw jag med, då det inte känns helt värt att vänta till april "någon gång" för att kunna få en med Sandy Bridge processor. Särskilt om det är grafikkortet som agerar flaskhals för prestandan.

Efter lite snabb koll på Prisjakt så står det mellan två kandidater: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=756289,802955
Som ni ser är skillnaden att den ena kör Windows Home Premium, men har (lite) bättre processor, medans den andra kör Ultimate. Hur stor är skillnaden egentligen mellan Ultimate och HP, och är det värt dennågot sämre processorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tarsen:

Ska nog köpa en g53jw jag med, då det inte känns helt värt att vänta till april "någon gång" för att kunna få en med Sandy Bridge processor. Särskilt om det är grafikkortet som agerar flaskhals för prestandan.

Efter lite snabb koll på Prisjakt så står det mellan två kandidater: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=756289,802955
Som ni ser är skillnaden att den ena kör Windows Home Premium, men har (lite) bättre processor, medans den andra kör Ultimate. Hur stor är skillnaden egentligen mellan Ultimate och HP, och är det värt dennågot sämre processorn?

Jag skulle nog köpt 460m modellen istället med home premium.. så sparar du 1000kr..

9999:- tar dom för den

Edit: Här har du jämförelse http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows7/products/compare

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_fisken:

Kontaktade supporten som gav mig denna länk ftp://ftp.asus.com.tw/PUB/ASUS/nb/Drivers/Audio/Realtek/Audio...

Körde den och startade om datorn och nu fungerar det som det ska.

Tjenare. Jag såg precis din post och blev givetvis nyfiken. Installerade du den drivrutinen rakt av eller tog du bort något mer förutom THX-dravlet ?

mvh /villhabraljud

Permalänk
Skrivet av laz3r:

Tjenare. Jag såg precis din post och blev givetvis nyfiken. Installerade du den drivrutinen rakt av eller tog du bort något mer förutom THX-dravlet ?

mvh /villhabraljud

Jag tog bort THX bara sen körde jag den filen som först avinstallerade någon drivrutin och sen startade om datorn, är faktiskt inte helt säker på att den installerade något igen men eftersom jag är nöjd låter jag det bara vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_fisken:

Jag tog bort THX bara sen körde jag den filen som först avinstallerade någon drivrutin och sen startade om datorn, är faktiskt inte helt säker på att den installerade något igen men eftersom jag är nöjd låter jag det bara vara.

Tack tack Nu låter det mycket bättre, konstigt bara att Asus inte kunde lägga in dem bästa drivrutinerna från början tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_fisken:

Jag tog bort THX bara sen körde jag den filen som först avinstallerade någon drivrutin och sen startade om datorn, är faktiskt inte helt säker på att den installerade något igen men eftersom jag är nöjd låter jag det bara vara.

Startade du inte installern efteråt så kör du nog windows standarddrivrutin.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_fisken:

Har samma uppfattning, ljudet är katastrof. Kan inte vara tänkt att det ska låta så här, närmaste jämförelsen är att gå in på teknikmagasinet och lyssna på en mobil-högtalare för 300kr.
Kör också Sennheiser som låter klockrent på på all annan utrustning så något lurt är det.
Avinstallerade THX men blev ingen skillnad. Om jag vill prova installera thx igen måste jag då ladda ner ATK package och därefter välja ut den manuellt eller hur funkar det?

Är det bara jag och "laz3r" som har problem med ljudet eller är det ett återkommande problem bland alla G53 datorer?

Skriv upp mig på listan! Jag har exakt samma problem, det här ljudet är fan inte acceptabelt, ingen av mina tidigare laptops har haft detta bekymret! Hör gärna av dig/er om ni har löst det & självklart - hur?

edit. Har läst igemon tråden nu & ska testa det där med länken någon visade. Detta borde ju hjälpa mig med, då det verkar vara exakt samma problem (:

edit2. jäkla skitlänk, den tuffar lungt på i 20kbs Var den så sjukt seg för er med?

edit3 Då jag hade "lite" tid över medans jag drog hem länken så passade jag på att ta bort THX drivisen. Det räckte för min del, gud vilken skillnad! Tack för all hjälp(?) iaf

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem

Jepp THX får t.om hörlurar att låta som burkar.. fy satan vilket skräp Hur fan kan THX få sålt skiten? Har ASUS ens lyssnat på produkten? "Omfg nice sound!!"

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Nagon som vet nar dem kommer att borja salja ASUS G53SW? Dustin hade forut "beräknad leverans" kring idag men nu har de flyttat fram det till 2011-04-13.

Permalänk
Medlem

Är det bara strul med G53'orna eller?