Permalänk

Speldator max 4000 kr

Hej!

Min dotters dator sjunger på sista versen och hon vill gärna spela en del nya spel som tex. COD BO.
De delar som behövs är:
Moderkort
Processor
Minne
Hårddisk
Chassi
Nätagg

Det grafikkort som finns är ett 8800GT vilket får räcka så länge (pga budget), men det ska bytas till något bättre så småningom. OS och DVD-läsare finns också. Som sagt så är budgeten på max 4000 kr. Tacksam för alla förslag!

Permalänk
Avstängd

Vad är det för delar i den nuvarande? Det där grafikkortet kommer flaskhalsa = det kommer inte flyta så mycket bättre även om du köper ny processor ect.. Grafikkort är ju det viktigaste när det gäller spelande.

Permalänk

Det är en Pentium 4 540 3,2 Ghz. Den processorn flaskar 8800 GT kortet rejält, jag vet.
Som jag skrev från början så kommer jag att köpa bättre grafikkort så småningom.

Permalänk

Hoppas detta blir bra. Du kan ju såklart sätta ihop samma saker med en billigare processor så går det under 4k. Men är lite slö i huvudet idag:P

Här är även möjligheter till en trevlig GPU senare, kanske födelsedagspresent?^^

Visa signatur

FD Define XL | Crosshair IV Formula | 1090T @ 4,1GHz | Corsair H70 PnP(insug) | 8Gb Corsair Vengeance @ 1600Mhz-ish | HD6970 2GB @ 925/1400 | Corsair AX850W 80+ Gold| F3 1TB | 3xG2420HDBL @ 6024x1080 Eyefinity | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 |

Dator