Cerwin Vega VE-8F, förstärkare?!

Permalänk
Avstängd

Cerwin Vega VE-8F, förstärkare?!

Hej!
Jag går i tankarna om att köpa ett par Cerwin-Vega VE-8F högtalare!
Det jag undrar över är då, vilken förstärkare behöver jag, och eventuella kablar?

Dem ska användas i ett litet rum, 5m x 2m ungefär.
Vill helst inte gå ner i kvalitet, men gärna det billigaste.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Avstängd

Förstärkaren får gärna vara svart, om det är möjligt.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

Kanske nån gammal 2kanals NAD?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag säger också NAD. Leta begagnat!

Permalänk
Medlem

Som sagt, leta begagnat!

Jag hade dock hoppat hela cerwin vega prylen och byggt ett par SQ-50L (http://www.valutronic.se/SQ-50L.html) låter som högtalare för 30000 men kostar bara en tiondel. Sen köpt en begagnad rörstärkare!

Permalänk
Avstängd

Vad är en NAD?
Hittar ingen på hifiklubben

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

Hej
Det är ett märke på förstärkare som hifiklubben är återförsäljare av.
http://nadelectronics.com/home hemsida till företaget
"NAD (originally an acronym for New Acoustic Dimension)"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BareHipster:

Vad är en NAD?
Hittar ingen på hifiklubben

Då kan du inte ha letat speciellt länge, med tanke på att just Hifi-klubben är de enda i Sverige som säljer NAD...

Permalänk
Medlem

Kanske skall hjälpa honom att hitta, om det är det han vill.
http://www.hifiklubben.se/produkter/stereo/forstarkare/ första sidan och så scrollar vi, vilken är du ute efter, kanske c326, c356, c375 =kan du spela allt möjligt med, eller du kanske vill ha M-serien som är lyxvarianten, om du nu har råd till det, vem vet.

Permalänk
Medlem

http://emotiva.com/upa2.shtm

säg lite under 3k med frakt o allt då behöver du ett försteg me dock.
iövrigt verkar dom sälja väldigt bra grejer och har själv varit inne på en xpa-3 till mina xls12 men ekonomin tillåter inte det för tillfället

Permalänk
Avstängd

Det var ju inte direkt billigt, det finns inget som är billigare eller måste det vara en NAD?

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

Vad är din budget?:)

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Det var ju inte direkt billigt, det finns inget som är billigare eller måste det vara en NAD?

emotiva kan du nog komma undan med 4k beroende på vad du väljer för försteg.

vet inte om det är det bästa men då får du ju gott om effekt för en vettig peng

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rydisen:

Vad är din budget?:)

Så billigt som möjligt utan att gå ner allt för mycket i kvalitet.

Det jag har som referens till hur det ska låta är ett par Harman Kardon Soundsticks II med ett Asus Xonar Essence STX ljudkort.
Kan jag få bättre ljud ur högtalarna jag länkade, eller?

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Så billigt som möjligt utan att gå ner allt för mycket i kvalitet.

Det jag har som referens till hur det ska låta är ett par Harman Kardon Soundsticks II med ett Asus Xonar Essence STX ljudkort.
Kan jag få bättre ljud ur högtalarna jag länkade, eller?

du kan ju lyssna på dom i någon av hifiklubbens butiker. det är nog det bästa

vet inte hur det ligger till med malmös butiker men göteborg hade ve8f och xls 28 för demovisning när jag var där

Permalänk
Medlem

Välj XLS istället för VE, de låter mycket bättre.
NAD är en bra kombo med CW-högtalare.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."