Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Arne-Mohammed:

är lite skeptistk till V8an. gillar inte hur den ser ut. men om du kanske snyggar till den me nya alu kåpor så kanske jag kan godkänna den

Ja, original kommer det inte att vara, det är det inte mycket som blir i det här bygget. Sen vet ju både du och jag att din approval är det viktigaste för mig.

Det blir troligen inga kåpor alls, men vill inte avslöja för mycket i förväg.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Skrivet av sack:

Ja, original kommer det inte att vara, det är det inte mycket som blir i det här bygget. Sen vet ju både du och jag att din approval är det viktigaste för mig.

Det blir troligen inga kåpor alls, men vill inte avslöja för mycket i förväg.

haha :).

dina tidigare byggen har ju varit riktigt fina. så jag tror nog detta kan bli bra okså

Skrivet av Goo5e:

well duh xD Det förstod jag... men var ser du den?

lite längre bak i tråden

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Arne-Mohammed:

haha :).

dina tidigare byggen har ju varit riktigt fina. så jag tror nog detta kan bli bra okså

Ja, det tror jag absolut. Jag har grymt mycket bättre förutsättningar i det här bygget.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Ja, det tror jag absolut. Jag har grymt mycket bättre förutsättningar i det här bygget.

Realy? Vad då tillexempel?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Goo5e:

Realy? Vad då tillexempel?

Tja, det Viktigaste är väl att jag inte använder datorn. Har använt både echo och min andra dator när jag byggde den.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Tja, det Viktigaste är väl att jag inte använder datorn. Har använt både echo och min andra dator när jag byggde den.

Haha, okej ^^ Kanske blir när den är klar ist? ^^

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Goo5e:

Haha, okej ^^ Kanske blir när den är klar ist? ^^

Ja, det är klart. Då blir det att clocka skiten ur den.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Nu är jag nyfiken Varför ska du inte använda datorn?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mike.a:

Nu är jag nyfiken Varför ska du inte använda datorn?

Han ska inte använda den under bygget

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Ja, det är klart. Då blir det att clocka skiten ur den.

niiiice *drool* Aldrig varit en hejjare på att klocka själv, men det är inte så svårt att få bra resultat Handlar ju bara om hur "modig" man är, och hur mycket man vågar pilla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Han ska inte använda den under bygget

aaa De bli ju inte lätt att bygga datorn, samtidigt man ska använda den

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Goo5e:

niiiice *drool* Aldrig varit en hejjare på att klocka själv, men det är inte så svårt att få bra resultat Handlar ju bara om hur "modig" man är, och hur mycket man vågar pilla

Drog upp min i7 920 till 4.5GHz med riktigt fina volter, körde den i 4.2Ghz i 1.27v 24/7 efter det. Saknar den en del. ^^, Min i5 750 är fast på 3.6GHz pga av moderkortet som inte stödjer högre än 170 BCLK. Jag är ingen Kinc, men jag vet vad jag håller på med.

Skrivet av Mike.a:

aaa De bli ju inte lätt att bygga datorn, samtidigt man ska använda den

Nej precis, och det är vad jag gjort på både CL[M].. Och Echo. Snacka om att vara bakbunden. Nu kommer garantilappar och allt sådant som inte passar in till 100% att försvinna.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Drog upp min i7 920 till 4.5GHz med riktigt fina volter, körde den i 4.2Ghz i 1.27v 24/7 efter det. Saknar den en del. ^^, Min i5 750 är fast på 3.6GHz pga av moderkortet som inte stödjer högre än 170 BCLK. Jag är ingen Kinc, men jag vet vad jag håller på med.

Nej precis, och det är vad jag gjort på både CL[M].. Och Echo. Snacka om att vara bakbunden. Nu kommer garantilappar och allt sådant som inte passar in till 100% att försvinna.

HeHe :9 de är ju dom man inte får bryta för då går garantin Men den funkar knappt ändå

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Mike.a:

HeHe :9 de är ju dom man inte får bryta för då går garantin Men den funkar knappt ändå

Garanti och moddning går inte ihop helt enkelt.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Garanti och moddning går inte ihop helt enkelt.

mmmm De är ju ett problem eller om man vill se hur en sak ser ut inuti de får man inte häller

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Mike.a:

mmmm De är ju ett problem eller om man vill se hur en sak ser ut inuti de får man inte häller

Ja, precis. Hur ska man kunna släcka nyfikenheten utan att utforska vad som finns bakom den där förbjudna klisterlappen?

Lite uppdateingar på Echo, tagna i moddingverkstaden.

W8 w00t!? Chassit blev visst tvättat.

Och lite bling bling får den

The power of the dremel.

Bra tycker jag att det blev, vad tycker du?

..Och Theory har fått sig en liten svängom också.

En liten kul grej jag gjorde när jag hade tråkigt. Måste ju träna på photoshop.

Och så någonting litet jag dremlade till. Tycker bilden sammanfattar ganska väl hur långt jag kommit. Något som inte syns är min bottenplatta jag har. Inget särskillt än, men snart kommer den att spela roll.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

nu händer det något igen ^^
Hände med målningen?

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

så du tog bort målningen på array chassit?

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av RainesX:

nu händer det något igen ^^
Hände med målningen?

Den försvann.

Skrivet av Arne-Mohammed:

så du tog bort målningen på array chassit?

Jävligt tydligt det.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Varför tog du bort målningen? De sabbar ju en del.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Gillade verkligen målningen, men förstår om du skotar idéen. Mer bilder på Theory

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Mike.a:

Varför tog du bort målningen? De sabbar ju en del.

För att jag inte var stormförtjust i den och riktningen som bygget tog. Tar ett steg tillbaka och kör på en annan lite mer stilren version.

Skrivet av Goo5e:

Gillade verkligen målningen, men förstår om du skotar idéen. Mer bilder på Theory

Fler bilder på Theory kommer.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

För att jag inte var stormförtjust i den och riktningen som bygget tog. Tar ett steg tillbaka och kör på en annan lite mer stilren version.

Jag håller faktiskt med, det var ju asgrymt gjort av dig men jag gillar mer stilrent och så.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av beyorn:

Jag håller faktiskt med, det var ju asgrymt gjort av dig men jag gillar mer stilrent och så.

Uppskattar supporten. ^^,

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Avstängd

ser riktigt bra ut (Y)

bra jobbat

och slutligen : jag vill ha en penna

Visa signatur

angel of fucking poop and will smith! :) i love poop! and will smith! and i am gonna buy a computer for only 20 dollar! yeah, se ya´ll next week! Ps: jag älskar Annika

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av sam9707:

ser riktigt bra ut (Y)

bra jobbat

och slutligen : jag vill ha en penna

Tack tack tack, vi får la fixa en penna åt dig.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut!

Visa signatur

Core i7 920 ~4.1ghz | 6gb Corsair XMS3 1600mhz | ASUS P6T SE | Corsair 650W | Powercolor Radeon 5870 1024mb | HDD1: 250 32mb WD Blue Edition, HDD2: 640gb WD 16mb | Antec Twelvehundred | Logitech Illuminated | Logitech G5 |

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Heedman:

Ser riktigt bra ut!

Tack som fan!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Bättre utan målningen!!!!!! 5/5

Bygg något stilrent nu!

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av ASUSG15:

Bättre utan målningen!!!!!! 5/5

Bygg något stilrent nu!

Ehm, roger that.. I guess.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS