Permalänk

datan låser sig

ena datan som är från 2005 låser sig när man spelar å man hör ett surrande ljud eller vad man ska säga i högtalarna/hörlurarna.vad kan det vara för fel?

Permalänk
Medlem

Det här var det värsta beskrivningen jag har sett på länge, skriv vad du har för hårdvara, samt vad är det för spel du spelar? Händer det endast i ett och samma spel? Hur uppför sig datorn?

Har du kollat efter temperaturer,damm i datorn? Bytt kylarpastan överhuvudtaget under dom 5 åren du har haft datorn?

Permalänk

Hur kan data låsa sig? Tror du menar att din dator låser sig. Ge bättre beskrivning så man har nåt att gå på! Forumet har en sökfunktion, prova att använda den. Finns säkert 100 trådar om detta problem och alla svarar likadant!

Permalänk

processor amd athlon 64 3800+

ram minne 1gb

grafikkort nvidia geforce 6600

har testat cs 1.6 då kan man spela en stund sen låser sig datan

å så testade jag aion för ett par dar sen skulle skapa en gubbe då låste sig datan

har fått denna data så den frågan kan jag inte svara på

Permalänk

Vad menar du med data? Det heter dator! Prova att söka, det finns massor med trådar om att datorer låser sig!

Permalänk

1. Ladda ner speedfan, kontrollera temperaturen på datorn
2. Öppna datorn
3. Ta bort ev damm med tryckluft (Finns att köpa på t.ex biltema)
4. Kontrollera att alla fläktar snurrar.
5. Kontrollera temperaturen igen.
6. Kolla om CS fortfarande "låser sig"

Visa signatur

CPU Phenom II X4 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | MB Gigabyte GA-790XTA-UD4 | RAM A-Data DDR3 8GB 1600Mhz Game Series | GPU Sapphire 7950 Vapor-X | PSU Corsair HX 650W | HD 60GB Corsair Force |640GB Western Digital Black 64MB SATA III + 1.5TB Samsung EcoGreen F2 | Cooler Master Storm Sniper Mesh |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonBalderoN
1. Ladda ner speedfan, kontrollera temperaturen på datorn
2. Öppna datorn
3. Ta bort ev damm med tryckluft (Finns att köpa på t.ex biltema)
4. Kontrollera att alla fläktar snurrar.
5. Kontrollera temperaturen igen.
6. Kolla om CS fortfarande "låser sig"

just nu så står det

GPU 101C

Ambient 35C

remote1 33C

remote2 116C

hd0 35C

core 37C

Permalänk

Låter som värmeproblem på grafikkortet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soederblom
Låter som värmeproblem på grafikkortet

ok grafikkortet kändes varmt när jag öppnade datorn då den hade låst sig när jag testade aion så kan ju vara det men kan man vara säker på att det är just det??

å hur gör man då om man inte vill/har råd att köpa nytt kort eller fläkt till detta kortet?

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Jo det gör det verkligen, kolla så det inte är massa damm på grafikkortet osv. Annars kan det vara på g att ge upp. Är du några chassifläktar i chassit?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geckod
Jo det gör det verkligen, kolla så det inte är massa damm på grafikkortet osv. Annars kan det vara på g att ge upp. Är du några chassifläktar i chassit?

ja finns iaf 1 bak

Permalänk
Medlem

Där har du problemet, tycker att du borde nästan förstå själv vart problemet ligger.

GPU=101c... Dags att koka ägg någon?

Starta datorn, ha chassit öppet och kolla så att GPU fläkten snurrar. Annars får du nog byta kylarpasta samt damma av den!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Philippk
Där har du problemet, tycker att du borde nästan förstå själv vart problemet ligger.

GPU=101c... Dags att koka ägg någon?

Starta datorn, ha chassit öppet och kolla så att GPU fläkten snurrar. Annars får du nog byta kylarpasta samt damma av den!

Du får nog blåsa rent grafikkortsfläkten

Permalänk

Jag kan låsa data med kryptering.

Ett litet tips till nästa gång: Ge en lite mer utförlig och tydlig förklaring på ditt problem så får du tydliga och utförliga svar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocke92
Du får nog blåsa rent grafikkortsfläkten

öppnade datorn nyss grafikkortsfläkten snurrar tydligen inte.å ser bara ett ställe på kortet där man kan sätta i en kontakt å där sitter det en sladd från fläkten

Permalänk

har bytt fläkt på grafikkortet å datorn låser sig fortfarande testade aion höll på att skapa en gubbe å så låste sig datorn

Permalänk
Medlem

Det kanske vore en bra idé att skriva om temperaturerna blev bättre efter bytet av fläkten eller inte, annars kan vi ju inte räkna bort att det har att göra med dina temps på grafikkortet.

Permalänk
Medlem

Felet kan vara att datorn är uråldrig och full med damm, spindlar och ostsmörgåsar.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goose7
Det kanske vore en bra idé att skriva om temperaturerna blev bättre efter bytet av fläkten eller inte, annars kan vi ju inte räkna bort att det har att göra med dina temps på grafikkortet.

gpu är väl grafikkortet å den står nu på 78C

Permalänk
Medlem

När jag kollar på din profil, och alla inlägg, så verkar du ha problem hela tiden..

Dags att spara ihop studiebidraget/lönen till en ny "data" som heter egentligen DATOR men men...

Eller så provar du endast att byta grafikkort då den kan gått pajj pga du spelar i 101 vilken en normal människa inte gör..

Max på ett 5850:n min ligger på 56c

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Philippk
När jag kollar på din profil, och alla inlägg, så verkar du ha problem hela tiden..

Dags att spara ihop studiebidraget/lönen till en ny "data" som heter egentligen DATOR men men...

Eller så provar du endast att byta grafikkort då den kan gått pajj pga du spelar i 101 vilken en normal människa inte gör..

Max på ett 5850:n min ligger på 56c

alla problem har inte vart på samma dator å sen har jag fått denna data + en annan dator som funkar bra

min farbror hade dem innan å han har spelat på denna så vet inte vad det kan vara som den är ju kallare nu med den zalman fläkten

Permalänk
Avstängd
Citat:

DATAN!!!!!!