Test: Sleeping Dogs
Egenskap | Värde |
---|---|
Titel | Sleeping Dogs |
Utvecklare | United Front Games |
Genre | Actionäventyr |
DirectX-version | 11.0 |
Lanseringsdatum | 2012-08-17 |
Systemkrav |
|
Testinställningar | Ultra, High FXAA + High SSAA (upplösning varierar) |
Öppna miljöer och sandlåda i asiatisk miljö är receptet för Sleeping Dogs. Upplevelsen handikappas knappast av en rejäl grafikmotor med DX11-stöd och gott om effekter, godis för alla entusiaster. Sist men inte minst, inbyggda verktyg för prestandatest gör mätningarna till en barnlek.
I den lägre upplösningen tar AMD förstaplatsen med sina Crossfire-kopplade Radeon R9 290X i Sleeping Dogs. Nykomlingen Radeon R9 295X kniper tredjeplatsen alldeles precis bakom Nvidias Geforce GTX 780 Ti i SLI.
Med upplösningen uppskruvad blir det riktigt jämnt bland toppkorten, men återigen är det de Crossfire-kopplade Radeon R9 290X-korten som tar hem vinsten. Tätt därefter återfinns Geforce GTX 780 Ti i SLI samt AMD:s nykomling Radeon R9 295X2 alldeles strax bakom.
Renderingstider
Graferna för renderingstider representerar hur lång tid varje bildruta tar att rita upp mätt i millisekunder. Värdet kan ge nya insikter runt prestandaproblem, men påverkas samtidigt starkt av flaskhalsar från till exempel processor eller spelmotor. Observera att sekvensen inte nödvändigtvis motsvarar underlaget för FPS-värdena ovan. Mer information finns på sidan "Testsystem, mjukvara och metod".
Båda AMD-konfigurationerna uppvisar här relativt jämna kurvor, men samtidigt syns även ett antal större spikar. Dessa märks dock inte nämnvärt vid subjektiv bedömning av sekvensen – troligtvis kickar AMD:s "Frame Pacing" återigen in och jämnar ut värdena.
Nvidias SLI-kopplade Geforce GTX 780 Ti-kort presterar mätmässigt något sämre än det röda laget. Subjektivt är skillnaden mindre, men Sleeping Dogs känns generellt strået vassare med AMD-kort under huven.