Min karaktär är lootad!!

Permalänk
Medlem

Min karaktär är lootad!!

Hej
Satt och kollade på lite gubbar på armory och skulle jämföra någon char med min egen så jag skrev in namnet på min char och till min stora förvånad var han naken?!
Jag bad därför min flickvänn logga in på mitt konto(var inte hemma) och kolla om det verkligen stämmer. Hon loggar in och mycket riktigt, hade inte ens mina bags kvar.......

Detta är en char jag lagt ner tid på sedan TBC släpptes så jag hade mycket saker på honom, både vanliga och ovanliga samt 14-15k guld som jag även där lagt ner mycket tid på att spara ihop så detta svider något fruktansvärt.
Så nu undrar jag vad jag ska göra för att få tillbaka mina saker, ska man maila eller kan man snacka med någon GM ingame eller hur ska jag gå tillväga? Och kommer jag få tillbaka alla saker, har dom loggar eller dylikt för att se vad för saker jag blivit av med?

Har länge funderat på att skaffa en såndär dosa men det har aldrig blivit av vilket jag ångrar ganska mycket nu som ni kanske förstår.. Och JA jag kommer skaffa en sådan efter detta..

Permalänk
Medlem

finns ju lite olika sätta att gå tillväga på, personligen brukar jag kontakta GM ingame där jag i ticket'en förklarar vad som hänt och ber dem att återställa allt till den tidpunkt som du du senast loggat in på där du vet att du har kvar dina grejer. De brukar inte ta så lång tid ibland, allt ifrån några timmar till 1-2 dagar.

Annars finns de väl formulär på blizzards supportsida som gör samma sak, men där brukar de ta längre tid har ja märkt.

Visa signatur

Intel i7 920 @ 3.33 GHz | Asus P6T Deluxe V2 | EVGA GTX 780 | Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 12GB | CM HAF 932 | Corsair TX 650 W | Windows 7 |

Permalänk
Medlem

Hej Besten. Beklagar att du blivit hackad, speciellt om du har massa rare's. Men nåt som är bra är att Blizzard har bra service när det gäller sådana här ärenden, ta bara kontakt via en ticket så hjälper dom dig snart. Har blivit hackad en gång när jag var tvungen att byta från en mobile authenticator till en vanlig. De sålde allt på en av servrarna jag lirar på, men jag fick tillbaka allt dagen efter.
Vet inte hur exakt de har koll på rare items, men jag tror att det ska gå bra, speciellt om du kan beskriva lite vad du hade, de kommer att kontakta dig på något sätt. Har för mig att jag även pratade med dom på telefon när detta hände, är nog det snabbaste sättet.
Har sett många som blivit hackade tack vare att de inte har authenticator. Hackare är extremt aktiva för tillfället.

Skaffa en vanlig authenticator tar ca 3 veckor, om du har möjlighet att skaffa en mobile authenticator så får du den direkt.

Byt lösenord på kontot, du kan även behöva byta mailadress länkad till kontot, det beror på om de har lyckats hacka din mail. Blizzard rekommenderar det iaf.

Lycka till.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem

Kontakta GM, och sen borde du se till att den dator är fri ifrån keyloggers och dylikt med hjälp av antivirus sökningar och t ex Antimalware Bytes.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

Brukar inte vara några större problem att få tillbaks all utrustning, flera vänner som fått hackade konton.
Däremot så brukar man inte få tillbaks pengarna.
Pengarna är inte direkt spårbara så rent teoretiskt kan du ha sålt allt gera och gett guldet till din kompis eller sålt det på E-bay och sen kommer gråtande att någon hackat ditt konto, vet folk som till och med fått köpa tillbaks grejerna för den kostnad som man får när man säljer gearen.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk

Det bästa du kan göra är att ringa till blizzard har hänt mig ett fåtal gånger då jag har många char på mitt accounts som är sönder gearade och massa guld även en hel char med beo epics ringde in till dom och efter 1 timme så var allt löst

Visa signatur

Intel Core i5 4670k gigabyte Gigabyte GA-Z87X-D3H A-Data 4x4Gb 1600mhz 4x1Tb diskar SSD 120gb Kingston r9 270X Gigabyte

Permalänk
Medlem

Tur det bara var ett dataspel juh...

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

hackad två gånger en gång under lv60 och en under lv70. Jag fick inte tillbaka enchants / gems / guld men allt annat fick jag tillbaka. Gick rätt snabbt, värre när man får en char transfered var en före detta guild m8 som drog min main till ett nytt konto -,-

Slutat idag, vart lite väl hardcore. Europe #3 cthun kill :> Server first (alla bossar) mc/bwl/aq40 och dom få vi tog i nax

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Skrivet av lideri:

Brukar inte vara några större problem att få tillbaks all utrustning, flera vänner som fått hackade konton.
Däremot så brukar man inte få tillbaks pengarna.
Pengarna är inte direkt spårbara så rent teoretiskt kan du ha sålt allt gera och gett guldet till din kompis eller sålt det på E-bay och sen kommer gråtande att någon hackat ditt konto, vet folk som till och med fått köpa tillbaks grejerna för den kostnad som man får när man säljer gearen.

huh ? klart man får tillbaka guldet!

du får till och med behålla eventuellt guld en farmar har fixat åt dig (om du hinner få tillbaka det innan dom skickat iväg guldet)

du generar ju inga pengar åt blizz om du slutar spela

Visa signatur

Stationär Corsair 750D | HyperX Fury RGB DDR4 3200MHz 16GB | Seasonic Platinum 660 XP2 | AMD Ryzen 7 3800X | Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | ASUS ROG Strix B450-F GAMING | ASUS RX 6800 Ref | ASUS ROG Strix LC 240 |
Skärmar Gigabyte 27" M27Q QHD IPS 170 Hz, Samsung S27D930, Samsung S24F350

Permalänk
Medlem
Skrivet av Livingdead4life:

huh ? klart man får tillbaka guldet!

du får till och med behålla eventuellt guld en farmar har fixat åt dig (om du hinner få tillbaka det innan dom skickat iväg guldet)

du generar ju inga pengar åt blizz om du slutar spela

Vilken bra idee, sälj allt gear och skicka alla pengar man har+det man fick för gearen till lämplig bank mula på annat konto. Anmäl till blizzar.

Profit!

De som jag vet blivit av med guld har inte fått tillbaks det, kan ju hända att Bilzzard blivit bättre på att spåra guld så man får tillbaks det, var trots allt ett tag sen jag spelade WoW i någon mängd.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk

Snacka bara med en GM som löser det sig efter nån vecka, det tar bara lite tid. Be patient!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av lideri:

De som jag vet blivit av med guld har inte fått tillbaks det, kan ju hända att Bilzzard blivit bättre på att spåra guld så man får tillbaks det, var trots allt ett tag sen jag spelade WoW i någon mängd.

De hade en "special deal" i Wotlk, en klumpsumma av blandad skit direkt och inga pengar eller vänta på en ordentlig utredning innan man fick något tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lideri:

Brukar inte vara några större problem att få tillbaks all utrustning, flera vänner som fått hackade konton.
Däremot så brukar man inte få tillbaks pengarna.
Pengarna är inte direkt spårbara så rent teoretiskt kan du ha sålt allt gera och gett guldet till din kompis eller sålt det på E-bay och sen kommer gråtande att någon hackat ditt konto, vet folk som till och med fått köpa tillbaks grejerna för den kostnad som man får när man säljer gearen.

Har bara blivit hackat en gång, det var ca 1-2 veckor efter release av wotlk. Och nog fick jag tillbaks all guld och allting annat också. Och tror inte det har blivit ändrat, dom ser ju i sina loggar vad som har hänt. När till exempel någon helt annan ip address loggar in och säljer allt och skickar guldet någon annanstans.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Avstängd

inte helt ovanligt att endel blir hackade men skriv till gm so får du tillbaka allt

var fördiktig så du inte förlorar något värdefullt så ändra lösenord på mail etc kan alldit vara bra att göra.

Permalänk
Medlem

Pratade med en GM ingame och fick tillbaka allt. Tog väll 1-2timmar och jag fick tom tillbaka guldet:)

Permalänk
Medlem

Vad bra att det löste sig
Glöm inte Authenticatorn, du får tom en söt liten Core Hound Pup på köpet

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Skönt att det löste sig , kör med en Authenticator framöver och håll koll på bus och elakheter på din dator så ska du se att allt kommer gå finfint!

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Exakt, brandvägg, antivirus och antispy/malware.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jo kastade iväg en beställning på en Authenticator i samma veva som jag ändrade lösen och sådana saker