Betan gick nyss ner.

Permalänk
Entusiast

Betan gick nyss ner.

Sayonara!

49 dagar kvar tills release. Vad ska man lira tills dess?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Kan inte påstå att jag saknar betan men man kan ju alltid spela BW, så inser man hur lätt sc2 är i jämförelse

Permalänk
Medlem

en annan fick aldrig tag på en nyckel till betan
bara att vänta vidare nu då antar jag.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Entusiast
Skrivet av RainesX:

en annan fick aldrig tag på en nyckel till betan
bara att vänta vidare nu då antar jag.

Skickar en PM iaf med en nyckel så har du en när 2:a betan startar om några veckor.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

League of Legends!

Jag har spelat sc:bw i många år och sc2 beta sen ett antal månader tillbaka och tycker att LoL är skitskoj. Det blir dessutom bara roligare med tiden, när man slipper de värsta nybörjarna och hittar kompisar att spela med.

Det är "gratis". LoL finansieras av microtransactions där du kan köpa champions och andra grejer för pengar, men allt går även att tjäna ihop själv genom att spela matcher och vinna.

En bra tråd om LoL i teamliquids forum, det bästa sc-forumet: League of Legends

Spelets adress: League of Legends League of Legends

Hojta om ni vill spela tillsammans!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Skickar en PM iaf med en nyckel så har du en när 2:a betan startar om några veckor.

Tackar så mycket

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av tarmdjur:

League of Legends!

Jag har spelat sc:bw i många år och sc2 beta sen ett antal månader tillbaka och tycker att LoL är skitskoj. Det blir dessutom bara roligare med tiden, när man slipper de värsta nybörjarna och hittar kompisar att spela med.

Det är "gratis". LoL finansieras av microtransactions där du kan köpa champions och andra grejer för pengar, men allt går även att tjäna ihop själv genom att spela matcher och vinna.

En bra tråd om LoL i teamliquids forum, det bästa sc-forumet: League of Legends

Spelets adress: League of Legends League of Legends

Hojta om ni vill spela tillsammans!

Har aldrig testat LoL har spelat en hel del Dota och HoN men har alltid tyckt att LoL sett väldigt barnsligt ut. och då kan man ju nästan förvänta sig ett gameplay utan större djup Men skriv gärna vad det är som är positivt jämfört med dota och HoN så kanske jag testar det!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tarmdjur:

League of Legends!

Jag har spelat sc:bw i många år och sc2 beta sen ett antal månader tillbaka och tycker att LoL är skitskoj. Det blir dessutom bara roligare med tiden, när man slipper de värsta nybörjarna och hittar kompisar att spela med.

Det är "gratis". LoL finansieras av microtransactions där du kan köpa champions och andra grejer för pengar, men allt går även att tjäna ihop själv genom att spela matcher och vinna.

En bra tråd om LoL i teamliquids forum, det bästa sc-forumet: League of Legends

Spelets adress: League of Legends League of Legends

Hojta om ni vill spela tillsammans!

Ett PVP spel där du får fördelar ifall du betalar pengar till tillverkarna, hur skoj är det på en skala.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

Blir väll detsamma som när betan var öppen. Kolla vods och läsa på forum

Någon som vet något sätt att få tag på en nyckel nu när nästa beta öppnar?
Var tyvärr inte hemma under första fasen så jag hann aldrig få tag på någon
Tur att det inte är så lång väntan iaf

Permalänk
Medlem

Blir nog till att kika på replays, utöver det så kanske man ska engagera sig lite mer i studierna och njuta av vädret utanför.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Skrivet av Nightcrawl:

Blir nog till att kika på replays, utöver det så kanske man ska engagera sig lite mer i studierna och njuta av vädret utanför.

Verkar inte gå att se replays. "Disabled for Beta" står det när man trycker "Play Offline".
Men leker man pirat kanske det går?

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Själv har jag installerat Fallout 3 tog mig aldrig igenom det men nu har jag chansen på nytt.. samt hårdträna så att man kan lägga sig ner på soffan med gott samvete sen när betan öppnar igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Verkar inte gå att se replays. "Disabled for Beta" står det när man trycker "Play Offline".
Men leker man pirat kanske det går?

Jag menade inte in-game replays utan mer sånna med kommentator på t.ex. youtube.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Finns ju custom made AI man kan spela mot sålänge.

Permalänk

Ska dra igång lite crysis wars så länge, kanske spela lite HoN alternativt hänga på flashback alldeles för mycket. Tog ju studenten nyss så blir väl o glassa i sommarvädret också

Men jo det klart replays ftw

Permalänk
Medlem
Skrivet av propan:

Har aldrig testat LoL har spelat en hel del Dota och HoN men har alltid tyckt att LoL sett väldigt barnsligt ut. och då kan man ju nästan förvänta sig ett gameplay utan större djup Men skriv gärna vad det är som är positivt jämfört med dota och HoN så kanske jag testar det!

Jag skulle snarare säga att grafiken möjliggör bättre tydlighet i fighter. Med mycket detaljer, skuggor och reflektioner blir det lätt för grötigt. Jag kör personligen sc2 på lägsta grafikinställningarna, just för tydlighetens skull. Grafikkåthet på bekostnad av annat hör till dem födda på sena 90-talet.

Jämfört med dota och hon är lol mycket mer nybörjarvänligt, men knappast lättare att bemästra i längden. Jag tror inte det i alla fall...

Skrivet av Devlaska:

Ett PVP spel där du får fördelar ifall du betalar pengar till tillverkarna, hur skoj är det på en skala.

Det där stämmer ju inte alls... Det enda du köper för pengar, som du inte kan köpa för in-game-poäng, är skins till gubbar. Men det har inget med fördelar att göra utan är bara en kul grej. Jag var själv skeptisk till en början men börjar nu uppskatta det här systemet mer och mer. Att det är gratis välkomnar nya spelare, samtidigt som äldre spelare har möjligheten att lägga en slant då och då på nya skins, champions eller runor om de inte känner för att farma in-game-poäng.

Permalänk
Medlem

lol är skit, spela hon/dota istället. Barnsligt och nerdummat. Finns ingen anledning alls att spela det förutom att det är "gratis", fast vänta, du behöver göra av med massa pengar på mikrotransaktioner istället, så i slutändan är det dyrare. Nej usch, fy, tvi.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Sade inte tarmdjur just att mikrotransaktionerna inte gav någon fördel? Ditt slutgiltiga argument är att det är dyrare, och då förutsätter att det kostar pengar. Varpå det inte kostar pengar, om det tarmdjur säger stämmer.

Det ska då alltså vara gratis, och borde då kunna vara ett fullgott alternativ. Trots att det är 'nerdummat' och 'barnsligt'.
Eftersom det då är gratis bör det alltså vara mer värde per krona än t.ex. hon eller dota förutsatt att man inte redan äger spelet/förutsättningarna för att spela dessa?

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Nightcrawl:

Eftersom det då är gratis bör det alltså vara mer värde per krona än t.ex. hon eller dota förutsatt att man inte redan äger spelet/förutsättningarna för att spela dessa?

Många anser att tid är pengar, att då spendera detta på ett 'sämre' spel är inte värt tiden. Så att säga om det nu verkligen är sämre, det vet jag ingenting om då jag inte spelat någon utav dom. Men att säga att gratis är värt mer är inte alltid rätt.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Jag håller med dig. Det jag säger är att det kan vara ett fullgott alternativ, särskilt om man är intresserad av eventuella kostnader.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

ska själv köra igenom lite gammla spel, unreal, quake 2 (saknar ettan), wolfenstein 3d. Se om man orkar köra igenom Bioshock 1&2 igen =O

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Någon som känner till någon annan bra Starcraft kanal på youtube som kommenterar och håller spelevenemang i Starcraft 2 precis som Husky

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Totalbiscuit sysslade med live-streaming under beta och sedan la han upp dem på youtube i HD format på YouTube - TotalHalibuts kanal, riktigt bra kommentator som jag rekommenderar om du gillar att titta på replays/live game. Annars finns Day[9] men har ingen kanal på honom.

Visa signatur

🖥️ | Ryzen 3800X | Radeon 580X | 32 GB | +3 TB SSD

“Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that.” - George Carlin

Permalänk
Medlem
Skrivet av cope:

Någon som känner till någon annan bra Starcraft kanal på youtube som kommenterar och håller spelevenemang i Starcraft 2 precis som Husky

PsyStarcraft gillar jag, kommenterar dock nästan bara sina egna matcher, men väldigt påläst och man lär sig mycket av han. Sen finns även ScLegacy(hette Starcraftlegacy tidigare) som är en ganska känd spelare(Crota). Lite jobbig röst dock men också kunnig och lägger upp mycket.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p