Bästa nvidia ion drivern för asus asrock 330

Permalänk
Medlem

Bästa nvidia ion drivern för asus asrock 330

Har för närvarande problem att få till dxva i xbmc i windows 7 x86.
Problemet uppkom när jag uppdaterade till senaste nvidia ion drivern.

Därefter så har jag försökt bytt till en tidigare driver men fortfarande så vill den inte lasta av till gpu'n när jag spelar upp film i xbmc.

Bootar jag med xbmc LiveCD så fungerar det klockrent.

Permalänk
Medlem

I regel är alltid den senaste grafikdrivrutinen alltid bäst att använda. Lite osäker vad för ION-drivrutin du menar men den senaste officiella från nVidia själva är ju 15.53 (http://downloads.guru3d.com/NVIDIA-Nforce-15.53-WHQL-Windows-...). Är ION någon specialdrivrutin?

Om det dessutom fungerar med XBMC LiveCD så tyder det lite på att det eventuellt kan vara programmet som felar också. XBMC är ju lite speciellt med alla tillägg som finns. Kör du möjligen ett annat skin än orginalet för XBMC? Kan vara värt att prova orginalskinnet för att se om DXVA fungerar bättre (eller möjligen om DXVA fungerar i en helt annan mediaspelare som MPC). I värsta fall kanske även en ominstallation av XBMC?

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poison:

I regel är alltid den senaste grafikdrivrutinen alltid bäst att använda. Lite osäker vad för ION-drivrutin du menar men den senaste officiella från nVidia själva är ju 15.53 (http://downloads.guru3d.com/NVIDIA-Nforce-15.53-WHQL-Windows-...). Är ION någon specialdrivrutin?

Om det dessutom fungerar med XBMC LiveCD så tyder det lite på att det eventuellt kan vara programmet som felar också. XBMC är ju lite speciellt med alla tillägg som finns. Kör du möjligen ett annat skin än orginalet för XBMC? Kan vara värt att prova orginalskinnet för att se om DXVA fungerar bättre (eller möjligen om DXVA fungerar i en helt annan mediaspelare som MPC). I värsta fall kanske även en ominstallation av XBMC?

Jag provade med en ominstallation och borttagning av alla settings i xbmc with no luck.
Ska prova den drivaren som du föreslår...

Edit:

Fungerade igen med den drivaren du länkade till!