Håller med om att native är det bästa. Jag gillar verkligen att det kommer nya tekniker som kan hjälpa äldre hårdvara.
Vad jag inte gillar är när dom används som en krycka.
Det är faktiskt helt sjukt att det ens nämns DLSS osv med 4090.
Men det är svårt att föra en rimlig diskussion när det inte finns gemensamma värden att förhålla sig till.
För dom som idag vill ha 4K i minst 120 fps vill imorgon ha 8k i minst 120 fps.
Det är värden många inte alls strävar efter.
Det var mycket lättare när 1080p och 60fps var en guldstandard. Antingen klarade ens dator det eller inte.
Om nej, då var det dags att uppgradera och den uppgraderingen kostade inte i närheten av vad en får betala idag.
Är spelares krav för höga? Är utvecklarna lata och optimerar spelen för dåligt?
Den mest intressanta frågan är: Vilka värden är rimligt att ett spel har native i (insert upplösning här) med (insert hårdvara här) i (insert fps här) för (insert kostnad här).