Nätverkskort med multipla anslutningar

Permalänk
Rekordmedlem

Nätverkskort med multipla anslutningar

Jag undrar om någon kan rekommendera nått nätverkskort med flera anslutningar helst minst 4, tänkte labba lite, sätta upp några virtuella maskiner och sedan koppla dem till varsin fysisk port. Jag vill ha tag på pcie eller pci kort inte pcix, hastigheten är inte så viktig, det är inte för serverbruk, och ping tar inte så mycket bandbredd. Har funderat lite på usb kort men vill helst ha ett riktigt internkort, vad finns det som inte är för pcix och har någon nått bra tips på kort som inte kostar skjortan ? , 6000 är lite högt för min labb budget.
Kortet ska gå att använda med vmware och liknande, eller om någon har några andra tips på hur man kör mulltiplla virtuella maskiner för att experimentera med nätverk.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Har ingen aning om hur väl det fungerar med vmware, men du får 5 portar för ca 700kr
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=85668

Permalänk
Rekordmedlem

jo, har sökt runt men inte hittat någon info om de enklare korten om de verkilgen uppträder som separata kort eller som ett med en påhängd switch, jag behöver ha dem separata till olika virtuella maskiner och på olika nät.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Använd vlan istället?

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Rekordmedlem

Nä jag vill ha verkliga portar för att kunna labba, vlan är inget alternativ, inte heller flera ip på samma port, jag vill kunna dra ut en kabel eller stänga ner en maskin/switch/router och se hur det reagerar på riktigt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.