Problem med FPS i Bad Company 2

Permalänk
Medlem

Problem med FPS i Bad Company 2

När jag väl testade detta underbara spel med allting på lägsta och 800x600 i upplösning, så fick jag 15-25 FPS. Körde då singleplayer-delen. När jag körde multiplayer-BETAn, fick jag väl en 20-30 FPS, om inte mindre. Körde då på medium med en upplösning på 800x600.

Visst, AIn spelar ju stor roll för processorn eller nått sånt, precis som i ArmA 2, men jag när väl kollade på systemrequirementslab.com, så får jag väldigt bra testresultat, som visas nedan. Hemsidan ljuger dock en hel del. Jag har ett grafikkort med 1 GB i grafikminne, inte 2.7 GB, samt Pixel Shader och Vertex Shader 3.0, inte 4.0.

Hur är detta möjligt? Har spelet blivit mer krävande sedan BETAn, eller vadå?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Grafikminne spelar nästan ingen roll alls över 512mb, men det kanske du visste redan. Spelet har nog kanske blivit mer krävande sen betan, men i vilket fall så är det ett ohyggligt CPUintensivt spel som inte är speciellt optimerat för PC. Vad är det för dator i övrigt?

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

Ok.

Skrivet av Ovard:

Vad är det för dator i övrigt?

Du ser min dator i min signatur.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Hedersmedlem

Radeon HD4650 är väl inte ens ett spelkort? Beror högst troligt på det. BC2 är ett krävande spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Radeon HD4650 är väl inte ens ett spelkort? Beror högst troligt på det. BC2 är ett krävande spel.

Jo, tack du. Jag har märkt det

EDIT, men vad tror ni om det här grafikkortet till datorn jag har i signaturen. Skulle jag då klara av Bad Company 2 då? Ber om ursäkt för att jag frågar om detta, men jag vill vara 100% säker.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

CPU och grafikkort är för klena tyvärr. Vet att det är en "Phenom" fast det är för gammalt helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

CPU och grafikkort är för klena tyvärr. Vet att det är en "Phenom" fast det är för gammalt helt enkelt.

Tusan också

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Mobot har ju annars stöd för AM3-processorer som du kan uppgradera. Stor skillnad jämfört med Phenom och Phenom II.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Mobot har ju annars stöd för AM3-processorer som du kan uppgradera. Stor skillnad jämfört med Phenom och Phenom II.

Vad är Mobot? När jag söker på namnet på Google, så kom jag till Joomla!-plugin och sådana saker.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Vad är Mobot? När jag söker på namnet på Google, så kom jag till Joomla!-plugin och sådana saker.

Mobot=Moderkortet

Permalänk
Medlem

hade klockat din cpu lite och uppgraderat grafikkortet.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Mobot=Moderkortet

Aha xD

Skrivet av Göteborgaren:

hade klockat din cpu lite och uppgraderat grafikkortet.

Vågar inte överklocka min CPU, då jag använder standard-fläkten som följde med hårdvaran.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Airikr:

Vågar inte överklocka min CPU, då jag använder standard-fläkten som följde med hårdvaran.

Det spelar ingen roll vad du har för kylare så länge dina temperaturer inte är helt uppåt väggarna. Processorn kommer först klocka ner sig och sen kommer datorn starta om ifall du skulle komma upp i farliga temperaturer. Klocka upp den i testningssyfte för att se om det hjälper dig i BC2, du behöver inte köra permanent!