Ray tracing med mellanklassens Geforce RTX

Ray tracing i spel fortsätter vara en het potatis. Vi kikar närmare på hur tre grafikkort presterar i en trio spel med tekniken.

1. Inledning

En av de stora snackisarna på grafiktekniksfronten de senaste åren är utan tvekan ray tracing i spel. Implementationstakten i faktiska titlar var i början minst sagt långsam, men på senare tid har allt fler spel fått stöd för tekniken. Fler lär det också bli i samband med att nästa generations spelkonsoler från Sony och Microsoft rullas ut i slutet av året, där båda har uttalat stöd för just ray tracing.

Battlefield V Screenshot 2018.11.15 - 13.18.21.14.jpg

I samarbete med KFA2 och Nvidia tänkte vi idag kika närmare på hur tre grafikkort ur mellanklassens Geforce RTX-serie presterar i en trio spel som använder sig av olika implementationer av ray tracing.

I samarbete med Nvidia och KFA2

geforce_rtx.png
KFA2.jpg

Denna artikel produceras i samarbete med Nvidia och KFA2. Tack vare sponsorskap och samarbeten kan SweClockers fortsätta erbjuda högkvalitativt innehåll utan kostnad för läsaren.