Engelsk-Svensk Operativsystem

Permalänk
Medlem

Engelsk-Svensk Operativsystem

Tjenare!

Jag har installerat om en dator till en kompis med en Windows XP skiva.
Dock så var den engelsk så jag undrar om det finns något sätt att få hela operativsystemet
till svenska igen. Är detta möjligt utan att ominstallera?

Permalänk
Medlem

Finns en multispråksversion, om du har den kan det gå. Men högst troligen är svaret att du inte kan utan att ominstallera.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem

Okej, tack så mycket.

Permalänk
Medlem

vad jag vet måste du installera om med en svensk xp skiva. har aldrig fått till att byta språk på xp.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Det finns språkpaket att lägga på , jag har några hundra användare som sitter på xp-maskiner med engelskt operativ men dom ser allt på svenska.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk

Där finns LIP (Language Interface Packs) med 80% av Windows översatt.
Windows XP Language Interface Pack (LIP) for English versions of Windows XP
Där finns inget Svenskt paket men det finns på Nynorsk :).
Nedlastingsdetaljar: Nynorsk språkgrensesnittpakke

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waxinator:

Där finns LIP (Language Interface Packs) med 80% av Windows översatt.
Windows XP Language Interface Pack (LIP) for English versions of Windows XP
Där finns inget Svenskt paket men det finns på Nynorsk :).
Nedlastingsdetaljar: Nynorsk språkgrensesnittpakke

Den där: Windows XP Language Interface Pack (LIP) for English versions of Windows XP

måste man klicka kontroll sen högerklicka för att översätta. annars är det på engelska fortfarande.

Permalänk
Medlem

Hoppar nog över nynorska

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Jag råkar ha dessa cdskivor med alla språk.. Ska även ha cd'n med svenska för nedladdning..Huruvida det bryter mot div. lagar och regler vet jag dock inte.