Nog för att artikeln även kan innehålla spår av FUD-kvalificerat material.
Tycker ju att det förekommer lite dubbla måttstockar i tråden här. "-Glöm det som varit, det är nutiden vi snackar om!!1!"
Personer som känner sig stötta över att just deras teknikval inte gynnas mer än andras. Att det inte är som det brukar vara även denna gång d.v.s. Intel/nVidia optimerat spel från dag ett.
För det har väl ändå varit samma visa när nVidia sponsrat utvecklingen av något spel?
nVidia tekniker finns det stöd för direkt, FSR och andra pöbeltekniker som alla kan använda får vänta på att ev. något gång i framtiden bli supportade.
Det har väl aldrig hänt att nVidia optimerat mot en konkurrents grejer när de själva har haft möjlighet att forma spelet för att kunna prestera bäst på sina egna kort redan i utvecklingsstadiet? Detta är helt enkelt något som vi får leva med att spelstudios ibland valt med plånböckerna när det kommer till att premiera vissa tekniker framför andra.
Sedan kanske det även finns en viss skillnad i hur komplex en viss teknik är att implementera samt vilka som gynnas av ett införande.
I detta fall kan jag tycka att valet känns logiskt. Utvecklare av en viss teknik hjälper till med optimering mot sin hårdvara, tidigare har detta i 9/10 fall varit Intel/nVidia system, det har inte vid något tillfälle gynnat hur konkurrenters uppsättning sett ut. Vilket alltså är vad man tycker att AMD borde göra i det här fallet. Det är inget vidare logiskt. Det är helt enkelt inte den sortens marknad som råder, och vi har själva varit med och röstat med våra plånböcker.
Idag ser verkligheten lite annorlunda ut, och det verkar vara det som upprör den stora massan, när det kommer till FSR gynnas "alla" av det då det är en öppen teknik som kan användas av alla, valet är helt enkelt ditt eget.
På den öppna fronten har nVidia knappt något alls att erbjuda, hade de velat få sin teknik spridd snabbare kunde de öppnat upp den, men varför det? Allt kräver att du har ett nVidia kort som låser upp möjligheten att få nyttja teknikerna. Från mitt sätt att se det gynnas spelbarheten alltså mer av att stoppar in en teknik som: dels är enklare att implementera och dels kan komma alla till nytta.
Ni som klagar får helt enkelt acceptera, det vi alla andra har fått höra i åratal när det var "rätt" sorts tekniker och optimerade spel som släpptes, att det finns saker som "konkurrens", "fri marknad", "ekonomiska (sär-)intressen", "samarbeten", "utelåsning", "marknadsandelar", "orättvisor".
Som tröst kan jag påminna om välkommnandet in till gemenskapen för oss som tidigare blivit särbehandlade av spelstudios när det kommer till favoritspel, men minns också att det inte nödvändigtvis måste vara den bästa tekniken som vinner i slutändan (eller spelstudions gunst för den delen) för pengar talar naturligtvis också här sitt tydliga språk.