Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av KKay:

Japp, jag har på skiva och han köpte download på cdon.
Ja, vi sitter på samma uppkoppling.

Konstigt, som att servern av någon anledning inte skulle acceptera två spelare från samma ip.
Antar att ni provat spela samtidigt fast på olika servrar / testat att lira båda på någon annan servrer redan men det är väl det enda att försöka med egentligen.

Kan prova imorgon och se om det funkar att lira flera från nätverket för mig.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Konstigt, som att servern av någon anledning inte skulle acceptera två spelare från samma ip.
Antar att ni provat spela samtidigt fast på olika servrar / testat att lira båda på någon annan servrer redan men det är väl det enda att försöka med egentligen.

Kan prova imorgon och se om det funkar att lira flera från nätverket för mig.

Precis det vi tänkte :/

Jo vi har testat det, inget funkar. Men det verkar som att det är fel på servrarna i allmänhet med.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Kan säga att det har funkat att spela två från samma uppkoppling på samma server hos mig, så det kanske bara var något tillfälligt problem hos servern.

Permalänk

KD-ration spelar uppenbarligen knappt någon roll alls för skillpoängen.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Skrivet av Jeppo_ny:

Hej
Har precis lirat nån timme på Tier 1 mode men är sjukt besviken. Rätta mig men har jag missat något? Fysik och grafik känns ju minst sagt 8 år gammalt. Ser ju inte skitroligt ut direkt om man jämför med CoD4/MW2 t ex eller dess fysik/ anim. Är det någon som är hygglig att ge mig en crash course i vad detta spel var värt att vänta på?

Mvh / Jeppo

Det var faktiskt sämre grafik i Tier 1 Mode än i campaign... Vet inte hur, men det såg i alla fall ut som så.

Visa signatur

|>Cooler Master Dominator 690|Asus M4A79XTD Evo|AMD Phenom 2 X4 955 BE@3,7 Ghz|Scythe Kama Angle Rev.B|Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz|Cougar CM 700|XFX Radeon HD 5850 AvP|Western Digital Caviar 500GB|DVDRW Samsung SH-233L<|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

KD-ration spelar uppenbarligen knappt någon roll alls för skillpoängen.
http://i53.tinypic.com/2rhwdfn.png

Finns nog en uppenbar anledning till det.

Permalänk
Moderator
Moderator

Skrev ett inlägg tidigare om skill, tror det är det system som gäller.
I detta fall skulle det innebära att du dödade folk med ganska mycket lägre skill än du och får därför inte mycket för dem.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Skrev ett inlägg tidigare om skill, tror det är det system som gäller.
I detta fall skulle det innebära att du dödade folk med ganska mycket lägre skill än du och får därför inte mycket för dem.

Kan vara så men lär också vara att man får mer zk1llz genom att göra uppdrag ist för att sitta och nöta bakom en sten.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av chrono:

Kan vara så men lär också vara att man får mer zk1llz genom att göra uppdrag ist för att sitta och nöta bakom en sten.

Ja det stämmer kanske det också

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Skrev ett inlägg tidigare om skill, tror det är det system som gäller.
I detta fall skulle det innebära att du dödade folk med ganska mycket lägre skill än du och får därför inte mycket för dem.

Konstigt att det inte står någonstans om det, ganska förvirrande.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av KKay:

Konstigt att det inte står någonstans om det, ganska förvirrande.

Ja kanske det, men de har väl inte för avsikten att avslöja alla uträkningar som ligger bakom spelet

För den som är intresserad: I åtminstone vissa av tidigare DICE-spel (som MOH MP är) så har de i alla fall använt en anpassad version av Elo rating system - Wikipedia, the free encyclopedia

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av Rickard11:

KD-ration spelar uppenbarligen knappt någon roll alls för skillpoängen.
http://i53.tinypic.com/2rhwdfn.png

En fråga, hur många banor vinner du? Men den kd så lär du aldrig vinna en match. Skillen har inte att göra med kd, utan hur man spelar i lag.

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk
Medlem

Nån annan än jag som konstant blir kickad efter 5 min i varje jävla omgång?

Varför? trodde anticheat som PB skulle kicka folk som fuskar, och inte tvärtom..

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Skrivet av Braveheart:

En fråga, hur många banor vinner du? Men den kd så lär du aldrig vinna en match. Skillen har inte att göra med kd, utan hur man spelar i lag.

Absolut. Det vet jag och jag brukar köra rätt blandat. Tycker dock det känns rimligt att KD-ration spelar in på något sätt, men tydligen inte. Men just i detta fallet kände jag för att få en cruise missile, som man annars omöjligt kan få. Och då gäller det att sitta bakom en sten

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Absolut. Det vet jag och jag brukar köra rätt blandat. Tycker dock det känns rimligt att KD-ration spelar in på något sätt, men tydligen inte. Men just i detta fallet kände jag för att få en cruise missile, som man annars omöjligt kan få. Och då gäller det att sitta bakom en sten

Hur pass mycket smäller cruise missile? Jag spelar främst HC och har aldrig lyckats samla ihop till en. Friendly fire gör ju att så fort man lägger en strafing run, barrage eller airstrike blir man kickad för TK eftersom nån hjälte i egna laget alltid lyckas infinna sig precis vid stället man lagt den ...

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Rickard11:

Absolut. Det vet jag och jag brukar köra rätt blandat. Tycker dock det känns rimligt att KD-ration spelar in på något sätt, men tydligen inte. Men just i detta fallet kände jag för att få en cruise missile, som man annars omöjligt kan få. Och då gäller det att sitta bakom en sten

När man har så många kills innebär det ju oftast mycket störning och "downtime" för fienden, så resten av laget har det lättare att utföra sitt jobb, även om man sitter och trycker bakom en sten, så länge inte alla gör likadant (ja förutom tdm osv då såklart).

Skrivet av chrono:

Hur pass mycket smäller cruise missile? Jag spelar främst HC och har aldrig lyckats samla ihop till en. Friendly fire gör ju att så fort man lägger en strafing run, barrage eller airstrike blir man kickad för TK eftersom nån hjälte i egna laget alltid lyckas infinna sig precis vid stället man lagt den ...

Överreklamerad imo, men smäller gör den

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av chrono:

Hur pass mycket smäller cruise missile? Jag spelar främst HC och har aldrig lyckats samla ihop till en. Friendly fire gör ju att så fort man lägger en strafing run, barrage eller airstrike blir man kickad för TK eftersom nån hjälte i egna laget alltid lyckas infinna sig precis vid stället man lagt den ...

Du tar ju hela laget i princip om de är någorlunda samlade. Men det går ju nästan egentligen bara att få cruise missile på Combat Mission, eftersom de matcherna är så långa.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Hedersmedlem

En vanlig Tomahawk (T)LAM har ca ett halvt ton specialsprängmedel, så nog borde det smälla bra, men som alltid; öppen mark, mestadels splitterskador inom ett förvånansvärt begränsat område (tror det är 50-100m garanterad himlafärd). Finns att läsa om på många ställen på nätet. Inträngning i byggnad...tråkigt för dem som sitter där inne. Potentiellt mycket, mycket dödligare, pga extremt övertryck osv.

Pratar vi nukleär variant är det upp till 200kT, dvs 10ggr Hiroshimabomben för er som läst om det.

Onödig fakta som jag minns; En av cheferna för Raytheon som gjort Tomahawk, fanns med på ett av 9/11-flygplanen.

http://www.raytheon.com/capabilities/rtnwcm/groups/public/doc...

Edit: Används varianten som släpps från flygplan (CACLM), är den betydligt kraftigare. I första Gulf-kriget fick Saddam känna på ett antal av dessa, avfyrade från gamla (fantastiska) trotjänaren B-52. Tänk på att de första B-52orna pensionerades i slutet på 60-talet!. Ändå används de fortfarande. Volvo skulle inte lagt ner 245an...;)
Massor av B-52or höggs i bitar med en typ av gilliotin som kunde ses från satelliter, som en del av fredsavatalet med, dåvarande, Sovjetunionen.
[3.0] B-52 In The Modern Era
AGM-86C Conventional Air Launched Cruise Missile [CALCM] - United States Nuclear Forces

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Konstigt, som att servern av någon anledning inte skulle acceptera två spelare från samma ip.

Gäller samma sak för Bad Company 2 om jag minns rätt.

Permalänk

nää det är väl mest om gör uppdraget och gör andra grejer som täcker allierade och sånt som ger skillpoints

Permalänk
Medlem

Okej, nu har jag kanske inte spelat det tillräckligt mycket än, men jag är ganska så besviken. Singleplayer är än så länge ganska bra, dock jämför man osökt med Modern Warfare 2 och då framstår detta som en blek kopia. Underhållande men fortfarande sämre. Multiplayer då, jag gillar verkligen inte det. Det är färglöst och suddigt och platt. Inlevelsen är låg. Jag får lite dåliga vibbar till Bad Company 2 som jag köpte till mitt 360 som hade så värdelöst låg framerate att jag nog inte spelat det mer än en kvart sedan inköp. Jag har inte testat det till PC dock.

Jag vet inte om jag är ensam om att känna som jag gör men jag har spelat det nu precis i en kvart och nu drar jag till MW2 istället för det ger mig mer.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av h0psi:

Okej, nu har jag kanske inte spelat det tillräckligt mycket än, men jag är ganska så besviken. Singleplayer är än så länge ganska bra, dock jämför man osökt med Modern Warfare 2 och då framstår detta som en blek kopia. Underhållande men fortfarande sämre. Multiplayer då, jag gillar verkligen inte det. Det är färglöst och suddigt och platt. Inlevelsen är låg. Jag får lite dåliga vibbar till Bad Company 2 som jag köpte till mitt 360 som hade så värdelöst låg framerate att jag nog inte spelat det mer än en kvart sedan inköp. Jag har inte testat det till PC dock.

Jag vet inte om jag är ensam om att känna som jag gör men jag har spelat det nu precis i en kvart och nu drar jag till MW2 istället för det ger mig mer.

Tycker faktiskt det är ett ganska så skönt spel att lira. Men visst, det fattas något tycker jag med.
Spelar du det lite mer så kommer du snabbt tröttna på snipers som sitter o gömmer sig bakom stenarna och får en k/d på 40+/0

Men men inte lång kvar till black ops mm

Visa signatur

Moderkort:Asus Rampage III ExtremeCPUIntel Core i7 930 @4,2GHzCPU CoolerCorsair H100RAMG.Skill 6x4gigGPUPower Color radeon HD6970NätdelCorsair HX1000WChassieCorsair Graphite 600TSSDCrucial m4 SSD 2.5" 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10454005']singleplayern i detta är helt katastrofal att man släpper ett spel med så allvarliga buggar att det blir helt ospelbart är för mig ett mysterium. MP är inte bättre heller vapen kan penetrera 3meter betong och ändå döda sen är det samma sak omvänt då ett kraftigt sniper kräver ibland 3 skott för att döda. Grafiken är hopplös känslan är hopplös vapnen är hopplöst trista och få banorna är få och dåligt designade. 4 spelsätt och 8 banor räcker inte idag speciellt då de 8 banorna inte kan köras i samtliga spelsätt.

När jag köper ett nytt spel vill jag att spelet ska kännas nytt, detta känns som en C64 portning.

Det är sorgligt att spelföretagen kan komma undan med skräp som detta...Fy fan jag hade haft mer nytta av 450:- i synålar än detta botten napp

Instämmer totalt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crippa90:

Singleplayer var awesome! Bästa på länge fan. Lite kort kan man tycka men det var ordentligt välgjort. SP får 4.5/5 av mig iaf, hade fått fullt om det hade varit lite svårare på hard samt något längre som sagt.

Jag förstår inte hur du tänker där. Det är PRECIS lika som CoD MW1-2. Skit tråkigt iom att det är same old.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tryrain:

Men men inte lång kvar till black ops mm

Jag hoppas hårt på Black Ops istället. Det får gärna vara likt MW2, vilket det säkert är, men med tillräckligt nya roliga grejer. Att döma av de spelsätt och vapen jag sett i trailers så verkar innehållet vara bra mycket bättre än Medal of Honor som bara är torrt, fult och trist utan känsla överhuvudtaget.

DICE verkar mest suttit och tillverkat en massa för att det ska fungera istället för att det ska vara så vasst, intressant och underhållande som möjligt på alla plan vilket jag kräver för att ett spel ska kännas kul. Singleplayer är som sagt aningen bättre, men det känns 3 år gammalt idag.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Moderator
Moderator

Nu ska DICE tydligen plocka hitboxdata från MOH och införa dem i BC2 xd

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

SP är för kort, linjärt och extremt överamerikaniserat. MP? Inget nytt under solen. Dessutom hatar jag de där upplåsningarna a la Cod 4.

Ett äkta skitspel i mitt tycke. Mycket besviken! Nån som vill köpa mitt Limted Edition billigt? PM!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SellahiR:

Jag förstår inte hur du tänker där. Det är PRECIS lika som CoD MW1-2. Skit tråkigt iom att det är same old.

Handlingen är precis lika som i COD? Sent ätt jävla gnäll att det är gammalt. Din mamma är väl också gammal? Bara för att något har används förut så kan det fortfarande vara bra. Se Oblivion -> FO3 -> FONW

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag spelet var strålande med kanonljud och riktig intensiv inlevelse MP läget var mycket bra det med. Det jag inte gillar är att det dryper amerikansk politik smörja så det står härliga till i mellanklippen. Flera av scenerna är tagna ifrån verklighetens navy seals uppdrag.

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Skrivet av 100mbit:

Det jag inte gillar är att det dryper amerikansk politik smörja så det står härliga till i mellanklippen.

Är väl kanske för att spelet handlar om den amerikanska krigföringen i Afghanistan, då blir det mycket politiskt...

Visa signatur

|>Cooler Master Dominator 690|Asus M4A79XTD Evo|AMD Phenom 2 X4 955 BE@3,7 Ghz|Scythe Kama Angle Rev.B|Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz|Cougar CM 700|XFX Radeon HD 5850 AvP|Western Digital Caviar 500GB|DVDRW Samsung SH-233L<|