Permalänk
Musikälskare

status bar i PHP, möjligt?

Hej

Har två poster i MySQL som är två värden, vi säger 1 och 5

Nu vill jag göra en status bar där den går mot 1->5 beroende på vad de har för värde

Är detta möjligt?

1---x---5 (där "x" är 50% av statusen, denna ska helst vara i en bild eller css)

Har kollat runt på google men har inte hittat en lösning till detta problemet :/

EDIT: Här är lite exempel på hur jag vill att de ska vara, dock med koppling till mysql

jsProgressBarHandler Demo | Javascript Progress/Percentage Bar

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jag tänker genast:
<div style="width: 100px; height: 20px; padding: 5px; background-color: red;">
<div id="progress" style="width: <?php echo längdi%; ?> height: 20px; background-color: green"></div>
</div>

Eller söker du något dynamiskt? Då är det bara att binda in det till idt "progress" och ändra längden!
Inte jättefancy, men det går att få hur snyggt som helst med lite css, kanske ett par små bakgroundsbilder och du har det precis som i länken du hade med.

Var det så du tänkte?

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem

Php är ett scriptspråk som körs på serversidan, du behöver kolla upp t.ex. flash, javascript, silverlight etc...(som körs hos klienten). Det finns javascript toolkits som är gratis att ladda ned med färdiga progressbars...t.ex. dojo.

Permalänk
Musikälskare

pscs3: Hade tänkt mer dynamiskt, då databasen sätter värdena

zappox: Ska kolla Tack

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Hej

Har två poster i MySQL som är två värden, vi säger 1 och 5

Nu vill jag göra en status bar där den går mot 1->5 beroende på vad de har för värde

Är detta möjligt?

1---x---5 (där "x" är 50% av statusen, denna ska helst vara i en bild eller css)

Har kollat runt på google men har inte hittat en lösning till detta problemet :/

EDIT: Här är lite exempel på hur jag vill att de ska vara, dock med koppling till mysql

jsProgressBarHandler Demo | Javascript Progress/Percentage Bar

Vad ska du använda progressbaren till?

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk

Du länkade ju till exakt det du behöver i ditt första inlägg, sen ska du bara stoppa in värden från din databas med hjälp av PHP i det scriptet eller i ett liknande.

Visa signatur

RTFM - vacker sak att säga till folk som ställer dumma frågor

Permalänk
Medlem

Det ska vara möjligt om du använder ob_flush. Sök på det på google så får du nog ett par resultat

Visa signatur

Har bytt namn från: nulleman ~ Blogg: http://skorpion.se
MacBook Pro: 15.4' ~ 1.83GHz ~ 1512MB RAM ~ 80GB HDD
Medlem i signaturen blodtörstiga Appleanvändare

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

pscs3: Hade tänkt mer dynamiskt, då databasen sätter värdena

Det va ju precis det han visade? eller missade du <?php echo längdi%; ?> ?

Ta scriptet från sidan du visade bara och släng in en databasförfrågan där du matar in procentvärdet.

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."