Geforce GTX 465 på bild

Permalänk
Melding Plague

Geforce GTX 465 på bild

Ryktena om ett kommande Geforce GTX 465 bekräftas av en turkisk hårdvarusajt, som publicerar både bilder och specifikationer på en modell från Asus.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Intressant, hoppas priset blir någorlunda bra också då...

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av erdraug:

Intressant, hoppas priset blir någorlunda bra också då...

will never happen

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

Varför kör inte Nvidia med snabbare minnen? 3200Mhz är ju grymt slött, inte mycket bättre än bra DDR3

Mvh

Permalänk
Medlem

Beror fortfarande helt på prissättningen för att det ska vara intressant, får väl se hur det blir med detta kort, men jag har inga större förväntningar.

Visa signatur

[Chassi: Lancool PC-K62] - [PSU: Xilence 600W] - [MoBo: Asus P5KPL-C] - [CPU - Q6600 @ 2.40 GHz med stockkylare] - [GPU: Nvidia 8800GT] - [Minne: Apacer 2x2GB av okänd frekvens] - [HDD 1: Seagate 250GB] - [HDD 2: WD 500GB] - [Ljud: X-fi Fatal1ty Champion + Z-5500] - [Fläktkontroller: Zalman ZM-MFC 1 Plus] - [Skärm: Samsung SyncMaster 226BW] - [Tangentbord: Razer Tarantula] - [Mus: Logitech MX518] - [Musmatta: Steelseries av okänd modell] - [Headset: Razer Carcharias] - [OS: Windows 7]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av abbe_93:

Varför kör inte Nvidia med snabbare minnen? 3200Mhz är ju grymt slött, inte mycket bättre än bra DDR3

Mvh

Nvidia kommer väl att köra med GDDR5 i 2-3 generationer till som de gjorde med GDDR3 dom tar det lugnt xD

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

AMD har troligen en betydlig prissänkning på gång vilken dag som helst nu. Dem väntar väl på att nVidia lägger fram sina kort innan dem kommer med storsläggan och spikar igen Fermi i kistan.

Skulle inte förvåna mig..

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Nvidia kommer väl att köra med GDDR5 i 2-3 generationer till som de gjorde med GDDR3 dom tar det lugnt xD

Haha så skulle det kunna va

Permalänk
Medlem
Skrivet av shaglord:

AMD har troligen en betydlig prissänkning på gång vilken dag som helst nu. Dem väntar väl på att nVidia lägger fram sina kort innan dem kommer med storsläggan och spikar igen Fermi i kistan.

Skulle inte förvåna mig..

/s

Man kan ju bara hoppas.

Visa signatur

[Chassi: Lancool PC-K62] - [PSU: Xilence 600W] - [MoBo: Asus P5KPL-C] - [CPU - Q6600 @ 2.40 GHz med stockkylare] - [GPU: Nvidia 8800GT] - [Minne: Apacer 2x2GB av okänd frekvens] - [HDD 1: Seagate 250GB] - [HDD 2: WD 500GB] - [Ljud: X-fi Fatal1ty Champion + Z-5500] - [Fläktkontroller: Zalman ZM-MFC 1 Plus] - [Skärm: Samsung SyncMaster 226BW] - [Tangentbord: Razer Tarantula] - [Mus: Logitech MX518] - [Musmatta: Steelseries av okänd modell] - [Headset: Razer Carcharias] - [OS: Windows 7]

Permalänk
Medlem
Skrivet av shaglord:

AMD har troligen en betydlig prissänkning på gång vilken dag som helst nu. Dem väntar väl på att nVidia lägger fram sina kort innan dem kommer med storsläggan och spikar igen Fermi i kistan.

Skulle inte förvåna mig..

/s

"Har du hört den förut?" (svar: yupp för ett halvår sen innan Fermi kom ut)

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av abbe_93:

Varför kör inte Nvidia med snabbare minnen? 3200Mhz är ju grymt slött, inte mycket bättre än bra DDR3

Mvh

Eftersom de har en fet (och antagligen dyr) minnesbuss som kompenserar. Ta t:ex ett standard 5870 som har minnesbuss på 256bit och minneshastighet på 4800Mhz om de hade använt en minnesbuss på 512bit istället hade de kunnat ha minnena i 2400Mhz istället.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Eftersom de har en fet (och antagligen dyr) minnesbuss som kompenserar. Ta t:ex ett standard 5870 som har minnesbuss på 256mb och minneshastighet på 4800Mhz om de hade använt en minnesbuss på 512mb istället hade de kunnat ha minnena i 2400Mhz istället.

Du menar väl 256 bit och 512 bit?

OnT: Hoppas på att Nvidia inte gör bort sig igen då jag är nära på att köpa 5850 men vill gärna ha PhysX.

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför ATI/NVIDIA ska ha fanboys för, helt knas xD
De är båda bra på det de gör.

Själv hade jag tagit (nästan)vilket Nvidiakort som helst framför mitt HD5850 då jag bara spelar CS och HoN och eftersom 5000 serien verkar lagga i CS då HE/smokes sprängs (HELT VÄRDELÖST ATI).

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk

då får jag hoppas att det blir överpriserat för jag är inte sugen på mina tofflor!
ja ja för vänta tills bench inan jag tuggar i mig dom..

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Skrivet av Isty:

Förstår inte varför ATI/NVIDIA ska ha fanboys för, helt knas xD
De är båda bra på det de gör.

Själv hade jag tagit (nästan)vilket Nvidiakort som helst framför mitt HD5850 då jag bara spelar CS och HoN och eftersom 5000 serien verkar lagga i CS då HE/smokes sprängs (HELT VÄRDELÖST ATI).

Har ett 5850 och det är inga problem, uppdatera dina drivisar

Visa signatur

Alienware 17

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Isty:

Förstår inte varför ATI/NVIDIA ska ha fanboys för, helt knas xD
De är båda bra på det de gör.

Själv hade jag tagit (nästan)vilket Nvidiakort som helst framför mitt HD5850 då jag bara spelar CS och HoN och eftersom 5000 serien verkar lagga i CS då HE/smokes sprängs (HELT VÄRDELÖST ATI).

Då ska du nog ta och uppdatera drivers och kolla allt annat funkar klockrent för mig!

Lägger nVidia detta kort inom en bra pris-ram så blir det ett väldigt intressant kort!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av cyberkyckling:

Du menar väl 256 bit och 512 bit?

OnT: Hoppas på att Nvidia inte gör bort sig igen då jag är nära på att köpa 5850 men vill gärna ha PhysX.

Givetvis, tackar för rättelsen, höll på att pyssla med andra grejer samtidigt.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Ser inte så bra ut enligt tidiga benchmarks. Presterar mer i linje med 5830 än 5850. XtremeSystems Forums - View Single Post - "8800GT effect" not with GTX 460, but with GTX 465

Citat av borttaget inlägg raderat.
Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk

Under 2.5k annars blir det platt fall tyvärr.... men jag vågar hoppas

Permalänk
Medlem

Får la hoppas på att de håller sig på ca 2000 till 2300kr. Känns inte allt för motiverat att lägga mer pengar än så på ett grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

"Har du hört den förut?" (svar: yupp för ett halvår sen innan Fermi kom ut)

Hehe, håller faktist med. Prissänkningen är long over due, men snart då djävlar smäller det, haha!

Det råder ju ingen tvekan att AMD har prisfest. Dem kör väl på så länge dem ser att försäljningssiffrorna inte dalar.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Inaktiv

Ska bli intressant att se hur kortet blir. Personligen gissar jag på att denna hamnar i nivå med HD5770 och HD5830.

Låt priskriget starta, och kampen blir lång och hård med oss konsumenter som den segrande sidan.

Permalänk
Medlem

Bör jag ångra att jag köpte ett 5970 under kampanjen på inet för 5549:-?
Vet inte hur mycket PhysX ger, men känns ändå som att jag gjorde rätt för ev. prissänkning kommer väl inte att slå det priset ändå eller?

Skrivet av anders.149:

Ska bli intressant att se hur kortet blir. Personligen gissar jag på att denna hamnar i nivå med HD5770 och HD5830.

Låt priskriget starta, och kampen blir lång och hård med oss konsumenter som den segrande sidan.

Precis, som i det gamla ordspråket: "Där två slåss vinner den tredje"

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

AMD har ju höjt priset på någon hundralapp, fett najs priskrig grabbar!

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

Bör jag ångra att jag köpte ett 5970 under kampanjen på inet för 5549:-?
Vet inte hur mycket PhysX ger, men känns ändå som att jag gjorde rätt för ev. prissänkning kommer väl inte att slå det priset ändå eller?

Precis, som i det gamla ordspråket: "Där två slåss vinner den tredje"

Priset på 5970 lär ju inte gå ner tack vare lanseringen av ett kort som snarast konkurrerar med 5850. Nvidias dubbelmacka kommer ju inte lanseras förrän de får ut sina GF104-kretsar så det lär dröja åtminstone till hösten innan ett sånt kort dyker upp. Men vid det laget lär AMD ändå börja sänka priserna för att göra plats åt Southern Islands som ryktas dyka upp i slutet av året. Med andra ord, du kan nog känna dig lugn i ditt köp, 5970 kommer inte bli sketbilligt över en natt.

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk
Medlem

Min kvalificerade gissning från när 4xx-serien lanserades verkar stämma, att vi kommer se rejält kastrerade GTX 480-or till sommaren... 10 dar kvar

Nä, men seriöst, om nVidia får lite trim på drivers och vettig prissättning så kan det här säkert bli ett hyggligt kort för en del folk ute i stugorna.

Och vill de inte så finns det ju en konkurrent som gärna kränger kort. /visslar diskret

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av InluZion:

Då ska du nog ta och uppdatera drivers och kolla allt annat funkar klockrent för mig!

Lägger nVidia detta kort inom en bra pris-ram så blir det ett väldigt intressant kort!

Det är nVidia vi snackar om. En bra pris-ram för dom verkar inte finns i deras tankebanor. Du såg ju lanseringspriserna på de lite värre korten. Dom gräver sin egen grav med dessa prissättningar.

Permalänk

"Geforce GTX 465 väntas dyka upp på Computex i början av juni och ses som ett direkt svar på Radeon HD 5830/5850"

How about väldigt försenat svar?

Verkar vara ett ok kort om prislappen hamnar någon hundralapp under 5850 och man köper ny dator eller om man sitter på sämre kort än 5770 / GTX 275 och vill uppdatera.

Verkar ju hantera dx11 tesselering bättre än Atis motsvarigheter, och sen har det ju dekaltrimmningen physx.

Så om spelen som släpps inom detta året börjar kräva tyngre tesseleringsarbete och nvidia lyckas förhandla fram ordentlig physx i några tyngre titlar så är det helt klart ett kort att räkna med. Men hur framtiden blir kan man aldrig veta.

Själv känner jag inget behov av detta kort eftersom jag redan sitter på ett lite OC 5770 som hellre får en kompis än blir utbytt.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

Vi vet inget säkert om detta kort ännu så allt är ju bara spekulationer men om vi går på gtx 470 och 480 så är ju risken hög att vi igen ser ett för högt pris gent emot konkurrenten ATI som då säkert kan höja några korts priser om de känner för det. Tråkiga lanseringar från nvidia hittills, ingen press i konkurrensen alls.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbe_93:

Varför kör inte Nvidia med snabbare minnen? 3200Mhz är ju grymt slött, inte mycket bättre än bra DDR3

Mvh

För att det är deras första större GDDR5 buss. De kan inte köra minnesbussen snabbare. Det är så för alla GF100 korten.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750