Mousebinds på MX1000 funkar inte längre i wow

Permalänk

Mousebinds på MX1000 funkar inte längre i wow

Har efter ett uppehåll i wow nu börjat lira igen bara för att upptäcka att mina mousebinds inte funkar längre?Jag använder Logitechs (har en MX1000) program för att binda knapparna till en viss tangent men sen när jag ska binda dem inne i spelet händer inte ett jota.Förut funkade alltid detta utan problem.

Ngn med liknande setup som har råkat ut för liknande?

Kör Win7 64-bit btw

Permalänk
Medlem

Gå in i setpoint programvaran och kolla , finns ett val för "spelidentifiering" testa att slå på / av den för o se om det funkar bättre.
Alternativt kan du binda om extraknapparna till nån tangentbordskombination.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk

Oavsett hur jag ställer in Setpoint så vägrar Wow känna av det tangenter jag ställt in.Skumt är det,det har ju alltid funkat innan (typ ett år sedan)

Permalänk
Medlem

Japp känner igen problemet, finns nog ett antal lösningar om du googlar på det då det verkar vara ett inte allt för ovanligt problem med wow..
Själv skaffade jag autohotkey o kör en script varje gång jag loggar in;) Inte nån direkt lösning på problemet kanske.. men det funkar iaf:)

Permalänk

Funkar fortfarande inte.Ger upp snart,helt hopplöst o spela utan mousebinds som fungerar.
Inga fler ideer?

Permalänk

Lite dum fråga men funkar de knapparna i Windows/Linux?

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk

Ja dem funkar i Windows.Har nu testat med andra spel (World of Tanks tex) och det är samma problem där tyvärr.Fattar inte varför det blivit så här

Permalänk

Kontakta Logitech och berätta om ditt problem, jag fick problem med min mx518 där scrollen slutade fungera. Kontaktade logitech och berättade vad som hände och sen fick jag en ny mus hemskickad på garanti.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981