Defekt Samsung F4EG HD204UI?!

Permalänk
Medlem

Defekt Samsung F4EG HD204UI?!

Har köpt 2st Samsung F4EG diskar, varav jag har problem med åtminstone en när det gäller skrivprestanda.
Enligt alla reviews ska läs och skriv ligga på ungefär samma! Så här ser det ut hos mig:

Dåliga:

Lite bättre:

Jag har kört testerna _MÅNGA_ gånger och det ger bara samma resultat, en disk är klart långsammare. Jag har även fått bättre siffror på den mindre dåliga disken (runt 100MB/s skriv, vet inte varför jag plötsligt får sämre nu). Jag har testat 2st olika SATA-controllers och många olika portar på moderkortet. Jag har AHCI inställt i bios.

Är det fel på disken/diskarna?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Permalänk
Medlem

Cachen är aktiverad, den är ju på per default.

Det måste vara ett skämt eller något... jag får bara sämre och sämre prestanda hela tiden. Read är stabil på 140 MB/s men Write hamnar nu på 70 MB/s på den "bra" disken! Jag blir fan galen av det här. Vad fan kan det vara som är fel?!

EDIT: Har nu kört totalt 10 timmar med Samsungs ESTOOL. "YOUR HDD HAS NO ERROR!" Står det bara, på båda diskarna... Måste vara nånting i styrkretsen?

EDIT 2: Jag har nu fått svar av Samsung:

Lägg märke till deras utmärkta kunskaper i det engelska språket.

Imorgon bär det av till återförsäljaren :)!

EDIT 3: PROBLEMET LÖST! HDDn var ej defekt, satte den på en annan strömkabel och fick då helt plötsligt mycket bättre prestanda.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”