Permalänk
Medlem

Hastigheten har sjunkit...

Hej sweclockers

För ett tag sedan så laddade min bror hem några pokerfilmer, 7-6 styck med blandade storlekar 699 till 1,2. Saken är att efter det så sjönk min otroligt dåliga inet hastighet från 830kb till 350.

Vafan har hänt? När jag testar hastigheten får jag 3mbit ner.

Det jag själv tror är att något stör routern där nere. Men jag är inte säker...
edit: har en dirr-655
gah

Permalänk
Musikälskare

Pratar vi om torrenter? (lagligt)

Isf så är det inte så konstigt om den tappar seeders etc.

Kör: Bredbandskollen TPTEST

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Ja, men detta är som en bieffekt. Det laddas ej ned något och programmet är avstängt.

Har tappat mer än hälften av min hastighet, förstår inte hur.

har redan prövat testet, får 3mbit ner... skit konstigt.

Saken är att det finns massa elektronik nära routern, kan det påverka?

Permalänk
Musikälskare

Hmm märkligt, jag vet inte vad det kan vara

Prova starta om routern, ändra plats om de är wifi

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Har startat om den flera ggr, har kabel till min dator så det är inte trådlöst. Aja tack för svaret iaf.

Permalänk
Musikälskare

Annars kan du väll läsa logg eller köra wireshark för att se vad som skickas, men jag är inte kvalificerad på att svara på detta känner jag

Vänta in andra ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

hahahah pokerfilmer.... 700 meg stora ganska passande! Tanka hem Adaware, eventuellt gör en system återställning, men det bästa av allt är att faktiskt kolla ifall det är din dator eller UPPKOPPLING som krånglar!

Det gör du lättast genom att prova ifall det bara är din dator som får 3Mbit på speedtesten.

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

Det är inget virus, båda datorerna har segt internet. Tror att det är något som stör linan, har funderar på att ringa en tekniker av något slag. ^^

Permalänk
Medlem

Det är inte så att erat abbonemang har någon sorts limit på hur mycket ni får ladda ner per månad innan det stryps?

Visa signatur

ASUS P8Z68-V || Intel Core i7 2600 @ 4.4GHz || Kingston HyperX 16GB 9-9-9-27 @ 1600MHz || MSI GTX 960 GAMING 4G || OCZ Arc 100 240GB SSD || 2x BenQ 2420T 24" 120Hz

Permalänk
Skrivet av fasck:

Det är inget virus, båda datorerna har segt internet. Tror att det är något som stör linan, har funderar på att ringa en tekniker av något slag. ^^

Låter som virus eller dåligt uppdaterade drivrutiner skulle jag säga

Starta om modem och router och låt de vara urkopplade över natten så de hinner svalna lite ^^ hjälpte mig med ett par ruttna grejer man hade innan.

Visa signatur

I am Extrazz.