Corsair SSD Force Series 40GB 2.5"

Permalänk
Inaktiv

Corsair SSD Force Series 40GB 2.5"

Hej!, för ett par dagar sedan så köpte jag delar till en helt ny dator på rekommendation av en kunnig datorsnubbe (hehe) och jag köpte då den här SSD'n : http://www.inet.se/artikel/4303889/corsair-ssd-force-series-4...

Men jag vet inte mycket om SSD så jag kollade ett youtube klipp från Sweclockers där dem sa att det är bättre att köra spel på en SSD, men så läste jag i samlings tråden att:

Citat:

40GB modellen ovan har färre minneskretsar kopplade till diskens styrkrets. Det leder direkt till lägre hastigheter.

Det är inte samma model jag har, men den har bara 40GB minne den med, kör redan mitt Windows 7 Ultimate x64 på SSD'n, så undrade om någon kunde svara på denna enkla fråga : Borde jag andvända SSD'n eller HDD till att installera och köra spel?

Permalänk
Medlem

SSD:n för tusan!!!

Anledningen till att ingen har svarat måste vara att frågan är så löljligt uppenbar för den som känner till något om vad som som gör en SSD så fantastisk.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Solid_state_drive

Återkom om den artikeln inte gör dig klokare.

/Per

Permalänk
Keeper of Traditions

Jag hade lagt OS och program på SSD'n om den bara är på 40GB...

Sen får det såklart plats nåt spel också, men jag hade prioriterat OS och program, då spel inte har särskilt stor nytta av en SSD förutom i laddningstiderna, som ändå inte brukar vara särskilt långa

Skrivet av Perg:

frågan är så löljligt uppenbar

Nej, den är inte uppenbar

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Jag hade lagt OS och program på SSD'n om den bara är på 40GB...

Sen får det såklart plats nåt spel också, men jag hade prioriterat OS och program, då spel inte har särskilt stor nytta av en SSD förutom i laddningstiderna, som ändå inte brukar vara särskilt långa

Nej, den är inte uppenbar

Det var den visst inte nej.

Inte värt jag förvillar Miothan mer än jag redan gjort utan jag får lov att hålla med. Din SSD kommer troligtvis vara på gränsen till full efter installation av Windows 7 och de vanligaste programmen. Även om du kan dra nytta av ha spelen på SSD:n, så kommer det bli en riktig pina att behöva sitta och installera om spel till din andra disk varje gång du måste frigöra utrymme.

Gonatt!

Permalänk
Entusiast

Kör på en http://www.inet.se/artikel/4303861/corsair-ssd-force-series-6... istället.. ~100 kronor dyrare men du får ytterligare 20GB utrymme.

//Jonssown

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Jonssown:

Kör på en http://www.inet.se/artikel/4303861/corsair-ssd-force-series-6... istället.. ~100 kronor dyrare men du får ytterligare 20GB utrymme.

//Jonssown

Han har redan köpt en SSD, frågan var hur han skulle fördela utrymmet. Läs hela tråden nästa gång!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Newklear:

Han har redan köpt en SSD, frågan var hur han skulle fördela utrymmet. Läs hela tråden nästa gång!

Tjenare, Måste ha läst fel.

Ursäkta

mvh

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -