Köpa 2 starcraft(US/EU) när spelet släpps, fråga.

Permalänk
Entusiast

Köpa 2 starcraft(US/EU) när spelet släpps, fråga.

Okej, jag har en del polare i USA som lirar och vill såklart kunna lira med dom också. Jag tänkte, Europeiska versionen kommer jag skaffa som Collectors Edition, och frågan är då om jag får alla extra prylar på min Amerikanska nyckel också på samma sätt som vissa WoW prylar går till alla ens konton.

Vill förövrigt tillägga att det är ganska svinigt av Blizzard att ta bort Gateways, att behöva köpa 2 st av samma spel är inte direkt vad jag hade planerat. Men har inte nå val om jag vill lira med alla jag känner.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Om du har tur kanske typ Garena eller liknande kommer funka =O

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Okej, jag har en del polare i USA som lirar och vill såklart kunna lira med dom också. Jag tänkte, Europeiska versionen kommer jag skaffa som Collectors Edition, och frågan är då om jag får alla extra prylar på min Amerikanska nyckel också på samma sätt som vissa WoW prylar går till alla ens konton.

Vill förövrigt tillägga att det är ganska svinigt av Blizzard att ta bort Gateways, att behöva köpa 2 st av samma spel är inte direkt vad jag hade planerat. Men har inte nå val om jag vill lira med alla jag känner.

Nej du kommer inte att få nå extra prylar till din amerikanska nyckel isåfall. Dessvärre kommer du dessutom att måsta registrera 2 separata battle.net konton

Permalänk
Medlem

activision-blizzard

Köp inte spelet!

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur det funkar helt hundra, fall du även behöver spela via en proxy när du väl ska logga på? Skicka iväg ett mail och hör med blizz supporten så du är helt 100% så du inte sitter på en kopia du inte kan använda.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Crom:

Nej du kommer inte att få nå extra prylar till din amerikanska nyckel isåfall. Dessvärre kommer du dessutom att måsta registrera 2 separata battle.net konton

Källa? Jag kan då regga fler än 1 wow konto från olika regioner på samma konto. Har ett US och ett EU wow konto på samma b.net login.

Hoppas du har fel, men man vet ju aldrig :/

Skrivet av Kylig:

activision-blizzard

Köp inte spelet!

Att inte köpa Blizzard spel borde va brottsligt för PC spelare.

Skrivet av FelixJ:

Jag vet inte hur det funkar helt hundra, fall du även behöver spela via en proxy när du väl ska logga på? Skicka iväg ett mail och hör med blizz supporten så du är helt 100% så du inte sitter på en kopia du inte kan använda.

Jag lirar Amerikanska betan utan proxy iaf.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Källa? Jag kan då regga fler än 1 wow konto från olika regioner på samma konto. Har ett US och ett EU wow konto på samma b.net login.

Hoppas du har fel, men man vet ju aldrig :/

Att inte köpa Blizzard spel borde va brottsligt för PC spelare.

Jag lirar Amerikanska betan utan proxy iaf.

Jag läste på lite mera och det är inte omöjligt att jag har fel, men oavsett så måste man som det ser ut nu iaf köpa en US version för att kunna spela på US servrar... vilket är ganska blåst..

efter de senaste nyheterna om att Blizz tänker skita i chatrum, klansupport(ja jag vet dom säger att det kanske kommer innan nästa expansion...) och göra det omöjligt att spela över kontinenter utan att köpa 2 eller flera spel.. samt dessutom ta betalt för nå slags premium kartor så kommer nog inte jag att köpa spelet överhuvudtaget iaf...

Permalänk
Medlem

Blizzard brukar rätta sig efter vad konsumenterna vill ha, så förhoppningsvis kommer det bli tillgängligt i framtiden. Tror dock inte att dem fixat det till releasen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorfisk:

Blizzard brukar rätta sig efter vad konsumenterna vill ha, så förhoppningsvis kommer det bli tillgängligt i framtiden. Tror dock inte att dem fixat det till releasen

Blizzard brukar vara pålitliga svar ja. Men nu har dem tyvärr blivit uppköpta av Activision. Och vad har dem gjort för ont tänker ni säkert. Dem förstörde tex MW2 till PC som hade kunnat bli hur bra som helst.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Blizzard brukar vara pålitliga svar ja. Men nu har dem tyvärr blivit uppköpta av Activision. Och vad har dem gjort för ont tänker ni säkert. Dem förstörde tex MW2 till PC som hade kunnat bli hur bra som helst.

Blizzard har inte blivit uppköpta. Activision och blizzard har gått ihop i ett sammarbete. Fast det är dåligt ändå, eftersom bobby kotick är jävulen själv.

A short history of Activision Blizzard or how...