Hur tvättar jag bort bokstäverna på tangentbordet?

Permalänk

Hur tvättar jag bort bokstäverna på tangentbordet?

Jag behöver få bort texten på alla mina tangenter och undrar vad som fungerar utan att skada lacken/vad det nu är. Finns det lämpliga rengöringsmedel som någon kan gå i god för? Aceton borde ju vara uteslutet t.ex.

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Medlem

svarta tangenter *lätt*:
Svart markerings penna
håller inte jätte länge men resultatet duger.

Jobbig väg:
Ta bort alla tangenter
köpa primer
köpa svart lack färg

och lakera allt.
men att lakera plast är både svårt och jobbigt och resultatet blir oftast inte bra.

Permalänk

Kanske ska tillägga att det är vita tangenter då

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk

Tipp-Ex!!! ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av trattsnigl:

tipp-ex!!! ;d

+1 ;d

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600
Moderkort: Gigabyte B550
Minnen: G.Skill Trident Z 2x8gb 3600mhz
GPU: MSI RX6800XT GAMING X TRIO
Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic

Permalänk
Medlem

Bara undrar varför du ska ha bort de? skämta när morsan ska skriva elr? (det funderar jag på att göra)

Visa signatur

PhenomII x4 955 3.2Ghz @ 3.8Ghz | Corsair A50 | Lancool PC-K62 | PC HD5770 PCS+ | GA-MA790GPT-UD3H | 6GB DDR3 1333mhz (1x2GB, 1x4GB) | WD Black 640GB | Corsair VX550 | Samsung S223C | Scythe Kaze Master Pro 5.25"

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid ta sandpapper och slipa bort dem, är iofs ett helvete med f och j då de är små plupapr på dem som hjälper fingrana att navigera sig. För när du ej har text på det så är de plupparna väldigt trevliga. Fördelen är ju att fixet aldrig slits bort. Nackdelen är att det är satans jobbigt.

Du kan ju alltid köpa ett das kebord, har förmig att de även har en modell med fjädrar, sådant som alla höjer till skyarna för det är så underbart. Das Keyboard: The mechanical keyboard that clicks är deras hemsida iaf. Värt att ta en titt på om du ska ha det bra från början

Visa signatur

O o
/¯¯/_o___o___o___o____o__
\__\¯¯o¯¯¯o¯¯¯¯¯¯o¯¯¯¯¯¯o I'M FIREIN MY LAZER!

Permalänk
Medlem

vet att de är helt oseriöst svar, men köp ett svart tangentbord (nytt så klart), kör en svart permanentpenna över hela skiten. vita tangentbord är väl näst intilll utrotningshotade ida, (bortsett från apple sidan).
Kanske dumt o rekommendera något innan man vet varför du ska görat,,,

Visa signatur

i5 760 | 4gb dominator| XFX 5850 XXX | Coolermaster Wave Master | asus p7p55d |Corsair Vertex 2 60gb | Samsung 500gb, 1tb (ext) , 160 gb Maxtor , 80gb maxtor ext | Seagate 250gb | Tagan Easycon 580W Tgu-15 w.Noctua NF-P12| Samsung 225bw | Logitech Z-2300

Permalänk

Salpetersyra? Tror att något normalt tvättmedel som är starkt nog att få bort bokstäverna antagligen skulle tvätta bort all den vita färgen också. Svart tangentbord + markeringspenna är nog det lättaste iallafall.

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk

Tangentbordet är just ett apple flat aluminium. Jag har ju dock en pc, så det är vissa knappar som inte är likadana som jag tänkte "måla om". Jag har införkskaffat sådana där klistermärken, avsett för pc-tangenter, som jag tänkte sätta över tangenterna, men vissa tangenter har tecken så långt ut på kanterna att klistermärkerna inte kommer att täcka över (tangenterna är ju sådana där platta som är lite bredare än normala tangenter). Det är därför jag vill försöka få bort trycket.

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Medlem

Är lite nyfiken på varför du vill ta bort bokstäverna?

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Skrivet av Ragin Pig:

Är lite nyfiken på varför du vill ta bort bokstäverna?

För att han ville sätta klistermärken över och på vissa tangenter stack tecken utanför. Står i inlägget ovanför ditt