Permalänk
Medlem

Skal till HTC Desire

Tjenna,

Är ute efter ett skal till min Desire och undrar om ni vet något man borde satsa på. Har kollat runt lite och har väll inte hittat speciellt många modeller att välja mellan, mest svart silikon (förutom dom på komplett) och någon form av klisterlapp med mönster som man sätter på. Är även ute efter skyddsfilm till skärmen men det kanske inte spelar någon roll vilken sort man köper? Annars får någon gärna tipsa.

MVH Norre

Permalänk

kan såga rätt av att du behlver inte skal till desire haft min i över 2 månader nu och de har inte blivit någon repa, varken displayen eller övrig del av mobilen. den e byggd så den inte ska bli repig. skalet därbak har nån gummi liknande yta så de blir inga repor..

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjBeowolf:

kan såga rätt av att du behlver inte skal till desire haft min i över 2 månader nu och de har inte blivit någon repa, varken displayen eller övrig del av mobilen. den e byggd så den inte ska bli repig. skalet därbak har nån gummi liknande yta så de blir inga repor..

Har haft min under ungefär samma tidsperiod och håller med, den repas inte lätt. Det skulle dock kännas bättre att använda skal då man rör sig inom områden där telefonen lätt kan få en stöt osv.

Permalänk
Medlem

jag köpte ett skinfodral till iPhone på teknikmagainset för en hundralapp, passade utmärkt. Bumpercase känns väldigt onödigt om inte mobilen verkligen riskerar att utsättas för rejält med övervåld.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk

Skal

Lättrepad eller inte. Jag köpte iaf ett silikonskal på Mytrendphone.se

HTC Desire Silikon Skal - Genomskinlig

Mitt var dock mer brunaktigt och lite genomskinligt. Sitter tajt och bygger inte på telefonen speciellt mycket.

Har också testat ett sånt fast svart. Dessa skal kan jag rekommendera.

Sen kör jag invisable shield också men det är jag inte så jättenöjd med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle_Lofgren:

Lättrepad eller inte. Jag köpte iaf ett silikonskal på Mytrendphone.se

HTC Desire Silikon Skal - Genomskinlig

Mitt var dock mer brunaktigt och lite genomskinligt. Sitter tajt och bygger inte på telefonen speciellt mycket.

Har också testat ett sånt fast svart. Dessa skal kan jag rekommendera.

Sen kör jag invisable shield också men det är jag inte så jättenöjd med.

Okej, tack för svar!

Permalänk
Medlem

Har köpt alla mina via Ebay. Riktigt billigt.
Senast köpte jag en av dessa (scrolla ner för att se mer):
1 Hard Resign TPU Gel Skin Case Cover HTC Desire 6200 - eBay (item 120569483994 end time Aug-11-10 10:27:17 PDT)

35 kr inkl. frakt. Tog typ en vecka från Hong Kong.

Sen finns det ju en hel hög andra:
Hitta htc desire case på eBays internationella marknad, där det finns fynd att göra i alla dina favoritkategorier. Allting kan levereras till ditt land!

Betalar med Paypal.

Permalänk
Medlem

InvisibleShield? Två kompisar med Desire använder det och dom är väldigt nöjd såvitt jag vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

InvisibleShield? Två kompisar med Desire använder det och dom är väldigt nöjd såvitt jag vet.

Personligen gillar jag inte inisible shield så mycket. Ytan är gummiliknande och inte alls skönt på touchscreen så fiingret inte glider över skärmen så lätt.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Har köpt alla mina via Ebay. Riktigt billigt.
Senast köpte jag en av dessa (scrolla ner för att se mer):
1 Hard Resign TPU Gel Skin Case Cover HTC Desire 6200 - eBay (item 120569483994 end time Aug-11-10 10:27:17 PDT)

35 kr inkl. frakt. Tog typ en vecka från Hong Kong.

Sen finns det ju en hel hög andra:
Hitta htc desire case på eBays internationella marknad, där det finns fynd att göra i alla dina favoritkategorier. Allting kan levereras till ditt land!

Betalar med Paypal.

Stort tack för detta tipset, tanken har aldrig slagit mig att kolla ebay

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

InvisibleShield? Två kompisar med Desire använder det och dom är väldigt nöjd såvitt jag vet.

Kan också rekommendera InvisibleShield, bättre skydd för displayen finns nog inte.

Skrivet av Red Beaver:

Personligen gillar jag inte inisible shield så mycket. Ytan är gummiliknande och inte alls skönt på touchscreen så fiingret inte glider över skärmen så lätt.

Sant, det är en annan känsla. Därför ska man klämma dit en redan innan man hunnit vänja sig vid känslan Faktum kvarstår däremot att det tål en jävla massa, och om man vistas i miljöer där det lätt blir repor så är det en grym försäkring för en liten peng.

Permalänk

Skal

Skrivet av aluminium:

InvisibleShield? Två kompisar med Desire använder det och dom är väldigt nöjd såvitt jag vet.

Asså skyddsmässigt är det helt ok men visst är det så att känslan försvinner lite. Men jag satte på det från dag 1 så man vande sig.

Tycker dock inte att det satte sig ordentligt, men det kanske var jag som gjorde fel...

Permalänk
Medlem

Jag satte på en Copter skyddsfilm från Teknikmagasinet i helgen, det blev bättre än förväntat! Skönt att ha livsgaranti på plasten med. Den kostade 179:-

Visa signatur

Intel Core i5-2500K @ 4.2Ghz | MSI P67A-C45 | KFA2 GeForce GTX 560Ti 1024MB | Corsair Force 3 120GB + 3.2TB | Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | Fractal Design Define R3 | Cooler Master Hyper 212 EVO PnP

Permalänk
Medlem
Permalänk

Jag är ute efter en riktigt fin skal till min kommande desire har sätt en som jag fastnar för men hittar ingenstans det finns här: HTC Desire Case-Mate HYBRID Tough Väska - Svart men har ej på lager och gud vet när dom får in den har inte fått nån svar än.

Ifall nån vet vart man kan hitta en sådan skal medela mig plz....

Visa signatur

abbe!

Aspire 8930G

Permalänk
Medlem
Permalänk

http://www.themobilestore.se/se/
Funkar fint fint
Finns lite allt möjligt där
Dom skickar fraktfritt med vanligt brev så man får sakerna skitfort. (Har beställt 3ggr till min Legend och farsans Desire och fått dagen efter varje gång)

Edit: ^^ va visst en ganska gammal tråd, aja någon kanske har nytta av sidan

Visa signatur

- i7 5820k @ 4.3 Ghz - MSI Gaming 7 - GTX 980 @ 1433 Mhz - 16 GB DDR4 @ 2800 Mhz - Samsung 840 Pro 256GB + Samsung 850 EVO 1TB - Corsair 700D - Corsair HX750 - XB270HU -