Permalänk
Medlem

Problem med ny bildskärm (Samsung)

Hej!
Köpte idag en Samsung BX2431.
Pluggar i sladdarna som vanligt och startar sedan datorn. Jag får en bild, men problemet är att bildytan inte fyller upp hela skärmytan. Det är alltså svart på ca 1cm runt själva bilden.

Kollar alla inställningar, ok. Installerar drivers, ok. Kollar grafikkortet, ok. Startar om, ok.
Fattar inte vad som är fel.. Dessutom är bilden som visas på skärmen inte särskilt bra, framförallt så märks det på texten som är suddig.

Är det någon som vet vad problemet kan vara? Eller blir det till att gå till affären och lämna tillbaka?

Permalänk
Medlem

Är det en så kallad sorgkant? Du måste ha några knappar på skärmens framsida där du kan justera bilden så att den försvinner.

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem, hur löste du problemet, Boom? Svarta sorgkanter och oklar text. Jag använder ett AMD 6850 och har provat alla sladdar och utag? Vad göra?

Permalänk
Medlem

Har du upplösningen "1920x1080" tillgänglig? (LTF kolla vilken native upplösning din panel har i din skärm o ställ in rätt tex 1920x1200)

Högerklicka på skrivbordet, välj ändra upplösning/skärm upplösning kolla om du kan ställa in den i rätt upplösning annars lär du klicka ur
"hide modes that this diplay cannot display" under fliken monitor.

Då borde du ha alla "knepiga upplösningar" i upplösnings menyn välj 1920x1080 det borde fixa detta.

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Testade med en annan skärm, samma sak, så det verkar ligga hos drivrutiner alt. grafikkort eller kankse någon BIOS inställning? Har byggt systemet själv och kör ett MoBo med Intel Integrerad Graphic (MSI - H61MU-E35 REV B3). Kan IIG krocka med mitt Gigabyte 6850 1MB OC på något vis och det blir fel där? Har inte varit inne i BIOS ännu och ändrat något, behöver jag det? Alla inställningar i AMD CCC verkar korrekta, likaså i WIN7 64bit.

Har byggt 2 system tidigare och det har alltid fungerat "out of the box" med grafiken. Hmm?

Permalänk
Medlem

Kollat scaling options i ccc?

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

maniak, jag trodde att jag hade kollat alla scaling options men tydligen inte, slidern till 0 och allt blev bra