Integrerad grafik: Bioshock Infinite
Egenskap | Värde |
---|---|
Titel | Bioshock Infinite |
Utvecklare | Irrational Games |
Genre | FPS |
DirectX-version | 11.0 |
Lanseringsdatum | 2012-03-26 |
Systemkrav |
|
Testinställningar |
I Bioshock Infinite tar spelaren rollen som Booker DeWitt, tidigare Pinkerton-agent med uppdrag att leta reda på och hämta unga flickan Elizabeth. Ärendet komplicerat en smula av att hon befinner sig i Columbia, en flygande stad sedan länge försvunnen bland molnen.
Senaste Bioshock renderas med grafikmotorn Unreal Engine 3, med stöd för bland annat avancerade DX11-effekter. Som grädde på moset ingår även ett separat verktyg för prestandatester, vilket gör det till en barnlek att plocka hem rätt siffror.
Bioshock Infinite i hög upplösning är fortsatt övermäktigt för HD Graphics 4600, med värden en bra bit under AMD:s alternativ. Prestanda är fortsatt likvärdig mellan årets och fjolårets generation.
Med färre pixlar noteras ett medelvärde över 30-strecket. Den som söker mer njutbart spelande med integrerad grafik bör dock leta vidare.