AMD: Deus Ex: Mankind Divided får stöd för DirectX 12 från dag ett

De tekniska detaljerna för Deus Ex: Mankind Divided går från klarhet till klarhet. Nu avslöjar AMD att spelet från dag ett kommer med stöd för DirectX 12 och Tressfx 3.0.

Med buller och bång avrundas spelåret 2015 med flera efterlängtade stortitlar och redan nu pågår upptrappningen för nästa år. Förutom nya äventyr i virtuella världar ser många gamers fram emot nästa generation av Microsoft DirectX, som på allvar ska hitta ut i speltitlar under året.

Deus-Ex-Mankind-Divided3.png

Ett av de spelen är Deus Ex: Mankind Divided, som blir en av de första titlarna att omfamna DirectX 12. Tidigare har det spekulerats i att spelet inledningsvis skulle levereras med DirectX 11 för att senare uppdateras till det nya gränssnittet, något som enligt AMD:s Richard Huddy inte blir fallet.

Därutöver avslöjas att spelet redan används flitigt av AMD internt, vilket inte enbart tillskrivs att det blir en av de första DirectX 12-titlarna utan även för att det kommer nyttja Tressfx 3.0 för mer realistiskt hårsvall. Sist men inte minst utlovas också ett inbyggt verktyg för prestandatester.

Deus Ex: Mankind Divided lanseras för PC/Windows, Xbox One och Playstation 4 den 23 februari, 2016.

Källa: Tweaktown.