Permalänk

Asus G74 Gaming Laptop visad.

Asus G74SX 3D

Specifikation

Asustek has showed off their first Asus G74 series gaming laptop model – the G74SX 3D.

The G74 has a 17.3-inch 3D-capable full HD display, the Intel Core i7 2630QM quad-core “Sandy Bridge” processor, Nvidia GeForce GTX 560M video card, four SODIMM slots for up to 16GB of DDR3 memory, and two hard drive bays.

It provides a 3D Vantage benchmark score of 10,000+ points, according to Asustek.

Regarding design, the Asus G74 looks simpler than the previous G73 series. It has a matte finish all over the chassis, with a red thin line on the front edge. Also, the display is non-glossy, which is a change over the previous version.

The laptop has an isle-style keyboard, a toolless removable bottom of the case for easy access to HDDs and RAM, and a new cooling system with dual fans.

http://laptoping.com/asus-g74.html

/AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk

Kommer det nagon 15-tumms variant av denna?

Permalänk
Medlem

Den ser inte bra ut alltså, den ser inte alls lika tuff ut längre.

Permalänk
Medlem

Det ska onekligen bli intressant att se resultat såsmåningom.
Tack för infon AP

Permalänk
Medlem

Ah, me likey, ser bättre ut än G73 anser jag. Men är det bara jag som faktiskt gillar glossy? Tycker bilden känns mer dynamisk och levande än med antiglare.

Är lite sugen på att byta min stationära mot något sånt här, har helt enkelt inte plats, men jag är livrädd att jag kommer tycka prestandan är för vek. Om vi ska ange en referens så säg att jag vill kunna spela "normaltunga" spel (borderlands, bulletstorm, Dragon Age: Origins, NFS:Shift etc) i nativ upplösning på medium till high-inställningar och med kanske 2x eller 4x AA. Är min rädsla obefogad eller kan jag att bli nöjd? Aldrig haft en riktig gaminglaptop innan.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheJerk:

Ah, me likey, ser bättre ut än G73 anser jag. Men är det bara jag som faktiskt gillar glossy? Tycker bilden känns mer dynamisk och levande än med antiglare.

Är lite sugen på att byta min stationära mot något sånt här, har helt enkelt inte plats, men jag är livrädd att jag kommer tycka prestandan är för vek. Om vi ska ange en referens så säg att jag vill kunna spela "normaltunga" spel (borderlands, bulletstorm, Dragon Age: Origins, NFS:Shift etc) i nativ upplösning på medium till high-inställningar och med kanske 2x eller 4x AA. Är min rädsla obefogad eller kan jag att bli nöjd? Aldrig haft en riktig gaminglaptop innan.

Jag gillar verkligen inte glossy, så är glad för ändringen!

Den här ser grymt spännande ut, undrar vad priset blir under 20000?

Permalänk
Skrivet av Zyriak:

Jag gillar verkligen inte glossy, så är glad för ändringen!

Den här ser grymt spännande ut, undrar vad priset blir under 20000?

Jag tror att den kommer att kosta runt +- 18.000 kr.

/AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem

För dyrt vad man får.

Permalänk
Medlem

GeForce GTX 560M, är det ett skämt? Asus verkar fortsätta uppgradera alla andra komponenter utom den som verkligen skulle behöva en uppgradering, det flaskande grafikkortet. Enligt notebookcheck ligger 560M någonstans emellan ett snabbt 460M och ett 5870M, hoppades minst på ett 470M... Verkar som om 5870M datorerna kommer behålla prestandatronen i min prisklass tillsvidare... Synd, för annars verkar den riktigt bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Traxus:

GeForce GTX 560M, är det ett skämt? Asus verkar fortsätta uppgradera alla andra komponenter utom den som verkligen skulle behöva en uppgradering, det flaskande grafikkortet. Enligt notebookcheck ligger 560M någonstans emellan ett snabbt 460M och ett 5870M, hoppades minst på ett 470M... Verkar som om 5870M datorerna kommer behålla prestandatronen i min prisklass tillsvidare... Synd, för annars verkar den riktigt bra!

Även om jag till viss del håller med dig i själva andemeningen så tolkar jag det som att 560m stryper prestandan om användningenpå vram går under en viss nivå för att spara ström och det är i detta strypta läge som prestandan ligger vid ett snabbt 460m, inte vid full kapacitet.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Inaktiv

troligen svårt att sätta in alltför kraftigt grafikkort utan att datorn blir för tjock för att klara kylningen eller att man behöver ett 2kg nätagg till den

Permalänk
Avstängd

Ful den var minus matt skärm minus 560gtx.. nej fi fan.

Permalänk

Ja där ser man då är det 5870m som fortfarande behåller prestanda tronen på normalt köpbara spellaptopar om man nu inte bygger ihop nåt special paket då.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Inaktiv

Såg faktiskt inte så bra ut enligt mig... Och Gpun var ju vad jag väntade mig... En besvikelse...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162937:

Såg faktiskt inte så bra ut enligt mig... Och Gpun var ju vad jag väntade mig... En besvikelse...

Man undrar ju hur Asus tänkt egentligen? dom sabbar designen totalt vilket var det som gjorde G73:an så känd, sen sabbar dom med en dålig GPU.

Näh, den där kommer aldrig sälja i några volymer tror jag...

Permalänk
Medlem

Synd jag hade förväntat mig ett 470m åtminstone

Aja alla som köpt G*3 serien behöver ju inte byta upp sig iaf

För att säga något positivt så ser tangentbordet riktigt trevligt ut.. bra att man utnyttjar allt utrymme som finns på en 17"

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Ja jisses, vad liten den ser ut. :/

Permalänk
Inaktiv

Ska bli roligt att se den mot Nya MSI GX 780... som bl a kan ändra sitt upplysta tangentbord till vilken färg man vill...

EDIT: för övrigt ser dem nya MSI jäkligt bra ut... bättre än ASUS måste jag säga...

Permalänk
Skrivet av anon162937:

Ska bli roligt att se den mot Nya MSI GX 780... som bl a kan ändra sitt upplysta tangentbord till vilken färg man vill...

http://reviewslaptop.net/wp-content/uploads/2011/03/MSI-GX780...

EDIT: för övrigt ser dem nya MSI jäkligt bra ut... bättre än ASUS måste jag säga...

Snygg, den påminner ju en hel del av GT/GX 660 förutom högtalarna, undra vad det blir för GPU ?

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cokeman66:

Snygg, den påminner ju en hel del av GT/GX 660 förutom högtalarna, undra vad det blir för GPU ?

dem första blir med GTX 550/560 och en Radeon 6870M.... besvikelse där också.... tyvärr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162937:

Ska bli roligt att se den mot Nya MSI GX 780... som bl a kan ändra sitt upplysta tangentbord till vilken färg man vill...

http://reviewslaptop.net/wp-content/uploads/2011/03/MSI-GX780...

EDIT: för övrigt ser dem nya MSI jäkligt bra ut... bättre än ASUS måste jag säga...

Mjo klart ett lyft från 660-serien.. gillar dock inte att dom envisas med sin högglansiga plast överallt..

T.ex där man vilar händerna, blir "kladdigt" lätt att man börjar svettas

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MasteraCe:

Mjo klart ett lyft från 660-serien.. gillar dock inte att dom envisas med sin högglansiga plast överallt..

T.ex där man vilar händerna, blir "kladdigt" lätt att man börjar svettas

dem har faktiskt gått bort från det glansiga....

Permalänk
Skrivet av anon162937:

dem första blir med GTX 550/560 och en Radeon 6870M.... besvikelse där också.... tyvärr...

Ofan sätter dom in sämre GPU i den med. Hade hoppats på ett GTX 485 eller 6970M. :/

Såg nu den andra bilden på MSIn du la upp och den är riktigt snygg.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cokeman66:

Ofan sätter dom in sämre GPU i den med. Hade hoppats på ett GTX 485 eller 6970M. :/

Såg nu den andra bilden på MSIn du la upp och den är riktigt snygg.

Mm... Är faktiskt Europeér som va på designen denna gång istället för japaner förra gången haha... Och fattar inte varför man slänger in sämre grafikkort i nya generationen... Ryck upp er Msi/Asus...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162937:

Mm... Är faktiskt Europeér som va på designen denna gång istället för japaner förra gången haha... Och fattar inte varför man slänger in sämre grafikkort i nya generationen... Ryck upp er Msi/Asus...

Faktiskt, vi vill ha bättre GPU! Får hoppas att det är prototyper och att grafikkorten ändras till releasen... Hade tänkt vänta på nästa generation men om nuvarande generationens 5870m är bättre får det bli en sådan...

Permalänk
Skrivet av Traxus:

Faktiskt, vi vill ha bättre GPU! Får hoppas att det är prototyper och att grafikkorten ändras till releasen... Hade tänkt vänta på nästa generation men om nuvarande generationens 5870m är bättre får det bli en sådan...

Ja vi får väl se men det verkar som om dom satsar på kraftigare CPU medans dom går ner sig i GPU, vad är problemet för dom egentligen att lägga in kraftigare GPU ? är det storleken och kylningen som sätter stopp.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon162937:

dem första blir med GTX 550/560 och en Radeon 6870M.... besvikelse där också.... tyvärr...

Skrivet av cokeman66:

Ja vi får väl se men det verkar som om dom satsar på kraftigare CPU medans dom går ner sig i GPU, vad är problemet för dom egentligen att lägga in kraftigare GPU ? är det storleken och kylningen som sätter stopp.

Kan ju vara det... Fast dem har ju ändå bra kylning...tycker det är synd att dem har övergett 5870... Den var ju ändå "King of the hill"

Troligt annars är ju att dem släpper nya GPUer på sommar som vi får se på hösten... Men annars vet jag inte.

Permalänk

Grrrrr....Asus och MSI kan mkt bättre. De borde kunna anpassa grafikkorten till minst ett 2GB Radeon HD 6970M eller ett 2GB GeForce GTX 480M, som tillval. Men de volymer som de producerar, så borde priset inte stiga så mkt. Då kan börja konkurrera mer med Alienware, Sager och Clevo mfl.

Dom uppdaterar allt, utom till ett grafikkort som ska matcha de andra komponenterna. Man gör 120Hz skärmar med 3D, ökar ram till 6-8GB på 17.3", i7 SB processorer, HDD hybriddiskar.

Det som saknas som standard, men som kommer är väl SSD, Bluray-DVD combo och förhoppningsvis bättre prestanda GRAFIKKORT.

/AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk

Ett hd 6970m skulle jag vilja ha fast nu orkar jag inte vänta mer och lägger en beställning.

Permalänk
Medlem

Vad säger ni om modellen med 3D? enligt min mening är 3D helt värdelöst på en liten skärm eller vad tycker ni? eller är det 120Hz läget man är ute efter och inte 3D?

Jag kan få tag på den äldre modellen helt nya med 740QM processor och 5870 GPU med 8GB ram, ska jag köpa den istället tycker ni än dom nya med SandB?