Jag gjorde faktiskt om alla mina tester idag, ifall mina tidigare upplevelser var orsakade av tidigare buggar eller liknande. Det är trackingen av handkontrollerna jag syftar på. I snabba spel (jag testar en snabb låt i Synth Riders på högsta svårighetsgraden) hänger inte trackingen av handkontrollerna med, och jag missar saker trots att de är på rätt ställe i rummet och jag skulle ha tagit det utan problem native på Quest.
Trådat (Link) med låg upplösning (default) så kunde jag få ganska okej tracking, men då finns det ingen större mening att inte bara spela native på Quest istället. Om jag drog upp upplösningen så att det grafiskt skulle göra någon skillnad får jag samma problem med trackingen av handkontroller som jag får med båda trådlösa alternativen (Air Link, Virtual Desktop). Som jag förstår det har det att göra med att rörelseprediktion inte fungerar like effektivt som native pga latenser, eller något i den stilen.
Finns ju massvis av spel som inte är lika krävande i trackingen, och de funkar jättebra att köra med Quest 2 (VD är nog mitt förstahandsval när det gäller metod - stabilare än Metas egna lösningar). Men det är en upplevelse som kräver mer eller mindre stora kompromisser beroende av ens use case.