Permalänk

aggro addon?

första dungeonet på länge slutade i kaos.
för mycket aggro från min warrior,vilket inte var så populärt=/.
har svagaminnen utav att det ska finnas ett addon som visar sin aggro så man kan hålla koll på den lite bättre,skulle nån kunna linka till det addonet omdet nu finns tack.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

omen threat meter,
du kan ju säkert börja med att sluta göra tount attacken osv, läs hur du spelar din class mest effektivt utan att göra för mycket threat.
google is your best friend.

Permalänk

taunt attacken?den använder jag inte ens:)
kör bara DPS(arms),det jag gjorde i dungeonet var att jag minskade mobsens attack power och speed samt boostade mina egnas attack power med shouten,sen matade jag bara på:)
körde gunrak nyss,det gick mycket mycket bättre.
tack för addonet,det ska laddas hem.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Thunderclap skapar ganska mycket threat så undvik den.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

sen är ju arms i sig rätt enkelt att generera mycke aggro med om man gör fel.

Visa signatur

Intel i7 920 @ 3.33 GHz | Asus P6T Deluxe V2 | EVGA GTX 780 | Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 12GB | CM HAF 932 | Corsair TX 650 W | Windows 7 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

taunt attacken?den använder jag inte ens:)
kör bara DPS(arms),det jag gjorde i dungeonet var att jag minskade mobsens attack power och speed samt boostade mina egnas attack power med shouten,sen matade jag bara på:)
körde gunrak nyss,det gick mycket mycket bättre.
tack för addonet,det ska laddas hem.

Tror han tänkte på Revenge... men jag kommer inte ens ihåg om den ligger under battle-/berserker stance... usch vad längesen jag lirade warrior

Permalänk
Medlem

mangemani: När du kör som DPS med din warrior håller du dig nära tanken då??

I så fall spelar det kanske inte alltför stor roll om du tar en del aggro fast det klart att det blir jobbigare för healern då kanske. Jag lirar sällan DPS som warrior men när jag gjort det så har jag hållt mig rätt nära tanken och köttat på

Permalänk
Medlem

sen kan det faktiskt vara så att tanken du spelade med helt enkelt inte gjorde ett bra job.. finns ganska många sådana som är jävligt snabba o skrika på dpsers o till o med healers som får aggro. som det är nu så en tank med okej gear och som bryr sig / kan spela, ska inte ha problem o hålla aggro även ifrån bättre gearade spelare (inom vissa gränser förståss). det är iaf min erfarenhet från pugande både under lvling och på max lvl.

Permalänk
Skrivet av waconda:

mangemani: När du kör som DPS med din warrior håller du dig nära tanken då??

I så fall spelar det kanske inte alltför stor roll om du tar en del aggro fast det klart att det blir jobbigare för healern då kanske. Jag lirar sällan DPS som warrior men när jag gjort det så har jag hållt mig rätt nära tanken och köttat på

i instancen som det gick åt skogen i,så yrade jag på som en yr höna i stort sätt,men i gunrak så följde jag tanken och höll mej till honom,när mobsen vände sej mot mej så tog han aggrot på sej och mobsen fokuserade sej då på honom,det var mycket bra,då kunde jag kötta på.
ska köra lite mer dungeons ikväll,måste bli van dom igen,förut så körde jag som caster med min mage,är inte riktigt samma sak som med warriorn,man höll sej på avstånd och kutade nån mob mot mej så fixade dom andra biffen med aggrot,men med warriorn så står man alldeles intill och mobsen hinner få in några rejäla kyssar på en om man gör fel.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

mobsen hinner få in några rejäla kyssar på en om man gör fel.

Du är ju warrior, du tål väl lite örfilar då och då?

Mer och mer börjar jag få ta över tankingrollen från andra (framförallt warriors som verkar slacka en hel del nuförtiden) när de helt enkelt går och dör... körde stratholme heroic en dag och strax innan den där draconoidbossen (inne i huset) så åker warriorn på rådäng i korridoren... så jag får tanka hela nästa grupp och bossen. Vilket inte gör nånting för jag håller mest på att skaffa tanking gear och gör pissdålig dps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Endi:

sen kan det faktiskt vara så att tanken du spelade med helt enkelt inte gjorde ett bra job.. finns ganska många sådana som är jävligt snabba o skrika på dpsers o till o med healers som får aggro. som det är nu så en tank med okej gear och som bryr sig / kan spela, ska inte ha problem o hålla aggro även ifrån bättre gearade spelare (inom vissa gränser förståss). det är iaf min erfarenhet från pugande både under lvling och på max lvl.

Beror lite på, håller med dig till viss del. Sen finns det vissa klasser dps samt tanks som det tar längre tid att få upp threaten, och det finns också vissa dps klasser som går upp threaten mer än andra. Vi kan ta som exempelvis en rogue/hunter/feral druid. Dessa klasser pangar på ganska bra i starten vilket händer att en tank som chargar in/springer in måste kanske flytta en boss först. Om nu exempelvis huntern står och matar på direkt i start så får han självklart aggro. Räcker faktiskt inte enbart med att taunta som tank.

Säger inte i detta fallet om det var tanken som var dålig. Men vet själv när jag spelar druid tank att vissar är väldigt dps kåta. Det kan vara bra för mig som druid tank att charga in/taunta, få upp mangle och sen maul/lacerate innan de pangas allt för hårt. Bättre att köra säkert än att folk är dps kåta. Nu pratar jag då raids, kanske inte direkt i hc's. Sen som är sagt tidigare så är det bra att känna till sin klass. Det finns faktiskt miss direction och andra cooldowns som folk använder galet dåligt/fel tillfällen ibland.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk

fick mycket nytta utav det där addonet,tack:).
synd bara att man hamnar i HC med tanks som typ nyss har dingat 80 och inte klarar av aggrot,jag gör så gott jag kan med att försöka hålla nere aggrot på mej själv,men det är inte så lätt,har varit vissa situationer där man hamnat med andra DPS som lyckats styra upp det hela och dra aggrot från tanken,men när det inte finns sådana,då blir det lite frustrerande.
lirade HOL nyss,hamnade med en nybörjar tank och det slutade inge bra,lyckades få 2 EOT sen fick jag nog.
ska lira mer imorgon,börjar tycka instancer är roliga nu:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

fick mycket nytta utav det där addonet,tack:).
synd bara att man hamnar i HC med tanks som typ nyss har dingat 80 och inte klarar av aggrot,jag gör så gott jag kan med att försöka hålla nere aggrot på mej själv,men det är inte så lätt,har varit vissa situationer där man hamnat med andra DPS som lyckats styra upp det hela och dra aggrot från tanken,men när det inte finns sådana,då blir det lite frustrerande.
lirade HOL nyss,hamnade med en nybörjar tank och det slutade inge bra,lyckades få 2 EOT sen fick jag nog.
ska lira mer imorgon,börjar tycka instancer är roliga nu:)

thunderclap och heroic strike (om du använder dessa) gör mycket threat, och är de dåliga tanks så typ auto attack, en cleave nu och då, softa och slacka lite xD

OT, vilken server spelar du på?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

lite så jag spelar just nu,kör med shouten,rend och sen lite mortal och owerpower då och då för att inte få så mycket aggro,låter tanken och dom andra DPSen sköta aggron,har funkat fint hitills:)
spelar på den ally fattiga servern burning steppes

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Arms i PvE? I PvP ska du vara Arms och kötta på med Bladestorm
Fury är bäst i PvE imo

Permalänk
Medlem

Tycker också att fury är bättre och roligare än arms för pve, men har inte spelat så mycket i arms, nackdelen med fury är ju att man måste få tag på 2 bra vapen istället för ett. Här är min warrior The World of Warcraft Armory - Zosma @ Argent Dawn - Profile , inte så bra gearad men den är inte min main, raidar mest med min hunter.

Annars numera tycker jag att för det mesta får jag väldigt bra gearade tanks när jag gör instancer, men jag tror att oftast försöker lfg para ihop spelare med likvärdiga gear. Fast en gång när jag var med min healer (shaman) så hade jag en tank som hade mindre hp än min healer, och kunde inte tanka heller utan lämnade gruppen strax efter starten i CoT.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poddus:

Arms i PvE? I PvP ska du vara Arms och kötta på med Bladestorm
Fury är bäst i PvE imo

Beror ju helt på vad för gear du har lyckats skrapa ihop. En arms warrior med en hyfsad yxa men med 5manna gear kan med lätthet äga upp en likvärdigt gearad fury warrior. Ibörjan så funkar arms bra men till en viss gräns så kommer ett fury specc att vara att föredra.

Visa signatur

Intel i7 920 @ 3.33 GHz | Asus P6T Deluxe V2 | EVGA GTX 780 | Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 12GB | CM HAF 932 | Corsair TX 650 W | Windows 7 |