Programmering i World of Warcraft, 7.5 hp, Umeå Universitet

Permalänk
Medlem

Programmering i World of Warcraft, 7.5 hp, Umeå Universitet

Jag letade efter distansutbildningar på studera.nu och hittade den här kursen

Programmering i World of Warcraft - Kurs - Umeå universitet

Citat:

Kursen introducerar programmering i den miljö och med de tekniker och verktyg som används för addon-programmering i World of Warcraft (WoW). Programmeringsspråket Lua introduceras från grunden, inklusive en genomgång av grundläggande koncept och metoder för programmering i allmänhet.

Blev lite förvånad att ett universitet startar den här typen av kurser, men varför inte(?). Antagligen lättförtjänade 7,5p om man är intresserad. Sista anmälningsdag är imorgon 15 oktober.

Permalänk
Medlem
Skrivet av felix_28:

Jag letade efter distansutbildningar på studera.nu och hittade den här kursen

Programmering i World of Warcraft - Kurs - Umeå universitet

Blev lite förvånad att ett universitet startar den här typen av kurser, men varför inte(?). Antagligen lättförtjänade 7,5p om man är intresserad. Sista anmälningsdag är imorgon 15 oktober.

Läste den i somras, det är mer jobb än vad man förväntar sig, men fortfarande en väldigt lätt kurs om man har minsta programmeringsvana innan. Är du intresserad av LUA eller att lära dig göra addons till WoW, läs den, vill du ha den som utfyllnad i en examen så går det också bra, så länge det inte är inom datavetenskap eller datateknik

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand