Permalänk

HTC Legend, GPS

Jag har nyligen köpt en HTC legend med halebop abonnemang gratis sms och 500mb surf.
Jag undrar lite om hur mycket dessa 500mb egentligen är? Hur mycket datatrafik drar det att använda gpsen (synkar med gps sateliter men behöver använda datatrafik). Samt hur mycket kan jag surfa osv?

Tack på förhand /Jonathan

Permalänk
Medlem

på min GPS (ovi maps) så finns det en liten mätare som visar hur mycket den laddar ner, brukar ofta landa på 36kb och då har den uppdaterat ett ganska rejält område ( typ en hel stad med omnejd) Så du behöver nog inte oroa dig över att gpsen drar allt för mycket i månaden om du har 500mb fritt så lär du ju kunna surfa lite också

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk

gött tack för snabbt svar!

Permalänk
Medlem

Legend använder sig av Google Maps och laddar ner kartorna i realtid, det går inte att lägga dom på minneskort eller telefon.

Ovi Maps (Nokia) däremot spar kartorna på minneskortet. Och om inte Bread_ har raderat sina kartor från minneskortet så misstänker jag att dom 36kb han talar om är trafiken som går åt till A-Gps.

Så om du ska använda Gps (bilkörning) mycket så rekomnderar jag att köpa någon variant där du kan spara kartorna på minneskortet. Då får du också röstnavigering som Google Maps saknar än så länge.

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar att du köper ett riktigt gps program, Navigon eller Ndrive är bra, går att ladda hem trial via market(men kartorna är stora så tanka dem via wifi).

Finns även ett program som heter copilot som ska vara bra.

Google maps är ju inget navigationsprogram(inte än, finns ett turn-by-turn men inte här)

Visa signatur

[b]Desktop:[/b] Fujitsu-siemens 22"|Intel Core I5 2.67GHz | 4gb Corsair DDR3 | Gigabyte p55 | Corsair TX 750W | GTX 260 OC 1GB | Intel SSD 40GB | 1x Samsung 1TB| 2x samsung 250gb hdd | 2x samsung 500gb | Creative X-fi Elite Pro | Windows 7 x64 ultimate | Laptop: Amd RM-74 | 4Gb ram | HD4500 | Windows 7 x64 | [b]Htpc:[/b]E6600 @ 2,4GHz| SB audigy 2| ASUS P5N-EM HDMI |2gb corsair pc5400| ATI HD3650 Xtreme 512MB PCIe | Samsung 160gb |