Avinstallerade just wow.....

Permalänk
Sötast

Avinstallerade just wow.....

Så vad kan man nu lira i någon månad?

Bestämde mig att ta en månad ledigt från wow.

Med den nya underbara Cataclysm så _skulle_ man kunna haft riktigt roligt.

Men jag är en dungeon junkie.
Och att folk inte KAN FÖRSTÅ någonting gör att det är väldigt olidligt.

Hade just total deaths: 17 i grim batol NORMAL!

Då hade vi ett party med 2 pers som KAN CCa men...... tjah vägrade/sket i det.

Folk vägrar lyssna på taktik, folk vägrar lära sig CC, healers står å spamhealar, knappt dispells eller något....

suck vad trött man blir på det. Min egen gissning är att de flesta kidzen blev trötta på wotlk då de inte blev accepterade i några raids, men nu med cataclysms å kom nog alla fan tillbaka på en och samma gång.

Aahh /rant

Skönt att skriva av sig lite från alla bebisar
Om en månad så borde vi ha tillräckligt många levlade i guildet för att köra guildruns konstant, men tills dess orkar jag fan inte mer.

Permalänk

Precis samma problem här, många verkar inte fatta att det är ett nytt gameplay för alla roller i WoW, ändlösa wipes och folk som har skills hoppar av grupperna.

Det är såpass illa så att man börjar titta efter ett alternativt gift, single player nån? ;D

Permalänk
Medlem

Det är jul lov alla kids spelar, inte så svårt förstå. Kör mest dungeon sent på natten till tidigt morgon, då brukar jag för det mesta hitta bra grupper.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Sötast
Skrivet av mekanomind:

Precis samma problem här, många verkar inte fatta att det är ett nytt gameplay för alla roller i WoW, ändlösa wipes och folk som har skills hoppar av grupperna.

Det är såpass illa så att man börjar titta efter ett alternativt gift, single player nån? ;D

Jepp, verkligen deprimerande.
Hmm, har du något att rekommendera?

Skrivet av Dennisen:

Det är jul lov alla kids spelar, inte så svårt förstå. Kör mest dungeon sent på natten till tidigt morgon, då brukar jag för det mesta hitta bra grupper.

Skrivet av Dennisen:

Det är jul lov alla kids spelar, inte så svårt förstå. Kör mest dungeon sent på natten till tidigt morgon, då brukar jag för det mesta hitta bra grupper.

Nä inte svårt att förstå, men jobbar man så kan man inte direkt sitta uppe som du gör heller :/

Permalänk
Medlem

Har själv slutat lira WoW för 1 årsen, lirade under vanilla och Cataclysm ser ju verkligen bra ut. Självklart joinar men grym guild så man slipper såna här problem. Men tar för mkt tid så får byta mig i läppen dom gånger jag blir sugen igen. Såg gametrailers reviewn och verkar bra med CC till dungeons igen!

Ska däremot börja lira SWTOR nästa år.

In BioWare we trust..

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Jag brukar göra såhär: Slutar heala ifall det inte lyssnas eller den bästa av allt, slutar tanka. Då brukar folk fatta att vissa delar kan man inte bara springa in och ösa och hoppas på det bästa. Du måste döda moben A eller köra CC.. Jag har inte hamnat med så mycket "stolpskott" utan mera personer som fattar alla kanske inte kört instancen.

Jag ser ganska ofta ett stort fel hos tank när jag spelar Holy/healer. Det är lite upp till tanken att ta kommando över gruppen och säga vad som ska göras och inte göras. Självklart måste alla lyssna annars är det ganska meningslöst.

PS: Förstår att det kan vara frustrerande ibland Har varit med om det mesta! ^^

MVH
MS / Marcus

Permalänk

BC2 eller Civ V kanske?

Visa signatur

Chassie: Fractal Design Define XL - Mobo: MSI P67A GD65 - CPU: Intel i5 2500K - CPUkylare: Antec KÜHLER H2O 620 - RAM-minne: 8Gb Corsair Vengeace 1600 MHz - GPU: ASUS GTX 570 Direct CU II - PSU: Corsair AX 850 - HDD: Western Digital BC 1Tb - Corsair Force GT 120Gb OS: W7 Home Premium 64bit - Skärm: LG W2363D 120Hz - Keyboard: Microsoft Sidewinder X4 - Mus: Logitech G500 - Headset: Logitech G35 - P6157 3DMarks

Permalänk
Avstängd

Hej kan du tala om va CC är får nått , jag försöker ta del av taktiker men så länge folk är hånfulla så blir jag förbannad. Jag har kör nu 3 instanser (Dom 4 första , jag har ine blivit mer en 83, det är så drygt o levla nu när man ska upp i flera miljoner för att nå varje level)på Catacly.... Mycket anser jag i allfall i dessa är ganska simpelt (man kan ju tänka lite skälv åxå) för mig har det väl blivit en max 2 vipar på varje boss innan man skälv konstaterat att det är så här man gör

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kockski:

Hej kan du tala om va CC är får nått

mezz stun root charm fear etc.etc. samma i alla mmorpgs

edit: och cc står för crowd control

Permalänk
Medlem
Skrivet av mekanomind:

Precis samma problem här, många verkar inte fatta att det är ett nytt gameplay för alla roller i WoW, ändlösa wipes och folk som har skills hoppar av grupperna.

Det är såpass illa så att man börjar titta efter ett alternativt gift, single player nån? ;D

Det är tbh inte nytt , tbc heroics var mördande utan CC.

Visa signatur

Cpu: AMD Ryzen 5 2600 Mk: ASUS PRIME B450M-A Gpu: MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G Ram: G.Skill Trident Z RGB Series 16GB 3200MHzChassi: NZXT H7 Elite Nätagg: FD Power Supply Integra M 650WHd: Kingston SSDNOW A1000 240GB M.2, Samsung 850 EVO SSD 250GB, Samsung SSD 860 PRO SSD 512GB x 2 Skärm: Acer KG241

Permalänk

vet inte vad ni hade för grp med normals rushade vi igenom ... men HCs det är en annan femma tillbaka till TBC HCs nästan dock har folk glömt av TBC och tror att det är fortfarande WoltK men neh det är det inte men normals ska man bara behöva rusha inget precis svårt ...

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem

Joina en guild?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Så vad kan man nu lira i någon månad?

Bestämde mig att ta en månad ledigt från wow.

Med den nya underbara Cataclysm så _skulle_ man kunna haft riktigt roligt.

Men jag är en dungeon junkie.
Och att folk inte KAN FÖRSTÅ någonting gör att det är väldigt olidligt.

Hade just total deaths: 17 i grim batol NORMAL!

Då hade vi ett party med 2 pers som KAN CCa men...... tjah vägrade/sket i det.

Folk vägrar lyssna på taktik, folk vägrar lära sig CC, healers står å spamhealar, knappt dispells eller något....

suck vad trött man blir på det. Min egen gissning är att de flesta kidzen blev trötta på wotlk då de inte blev accepterade i några raids, men nu med cataclysms å kom nog alla fan tillbaka på en och samma gång.

Aahh /rant

Skönt att skriva av sig lite från alla bebisar
Om en månad så borde vi ha tillräckligt många levlade i guildet för att köra guildruns konstant, men tills dess orkar jag fan inte mer.

Man kan undra vad det är för healers då, för spamheala det kan man inte göra mer, då är mana slut på två röda. Dispell är dock en annan femma då blizzard bestämde sig för att flytta runt detta. Som shaman (resto) som jag själv spelar, kan jag nu bara ta bort magic och curses. Inte som innan med curse, disease och poison. Vilket är lite irriterande. Men inget som man bryr sig om längre.

Men jo första instancen var lite av en utmaning, nu är det plain sailing allt ihop.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem

Jag har precis fått ihop gear till att köra heroics men jag fortsätter att köra normal tills jag har lärt mig mer om dom olika instanserna. Jag kör BFDK frost DPS och har problem med att jag gör så mycket skada att jag lätt tar aggro. Jag är med en mycket bra guild och vi har kört några instanser ihop och det har varit kul. Några random har jag också kört men det är jobbigt för healers just nu det märks. Fast jag tycker att cataclysm instanserna är kul för dom är inte alls så enkla som wotlk-instanserna var där det räckte med att gå in och kötta.

Nu måste man tänka lite taktik också

Permalänk
Medlem

Har själv inte kört 5 manna i Cataclysm då jag leker med annat i spelet men av alla inlägg jag läser på forum och annat så ser det mycket trevligt ut.

Nästan under hela Wotlk så var det ju Zerg rush i 5 manna , ingen crowd control , ingen som brydde sig att undvika skada osv.
Som healer var det rätt stressigt att klicka som en galning för att hålla folk vid liv och det var på ren reflex man räddade folk då man insåg att de kutade in och zergade hela instansen eller stod kvar i nån void zone och tog skada konstant mm.

En annan har ju lirat länge så man vet ju hur det funkade , tex i classiska UBRS där man lät en hunter kita runt mobs för att överhuvudtaget ta sista bossen mm mm.

Problemet är ju att man som vanligt lär få skulden då de skiter i att undvika skada och vips står healern utan mana och får givetvis skulden för wipe.
Men det är skönt att de får lära sig den hårda vägen hur man ska ta instanserna , det är ingen zerg rush nu inte

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

I Lich King var det cruisemode, du behövde ingen CC i vanliga instances, healers hade oändligt med mana osv.

Folk kommer att lära sig, men det tar tid att ställa om nu när det krävs lite mer.

Permalänk
Medlem

Jag välkomnar Cata då dungeons var ett skämt i Wotlk mycket p.g.a. den extrema overgearningen. De flesta HCs kunde man AoEa igenom på under 10 minuter vilket inte alls var skoj. Faktum är att det var svårt att inte klara det.

Nu är det en annan femma, HoO HC tog mer än en timme att klara och jag har fortfarande inte hittat en grupp som klarar av Deadmines HC. Nästan alla randomgrupper verkar ha minst en som inte har koll på läget (ny i instansen) och det är lungt, för alla har vi börjat på noll. Och det är nu personlig skill kommer in i bilden:
¤ Tänk själv, vad är den logiska lösningen för nuvarande situation?
¤ Hur kan jag använda min klass skills/abilities för att lättare klara av ett tungt pack med trashmobs?
¤ Vilket är viktigast, ligga 1a på DPS listan eller se till att gruppen överlever / healern inte går oom p.g.a. konstant spammande?
¤ Bryter jag ofta CC? Kanske ska sluta AoEa då.

"Hjälp, jag kan inte en boss och de andra struntade i att dra taktiken."
¤ Hm, en blå stråle som gör ont, stå kvar eller flytta mig?
¤ Det kommer adds, kanske bäst att jag dpsar ned dem istället för bossen?
¤ Mycket AoE skada, kan jag som dps hjälpa till att heala (t ex kattdruid -> Tranq)
¤ Eller helt enkelt...be snällt att nån drar taktik innan boss. Är det vettigt folk du spelar med bör de dra lite info snabbt för att fighten skall gå så smärtfritt som möjligt.

I Wotlk HCs kändes det lite som att din char gjorde jobbet åt dig, du behövde inte tänka så mycket, bara gör massvis med skada och kunde ta mycket skada utan att det hände något. Nu i Cata så tål alla mobs mycket mer, gör bra mycket mer skada och flera har väldigt tuffa abilities som verkligen tvingar individen själv att tänka igenom sitt nästa steg istället för att agera Terminator och bara trycka på FIRE knappen.

Sen går det tyvärr inte att undvika rötägg vilket för oss till faktumet att det egentligen är bäst att köra HCs med sin guild. Tyvärr är inte alla med i guilds och måste köra Dungeon tool. Som någon tidigare sa känns det mer som att vettigt folk spelar antingen sent på kvällen (när kidzen lagt sig) eller sen eftermiddag (förhoppningsvis gör kidsen sina läxor då)

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Håller med om mycket som folk har skrivit, i don nya vanliga instancerna tycker jag det fortfarande är lite väl mycket "zergläge", spciellt när man har en pallatank, men fuck vilken skillnad det är i HC, då är det old school / CC som gäller.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

ni ser inte orsaken är för typ alla har dåligt gear än så länge , sprungit igenom dom flesta hc utan nån direkt cc i pugs, visst har jag hjälphealat lite dådå (shadow) hymf om healaen omar hjälper ju en del med..
Vid nästa "gear"patch uppgradering kommer det typ gå o springa igenom dessa oxå..
Kan nån säga att dom sprang igenom wotlk hc´s med nydingad grp grön/blåa gear med aoe på 10min? isf GJ

Permalänk
Skrivet av dero:

ni ser inte orsaken är för typ alla har dåligt gear än så länge , sprungit igenom dom flesta hc utan nån direkt cc i pugs, visst har jag hjälphealat lite dådå (shadow) hymf om healaen omar hjälper ju en del med..
Vid nästa "gear"patch uppgradering kommer det typ gå o springa igenom dessa oxå..
Kan nån säga att dom sprang igenom wotlk hc´s med nydingad grp grön/blåa gear med aoe på 10min? isf GJ

ne men från dag 1 till slutet av woltk så zergade man genom de flesta HCs ...i slutet var dock lite overkill åtminstone som fury warrior xD bara aoea sönder allt och låta tanken tanka bossar men inte trash

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

cod - black ops

Permalänk
Medlem

För det första: -Grattis! Lämnade själv WoW för lite över 3mån sedan(relaxar i LotrO istället).

Jag känner igen mig i en hel del du skriver, i slutet av mitt WoW:ande när jag tröttnat totalt på spelet hade jag i princip inget tålamod alls med muppar i randoms, i bästa fall tryckte jag på mitt förskrivna macro(beroende på vilken klass jag spelade) som såg ut såhär(på ett ungefär):
"Hi, looks like I'm your healer for this run so 1) Tank, make sure you have me with you before you pull 2) DPS, assist tank and watch your aggro!" En del skrattade gott åt det andra skrev "omg, are you for real?!!!"

Mitt message-macro när jag spelade min tank ska jag nog inte ens nämna haha

I värsta fall så lämnade jag bara rakt av utan förklaring och spelade någon av mina alts i 30min.

Nåja, jag kanske provar på Cataclysm framåt vårkanten för att se "what all the fuss is about" men jag saknar inte direkt 90% av spelarna "omg ffs nab noob retard" eller spam/flamewar i tradechatten.

-Ha det gött alles!

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk

Rätt gjort! Det är ingen idé att betala för underhållning som inte är underhållande!

Det här med CC tyckte jag också var riktigt kul att det kom igen. Men redan 4 dagar efter man dingat 85 så har man overgearat allt så hårt att min guild grupp kör helt utan CC. Jag drar på mig packsen och vi köttar ner dom.

Förr eller senare så kommer man dit man inte behöver CC längre (finns vissa undantag. t.ex. dvärgarna i början av Stonecore. Om det är fler än en healer i ett Vortex Pinnacle pack etc.). Men tyckte det gick lite väl snabbt.

Permalänk
Medlem

Äntligen behöver man skicklighet i spelet. Brain före gear.

Permalänk
Medlem

Tycker det är som det ska. Enda jag ogillar är att det är börbannat annorlunda och tråkigt att heala Men det funkar. Det är helt klart på rätt väg.

Folk har frågat efter svårare content. Nu har ni/vi fått det. Trodde ni man fortfarande skulle dansa igenom heroics eller normals för den delen lika lätt :)? Spelarna är desamma som innan, innehållet svårare.

Ena dagen gnäller folk för att det är för lite och för att folk ens bryr sig om gearscore etc. Andra dagen är det för jobbigt med wipes så då fryser man sitt konto

Nä men ärligt lite komiskt är det faktiskt.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Sötast
Skrivet av f0kke:

Äntligen behöver man skicklighet i spelet. Brain före gear.

Precis, det är väl helt underbart?
Synd att de flesta fattas den dära "brain" saken du pratar om

Episk

Skrivet av dero:

ni ser inte orsaken är för typ alla har dåligt gear än så länge , sprungit igenom dom flesta hc utan nån direkt cc i pugs, visst har jag hjälphealat lite dådå (shadow) hymf om healaen omar hjälper ju en del med..
Vid nästa "gear"patch uppgradering kommer det typ gå o springa igenom dessa oxå..
Kan nån säga att dom sprang igenom wotlk hc´s med nydingad grp grön/blåa gear med aoe på 10min? isf GJ

Absolut fel, gearen gör inte så jääääävla mycket (sure stor skillnad på en 80 och en 85) men om man kör de instancer som man är rätt level för så gör gearen väldigt lite och tänket väldigt mycket.

Folk fattar bara inte att de ska använda silence på en mob som spamhealar sig själv, silence? vad är det?

Skrivet av Kockski:

Hej kan du tala om va CC är får nått , jag försöker ta del av taktiker men så länge folk är hånfulla så blir jag förbannad. Jag har kör nu 3 instanser (Dom 4 första , jag har ine blivit mer en 83, det är så drygt o levla nu när man ska upp i flera miljoner för att nå varje level)på Catacly.... Mycket anser jag i allfall i dessa är ganska simpelt (man kan ju tänka lite skälv åxå) för mig har det väl blivit en max 2 vipar på varje boss innan man skälv konstaterat att det är så här man gör

Det är absolut inget fel på att fråga och det är det bästa man kan göra.

Sålänge man frågar och är villig att lära sig så är man en skitbra spelare, det är ju det ända man kan begära av en människa.

wow communityts största problem är ju just det att folk är för bra för att lära sig, failar hårt kallar healern och noob och lämnar partyt.

Det är helt sjukt att se hur folk beter sig i spelet.

Permalänk
Sötast

Till sist bestämde jag mig för att prova Minecraft.

Fan vad roligt man har just nu, man blir iallafall inte bestraffad för att man är online

Permalänk
Medlem

Enkelt.
Man spelar med folk man känner.

Permalänk

Det finns något som heter guild, om du inte är helt värdelös så kan du nog komma in i en hyffsad sådan och köra dina heroics utan problem.