Test, DX11: Destiny 2

Egenskap

Värde

Titel

Destiny 2

Utvecklare

Bungie

Genre

Förstapersonsskjutare

DirectX-version

11

Lanseringsdatum

2017-10-24

Systemkrav

  • Intel Core i3-3250, AMD FX 4350 eller motsv.

  • AMD Radeon HD 7850, Nvidia Geforce GTX 660

  • 6 GB RAM

Testinställningar

Highest, SMAA (upplösning varierar)

Med The Last City i ruiner är det upp till dig att stå tillbaka mot mörkret och panga fiender för fulla muggar. Till din hjälp har du en saftig uppsättning vapen och förmågor, samt möjlighet att spela hela storyn med vänner. Allt i en väldigt vältrimmad spelmotor som flyter utmärkt även på lite långsammare hårdvara.

Återigen kan Radeon VII inte prestera helt ut från sin förmåga i Destiny 2. Modellen hamnar strax bakom MSI RTX 2070 Armor och dryga 24 procent bakom rivalen RTX 2080 FE.

Liknande tema syns även i upplösningen 2 560 × 1 440 pixlar där Radeon VII fortfarande är ovanligt långt bakom Geforce RTX 2080 FE med dryga 19 procent i prestandaskillnad.

Slutligen så hamnar Radeon VII i vanlig ordning bäst till i högsta upplösningen, vilken innebär en prestandaskillnad runt tio procent ställt mot Geforce RTX 2080 FE.

Renderingstider

Graferna för renderingstider representerar hur lång tid varje bildruta tar att rita upp mätt i millisekunder. Värdet kan ge nya insikter runt prestandaproblem, men påverkas samtidigt starkt av flaskhalsar från till exempel processor eller spelmotor. Observera att sekvensen inte nödvändigtvis motsvarar underlaget för FPS-värdena ovan.

Destiny 2 levererar riktigt fina renderingstider för både röda och gröna laget, där den förstnämnda har några enstaka spikar som sticker iväg.