Permalänk
Medlem

intranät(rekomendationer)

Har lite funderingar kring intranät. Någon som har några rekomendation när det gäller företag som bygger intranät?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Steg 1 blir ju att identifiera verksamhetens behov.

Webbaserad portal- och/applikationer är ju vanligt att man kör. Filserver osv.

Visa signatur

www.faihido.com - Musikgrupp jag grundat med min bror
www.mathiaskholm.se - Personlig hemsida
www.faihidoadministration.se - Administrativa vårdtjänster på distans
www.medicinsksekreterare.se - Samlad information för vårdadministratörer/medicinska sekreterare

Permalänk
Medlem

Den ska va webbaserad och man ska kunna ha exelfiler och dylikt upplagt som man snabbt ska kunna gå in och se samt ändra på. Något tips på var man ska vända sig?

Permalänk
Medlem

Låter som sharepoint vore något för dig/er.

Visa signatur

www.faihido.com - Musikgrupp jag grundat med min bror
www.mathiaskholm.se - Personlig hemsida
www.faihidoadministration.se - Administrativa vårdtjänster på distans
www.medicinsksekreterare.se - Samlad information för vårdadministratörer/medicinska sekreterare

Permalänk
Medlem

hur går jag till väga för att hitta någon som kan bygga upp något sådant?

Tack för snabba svar!

Permalänk
Medlem

du kollar med förslagsvis de lite större aktörerna inom systemutveckling i din lokala närhet. Att tänka på är att billigast inte alltid är bäst i sådana här sammanhang samt att man ska kolla hur mycket erfarenhet de har inom just sharepointutveckling.

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem

Något som är väldigt hett just nu är moln-appar. Tex Google Apps och Office Live. Om det är bättre eller sämre med en mer traditionell uppsättning kan däremot variera.

Vi kör lite lätt med sharepoint på jobbet, kan inte säga att jag är superimponerad direkt. Iof kanske det beror på uppsättningen och vad vi använder det till.. Dessutom är (iaf avancerade) sharepoint-konsulter ordentligt dyra.