PS3 + USB Wifi N-standard sticka = ?

Permalänk
Medlem

PS3 + USB Wifi N-standard sticka = ?

Jag äger ingen PS3, men jag ska köpa en, och jag vet också att det är vissa svårigheter att strömma 1080p via trådlöst, mkt pga PS3s gamla wifi standard.

Finns det möjligheter att koppla in en USB Wifi sticka (med N-standard) och använda den istället för PS3s inbyggda funktionalitet, och skulle detta bidra med bättre överföring och kanske tom vettig kvalitet utan lagg även över wifi? Givetvis beror det på router, men om man har en med stöd för 300 mps?

Bara en tanke.. Någon som testat eller vet om det här inte funkar (typ hårdvaran kan inte hitta USBn osv)?

Peace

Permalänk
Medlem

Ingen med en spontan tanke åtminstone?

Permalänk
Medlem

Tror inte de funkar med en USB sticka om den inte är byggd enbart för PS3 då man i sådana fall måste installera drivrutiner på ps3 an vilket inte går

Permalänk
Medlem

Kanske kan funka om man installerar Linux på den?

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [LG Ultragear 27GP850 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem

Hmm jo, intressant tanke iaf :).

Jag får väl leva med den risiga G-standarden då, och helt enkelt tråda.