Datorn startar ej efter installation av CCC (HD6950)

Permalänk
Medlem

Datorn startar ej efter installation av CCC (HD6950)

Hej! Jag har nu ett stort problem med datorn, igår kraschade C disken och jag fick ta fram en ny disk för att installera OS på. Det gick bra tills jag började installera drivrutinerna, allting förutom CCC fungerade att installera. När jag har installerat klart CCC så måste datorn startas om. När man gör det fastnar datorn dessvärre i Win 7 Aero bakgrunden. Datorn gör "inloggningsljudet" när man kommer in i Windows men den kommer aldrig till skrivbordet. Jag startade då om datorn och gick in i felsäkert läge, det fungerade alltså utan problem. Väl inne så gjorde jag en systemåterställning till innan CCC installerades och datorn startar då utan problem. Vad kan jag göra?

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Medlem

Jag har nu hittat en version av CCC som jag inte måste starta om men då kommer meddelandet Catalyst control center cannot be started. There are currently no settnings that can be configured using Catalyst control center. Snälla någon som kan hjälpa mig?

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Medlem

Hmm, har du bara en skärm inkopplad till datorn? Ett annat tips skulle väl vara att prova installera om w7 för att tabort risken med att att något blev fel i installationen. Eftersom den uppenbarligen inte har hjälpt med att installera om ccc?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av wdont:

Hmm, har du bara en skärm inkopplad till datorn? Ett annat tips skulle väl vara att prova installera om w7 för att tabort risken med att att något blev fel i installationen. Eftersom den uppenbarligen inte har hjälpt med att installera om ccc?

Jag har två skärmar kopplade till grafikkortet, TVn via HDMI och datormonitorn via DVI. Jag har testat installera om W7 så jag tror inte det är det som är felet. Tack för svaret.

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Medlem

Nu har jag provat sätta i brorsans 5750 och det fungerar nu med drivrutinerna. Jag ska testa byta tillbaka till mitt 6950, fungerar inte det så är det förmodligen fel på mitt grafikkort?

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Medlem

Nej, Koppla ur tvn då löser det sig jag hade samma problem. Koppla ur den sedan går du in i drivrutinerna och ställer in tvn som andra skärm.. Jag hade precis samma problem

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)